Moslims willen beelden Mohammed uit Wikipedia

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bookie

Bericht door Bookie »

Kitty schreef:Quote ingekort door Skeptic. Korter quoten AUB.
Hoe weinig? Ik word onderhand een beetje kriebelig bij het zo stellig volgehouden feit dat het maar enkele moslims zijn met niet zo zuivere ideeën..
5 a 10% vatbaar voor radicalisme is absoluut een flink aantal, relatief een duidelijke minderheid.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Kitty schreef:Ingekort!!! Onnodig lange quote. Skeptic.

Het kan ook zo zijn dat jij het verband niet ziet, of niet wil zien.
Meen je dit serieus?? Zie jij wel een verband tussen verandering van de maatschappij en de aanwezigheid van moslims?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

windsurfer schreef: Van hetzelfde laken een pak!!!

Het kan ook zo zijn dat jij het verband niet ziet, of niet wil zien.
Meen je dit serieus?? Zie jij wel een verband tussen verandering van de maatschappij en de aanwezigheid van moslims?[/quote]

Zie jij die dan niet? Los van de vraag aan wie dat dan ligt.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:
The Prophet schreef:
Esla schreef:Maar moslims veronderstellen dat domme westerlingen niets weten van islam en dat ze hiermee kunnen scoren (en meestal klopt dat ook).
Sommige moslims.
Veel moslims!
Ik ben het erg met Kitty eens. Je hoort van die geruststellende getallen dat maar 0,5% van de moslims westers onvriendelijke ideeën heeft, maar ik denk dat dat soort onderzoekjes altijd wordt uitgevoerd door dhimmies. Ik heb geen protesten van moslims gezien na 911/ moord op Theo van G./Madrid en Londen. Ik denk dat het draagvlak voor terrorisme en zo onder moslims schokkend is. eerder richting tientallen procenten dan enkele. Eén ding weet ik iig: de islam in huidige vorm mag nooit enige politieke macht krijgen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ iedereen in deze discussie:

Waaom was de Veluwse plaats Ede bij 9/11 wereldwijd op het nieuws met feestvierende moslims/marokanen? Was dit een plaatselijke reactie of een uiting van de mening van alle moslims in Nederland? Ik, persoonlijk, heb mij hier regelmatig over moeten verantwooden naar Israelische vrienden! Maar ja, discussies in Israel heb ik wel vaker!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

lost and not found yet! schreef:@ iedereen in deze discussie:

Waaom was de Veluwse plaats Ede bij 9/11 wereldwijd op het nieuws met feestvierende moslims/marokanen? Was dit een plaatselijke reactie of een uiting van de mening van alle moslims in Nederland? Ik, persoonlijk, heb mij hier regelmatig over moeten verantwooden naar Israelische vrienden! Maar ja, discussies in Israel heb ik wel vaker!
Die leuke Israelische vrienden van jou vergeten gemakshalve dat op die dag Sharon - die nu lekker zwelgt in zijn coma - tegenover talloze media beweerde dat die infame aanslagen het onweerlegbaar duidelijke bewijs zijn dat de islam een misdadige religie/cultuur is.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Bookie schreef:
Hoe weinig? Ik word onderhand een beetje kriebelig bij het zo stellig volgehouden feit dat het maar enkele moslims zijn met niet zo zuivere ideeën..
5 a 10% vatbaar voor radicalisme is absoluut een flink aantal, relatief een duidelijke minderheid.
Hecht jij nu echt honderd procent waarde aan dit soort cijfertjes? Hebben ze alle moslims bevraagd? En hebben al die bevraagde moslims ook nog eens heel eerlijk de waarheid gesproken? Denk je trouwens dat iemand volmondig zou toegeven radicale ideeën te hebben? Ik hecht aan dit soort cijfers nul komma nul waarde. Ik kijk en hoor liever om me heen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ze hebben natuurliijk voor die uitzending eerst die 0,5% moslims met radicale ideeën naar de Veluwe gedreven :roll:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Kitty schreef:Hecht jij nu echt honderd procent waarde aan dit soort cijfertjes? Hebben ze alle moslims bevraagd? En hebben al die bevraagde moslims ook nog eens heel eerlijk de waarheid gesproken? Denk je trouwens dat iemand volmondig zou toegeven radicale ideeën te hebben? Ik hecht aan dit soort cijfers nul komma nul waarde. Ik kijk en hoor liever om me heen.
Bijzonder fraaie actie, Kitty. Bijzonder fraai. En dat geldt trouwens ook voor Marinus, die hetzelfde doet. Ja en amen zeggen in de discussie waar die cijfers je worden genoemd (ik geloof zelfs dat je schreef dat 'je er veel aan had'), en achter mijn rug om---in een andere draad, dus---zeggen dat je d'r eigenlijk geen fuck van gelooft en liever op je onderbuik afgaat, plus op je eigen, en daarom noodgedwongen beperkte blik op de samenleving. Waarom start je dan eigenlijk dat soort discussies op? Wat heeft het dan in vredesnaam voor zin om überhaupt met je over dit onderwerp te praten als je je eigen gevoelens toch altijd de boventoon laat voeren? Laat ik je de moeite van het antwoorden besparen: niets.

