dan ben je verkeerd. indien iemand vindt dat Wilders over de schreef gaat dan moet hij hem aanklagen en dan zal de rechtbank oordelen.biajas schreef: ik vind dat als je een film maakt waarvan een ieder weet dat er rellen uit kunnen breken, de maker van de film zelf zijn beveiliging mag bekostigen.v
we zitten hier in een grijze zone en wilders gaat mi te ver maar dat geeft mij niet het recht om hem het zwijgen op te leggen.
vrijheid van meningsuiting is NIET gekoppeld aan de portemonnee. dat recht geldt voor iedereen. enkel rechtbanken MOGEN OORDELEN of iemand over de schreef gaat.biajas schreef: er zijn mensen die vaker ver over de grens gaan, en ik vind dat deze mensen naast het opzetten van een te grote mond, ook maar eens in hun eigen portemonnee mogen kijken.
VIndt je nu dat de overheid de plicht heeft haar burgers te beschermen?
ik kan geen bodyguards betalen. Devious kan geen bodyguards betalen. indien devious omwille van sommige islamteksten die hij hier neerzet slaag krijgt is dat dan zijn eigen schuld en verdient hij daarom geen bescherming van de overheid?biajas schreef: als die Wildersfilm over de koran uit zal komen, zal die allen al uit nieuwsgierigheid ontiegelijk veel bekeken worden, nou, lat hem uit de winst van deze film maar eens zijn eigen beveiliging bekostigen.
dus heeft ze erom gevraagd? dus moeten we daders vrijuit laten gaan? dus verdient de vrouw niet de medische en psychologische zorgen? dus moet mevrouw ook opdraaien voor de ziekenwagen die haar is komen ophalen?biajas schreef: Als ik na 23.00 uur 's avonds met de fiets langs een landweggetje wil fietsen, word ik ook niet begeleid omdat men dnkt dat er wel eens een gek uit de greppel komt springen die niet weet dat hij naar de hoeren kan gaan wanneer hij trek heeft in seksueel verkeer. maar als er iets gebeurt, kijkt men je heel erg gek aan, want hoe 'kan' een jonge vrouw rond die tijd alleen over dergelijke wegen fietsen???
Nee,... je moet eerst iemand zijn en een bevolkingsgroep uit de samenleving beledigen, wil je aanspraak maken op beveiliging, op kosten van de belastingbetalende burger
ik vrees dat je niet door hebt waar het om gaat. indien er rellen uitbreken dan ligt de verantwoordelijkheid bij de daders. NIET bij wilders want hij gebruikt enkel zijn recht. Hij gaat ver maar dat is geen excuus. aangezien we niet weten hoe de film er uit ziet kun je hem niet verbieden hé.
geen excuus voor een overheid om zijn burgers niet meer te beschermen (haar plicht).
geen excuus voor de daders.
ok, jij hebt net als ik iets tegen WIlders maar denk na voor je iets neerzet. Probeer iets verder te kijken dan je neus lang is. moeten we toelaten dat straks musea afgebroken worden omdat moslims zich gekrenkt voelen wegens een blote borst? is het ok om als overheid te zeggen " jullie wisten dat er rellen konden uitbreken dus moeten jullie je plan maar trekken?"
sorry, maar ik noem dat asociaal