Dit is een truuk die ik verwacht van een hardleerse creationist, niet van een gewaardeerd forumlid.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

cymric schreef:
Kitty schreef:Hecht jij nu echt honderd procent waarde aan dit soort cijfertjes? Hebben ze alle moslims bevraagd? En hebben al die bevraagde moslims ook nog eens heel eerlijk de waarheid gesproken? Denk je trouwens dat iemand volmondig zou toegeven radicale ideeën te hebben? Ik hecht aan dit soort cijfers nul komma nul waarde. Ik kijk en hoor liever om me heen.
Bijzonder fraaie actie, Kitty. Bijzonder fraai. En dat geldt trouwens ook voor Marinus, die hetzelfde doet. Ja en amen zeggen in de discussie waar die cijfers je worden genoemd (ik geloof zelfs dat je schreef dat 'je er veel aan had'), en achter mijn rug om---in een andere draad, dus---zeggen dat je d'r eigenlijk geen fuck van gelooft en liever op je onderbuik afgaat, plus op je eigen, en daarom noodgedwongen beperkte blik op de samenleving. Waarom start je dan eigenlijk dat soort discussies op? Wat heeft het dan in vredesnaam voor zin om überhaupt met je over dit onderwerp te praten als je je eigen gevoelens toch altijd de boventoon laat voeren? Laat ik je de moeite van het antwoorden besparen: niets.

Dit is een truuk die ik verwacht van een hardleerse creationist, niet van een gewaardeerd forumlid.
Nou nou nou, ik ben mijn mening over de islam momenteel aan het bijstellen. En Kitty ondanks haar rijpe leeftijd van 36 misschien ook wel. En ik ben tamelijk zeker dat Kitty net als ik zich staaft op dingen die ze ziet, merkt, waarneemt whatever....

En achter je rug om.... Kom op zij post hier op een open forum. Jij kan het lezen en de rest van de wereld ook. Ik denk dat ze er tamelijk open over is.

Ik weet niet wat ik van de Islam moet denken, maar ik denk dat het allemaal redelijk negatief is.
Laatst gewijzigd door Marinus op 07 feb 2008 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Kitty schreef:
Bookie schreef:
Hecht jij nu echt honderd procent waarde aan dit soort cijfertjes? Hebben ze alle moslims bevraagd? En hebben al die bevraagde moslims ook nog eens heel eerlijk de waarheid gesproken? Denk je trouwens dat iemand volmondig zou toegeven radicale ideeën te hebben? Ik hecht aan dit soort cijfers nul komma nul waarde. Ik kijk en hoor liever om me heen.
Dit soort cijfers zijn per definitie onzinig omdat ook al zou je je alle meningnen kunnen reduceren tot een enkele dimensie, er een heel breed middengedeelte is tussen ja en nee dat afhankelijk van de criteria totaal anders kan uitpakken. Het is misschien zinvoller gebruik te maken van verzamelingen van ideeen, meningen en sympatien om een evenwichtig beeld te krijgen.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Marinus schreef:Nou nou nou, ik ben mijn mening over de islam momenteel aan het bijstellen.
Ik kan hier slechts bijzonder sarcastische opmerkingen bij plaatsen, en daarom laat ik ze maar achterwege. Eén ding slechts: je zult met me eens zijn dat dit in deze context niet bepaald een sterke uitspraak is.
En Kitty ondanks haar rijpe leeftijd van 36 misschien ook wel. En ik ben tamelijk zeker dat Kitty net als ik zich staaft op dingen die ze ziet, merkt, waarneemt whatever....
Deze actie doet mij wat betreft dit onderwerp toch enigszins twijfelen, eerlijk gezegd.
En achter je rug om.... Kom op zij post hier op een open forum. Jij kan het lezen en de rest van de wereld ook. Ik denk dat ze er tamelijk open over is.
Oh, ze is er heel open over. Alleen niet op de plek waar het moest. Ik heb een hekel aan het discussiëren met personen die later elders blijk geven van totale minachting van hetgeen ik bij elkaar gesprokkeld heb. Als je het er niet mee eens bent, of gewoon maling hebt aan welke cijfertjes dan ook, zeg dat dan meteen; dat bespaart de ander(en) een hoop moeite om hun antwoorden bij elkaar te typen.
Ik weet niet wat ik van de Islam moet denken, maar ik denk dat het allemaal redelijk negatief is.
Islam is een monotheïstische Abrahamistische religie en dus als zodanig doorspekt van haat, geweld en oog om oog, tand om tand woestijncultuur. Een enkel keertje klinkt een vriendelijk woord. Christendom is hetzelfde laken een pak. Mensen die zeggen 'moslim' of 'christen' te zijn, hangen in veruit de meeste gevallen een gedeelte van hun heilige boek aan, en moffelen als het kan de slechte stukken onder het tapijt. (Christenen beschouwen hun religie synoniem met 'liefde', moslims de hunne met 'vrede'.) De 'liefdevolle' of 'vredelievende' aanhangers hoeven we niet (veel) in de gaten te houden; extremistische elementen die die slechte stukken juist wél opzoeken en gebruiken als basis voor hun pathetische levensfilosofietjes zoals in het Midden-Oosten of de binnenlanden van de VS (of, dichter bij huis, onze eigen biblebelt) moeten onder de loep worden gelegd en streng worden gekortwiekt. Meer dan dat hoef je er niet van te denken.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Cymric, een ding voorop, ik heb totaal geen enkele minachting voor door jou bij elkaar gesprokkelde gegevens. Ik word alleen heen en weer geslingerd in mijn gevoel en mening over moslims en de Islam.
Aan de ene kant cijfertjes, waarbij me ook weer is verteld hoe die cijfers ontstaan en wat de waarde is hiervan, en aan de andere kant wat je toch om je heen ziet gebeuren. En een mening over iets is niet eeuwigdurend. Die mening staat onder invloed van van alles en nog wat. Tenzij je zo strak in een mening zit dat je daar nooit en te nimmer van afwijkt, maar dat getuigt mijns inziens van gebrek aan flexibiliteit en lijkt mij dogmatisch.

Mijn mening kan juist door anderen bijgesteld worden, en ook ervaringen hebben daarop invloed. Ik kan de ene keer door iemand overtuigd worden en later toch zwaar gaan twijfelen omdat ik weer andere zaken lees of zie.
Dus wen er maar aan dat ik niet hier maanden achter elkaar een en dezelfde mening loop te verkondigen. Ik ben namelijk best beïnvloedbaar door omstandigheden en meningen van anderen. Ik neem ook niet zonder meer alles zomaar aan. Maar probeer die altijd te toetsen aan de werkelijkheid. En ik ben er nooit op uit om iemand te schofferen of te kwetsen.

En achter je rug om, dat vind ik wel wat lachwekkend hoor, ik was hier helemaal niet bezig met Cymric en dus ook zeker niet met iets achter je rug om doen.

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

>Edwin< schreef: Zie jij die dan niet? Los van de vraag aan wie dat dan ligt.
Nee die zie ik niet. Ik zie wel mensen die hun uiterste best doen om mij te laten geloven dat dat verband er is. Ik vind het persoonlijk nogal naief om die tendens blind te geloven. Niveautje Wilders. Los van je persoonlijke mening over godsdienst of de islam, de maatschappij verandert. De bevolking verandert. Maar om nu één groep aan te wijzen als oorzaak voor die verandering, in een tijd van nieuwe media, globalisering, wereldpolitiek, kortom in een tijd die op alle gebieden verandert (zoals alles continu verandert) vind ik niet boven het niveau van de door mij aangehaalde ooievaarstatistiek uitrijzen. Kortom, een denkfout gebaseerd op kort door de bocht heuristisch denken die pas 'waar' is als het geopperde verband aangetoond is. Ga hier maar aan staan, dat is niet te doen.

Daarnaast ben ik het met Cymric eens, niet over dat achter de rug daar weet ik niks van, maar wel over zijn opmerkingen aangaande het reageren vanuit onderbuik en niet vanuit vrijdenkerschap.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

>Edwin< schreef:

Die leuke Israelische vrienden van jou vergeten gemakshalve dat op die dag Sharon - die nu lekker zwelgt in zijn coma - tegenover talloze media beweerde dat die infame aanslagen het onweerlegbaar duidelijke bewijs zijn dat de islam een misdadige religie/cultuur is.
Sorry, ik begrijp je punt niet! Wat bedoel je hiermee?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie