Wilders boos over 'walgelijke' lesbrief

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Wilders boos over 'walgelijke' lesbrief

Bericht door appelfflap »

biajas schreef: ik vind dat als je een film maakt waarvan een ieder weet dat er rellen uit kunnen breken, de maker van de film zelf zijn beveiliging mag bekostigen.v
dan ben je verkeerd. indien iemand vindt dat Wilders over de schreef gaat dan moet hij hem aanklagen en dan zal de rechtbank oordelen.
we zitten hier in een grijze zone en wilders gaat mi te ver maar dat geeft mij niet het recht om hem het zwijgen op te leggen.
biajas schreef: er zijn mensen die vaker ver over de grens gaan, en ik vind dat deze mensen naast het opzetten van een te grote mond, ook maar eens in hun eigen portemonnee mogen kijken.
vrijheid van meningsuiting is NIET gekoppeld aan de portemonnee. dat recht geldt voor iedereen. enkel rechtbanken MOGEN OORDELEN of iemand over de schreef gaat.
VIndt je nu dat de overheid de plicht heeft haar burgers te beschermen?
biajas schreef: als die Wildersfilm over de koran uit zal komen, zal die allen al uit nieuwsgierigheid ontiegelijk veel bekeken worden, nou, lat hem uit de winst van deze film maar eens zijn eigen beveiliging bekostigen.
ik kan geen bodyguards betalen. Devious kan geen bodyguards betalen. indien devious omwille van sommige islamteksten die hij hier neerzet slaag krijgt is dat dan zijn eigen schuld en verdient hij daarom geen bescherming van de overheid?
biajas schreef: Als ik na 23.00 uur 's avonds met de fiets langs een landweggetje wil fietsen, word ik ook niet begeleid omdat men dnkt dat er wel eens een gek uit de greppel komt springen die niet weet dat hij naar de hoeren kan gaan wanneer hij trek heeft in seksueel verkeer. maar als er iets gebeurt, kijkt men je heel erg gek aan, want hoe 'kan' een jonge vrouw rond die tijd alleen over dergelijke wegen fietsen???
Nee,... je moet eerst iemand zijn en een bevolkingsgroep uit de samenleving beledigen, wil je aanspraak maken op beveiliging, op kosten van de belastingbetalende burger
dus heeft ze erom gevraagd? dus moeten we daders vrijuit laten gaan? dus verdient de vrouw niet de medische en psychologische zorgen? dus moet mevrouw ook opdraaien voor de ziekenwagen die haar is komen ophalen?

ik vrees dat je niet door hebt waar het om gaat. indien er rellen uitbreken dan ligt de verantwoordelijkheid bij de daders. NIET bij wilders want hij gebruikt enkel zijn recht. Hij gaat ver maar dat is geen excuus. aangezien we niet weten hoe de film er uit ziet kun je hem niet verbieden hé.
geen excuus voor een overheid om zijn burgers niet meer te beschermen (haar plicht).
geen excuus voor de daders.

ok, jij hebt net als ik iets tegen WIlders maar denk na voor je iets neerzet. Probeer iets verder te kijken dan je neus lang is. moeten we toelaten dat straks musea afgebroken worden omdat moslims zich gekrenkt voelen wegens een blote borst? is het ok om als overheid te zeggen " jullie wisten dat er rellen konden uitbreken dus moeten jullie je plan maar trekken?"
sorry, maar ik noem dat asociaal
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik merk de laatste tijd dat ik me meer irriteer aan die politiek correcte 'biedermann's', en die 'zielige' gekwetste moslims, dan aan Wilders.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

biajas schreef:]ik vind dat als je een film maakt waarvan een ieder weet dat er rellen uit kunnen breken, de maker van de film zelf zijn beveiliging mag bekostigen.
er zijn mensen die vaker ver over de grens gaan, en ik vind dat deze mensen naast het opzetten van een te grote mond, ook maar eens in hun eigen portemonnee mogen kijken.
Iedereen lult maar over die film en niemand weet precies wat er in gezegd gaat worden. maar ook al zal het erg kritisch tegen de islam zijn, dan nog moet dat kunnen. Niet die kritische film is hier het probleem, maar wel de verwachte reacties vanuit de moslimwereld. :evil:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

appelfflap schreef: we zitten hier in een grijze zone en wilders gaat mi te ver maar dat geeft mij niet het recht om hem het zwijgen op te leggen.
Maar, ehhh, waarmee gaat wilders dan te ver? We hebben het hier over die film die nog niemand heeft gezien hè? Ik vermoed dat hij in die film slechts papier en inkt beledigt, en een lijk dat al ruim 1400 jaar geleden tot stof is vergaan. Indien dat zo is, waarmee gaat hij dan te ver? Is het een misdaad om papier en inkt te beledigen? Of een man die al 1400 jaar dood is?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

skeptic schreef:
biajas schreef:]ik vind dat als je een film maakt waarvan een ieder weet dat er rellen uit kunnen breken, de maker van de film zelf zijn beveiliging mag bekostigen.
er zijn mensen die vaker ver over de grens gaan, en ik vind dat deze mensen naast het opzetten van een te grote mond, ook maar eens in hun eigen portemonnee mogen kijken.
Iedereen lult maar over die film en niemand weet precies wat er in gezegd gaat worden. maar ook al zal het erg kritisch tegen de islam zijn, dan nog moet dat kunnen. Niet die kritische film is hier het probleem, maar wel de verwachte reacties vanuit de moslimwereld. :evil:
kritisch is geen probleem, zolang de grens tussen kritiek en spot maar niet vervagen. en daarnaast ben ik echt geen Mohammed-aanhanger.

Je merkt al gauw dat dit soort lui dezelfde soort zijn als Biblebelt Nederland. Veel te snel op de tenen getrapt en als het over HUN god gaat,.... oeioeioei.... weest dan vooral bevreesd!!!!

Zelf heb ik een collega die best wel streng is qua zijn moslim-overtuiging. Toch kan ik het redelijk met hem vinden... had ik het kortgeleden over Kolonisten met hem, dat wij die zwarte piet altijd de burka noemen... en ik denken.... ooops, Martha... ver over de grens, maar hij lachte zich een breuk. Er zijn dus gevallen die best meevallen.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Vreemd toch, ongelovigen worden al honderden (zoniet duizenden) jaren beledigd door gelovigen en toch is niemand bang dat die gelovigen daarom vermoord zullen worden. Het lijkt wel of de wereld op z'n kop staat. :twisted:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
appelfflap
Banned

Devious schreef:
appelfflap schreef: we zitten hier in een grijze zone en wilders gaat mi te ver maar dat geeft mij niet het recht om hem het zwijgen op te leggen.
Maar, ehhh, waarmee gaat wilders dan te ver?
in het algemeen:
bevolkingsgropen tegen mekaar ophitsen uit electoraal belang.
hij creërt problemen, hij misleidt bewust de bevolking en tracht de moslimbevolking te ontmenselijken. Hij stelt "oplossingen" voor die er geen zijn.
en hij is een zuivere populist die gewoon de Haiders, De winters en andere Le pens kopieert.
en ja op dit vlak gaat hij te ver. je ziet de schizofrenie ook in zijn denkwijze. hij is voor meningsuiting. Maar alleen voor meningen waar hij het mee eens is.

Waarmee ik niets over de film gezegd heb natuurlijk :)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

appelfflap schreef: Devious kan geen bodyguards betalen. indien devious omwille van sommige islamteksten die hij hier neerzet slaag krijgt is dat dan zijn eigen schuld en verdient hij daarom geen bescherming van de overheid?
Ik heb de luxe dat ik in cognito kan opereren. Alles wat ik doe is onder een schuilnaam, ook de artikelen op de portalsite. Wij hebben ook wel eens rottigheid via de mail gekregen, maar onze afgeschermde identiteit is de beste beveiliging die je kunt hebben. Iemand als Wilders heeft die luxe niet omdat hij politicus is, en daarom moet hij beveiligd worden. Of ik het met zijn politieke opvattingen eens ben of niet doet hierbij niet terzake.

Grtz.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

biajas schreef: kritisch is geen probleem, zolang de grens tussen kritiek en spot maar niet vervagen. .
Ook al wordt er gespot, wat dan nog. Ook dat moet kunnen en als het al te ver gaat, kan men de rechter inschakelen. maar of er die film gespot gaat worden, moeten we nog eerst maar even afwachten, er zijn teveel mensen die voor hun beurt praten. :?
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

dus heeft ze erom gevraagd? dus moeten we daders vrijuit laten gaan? dus verdient de vrouw niet de medische en psychologische zorgen? dus moet mevrouw ook opdraaien voor de ziekenwagen die haar is komen ophalen?
Dat heeft weer niets met beveiliging te maken.
Daar gat het mij om.. een iedere boerenlul met bekendheid mag weleens over de grens gaan in zijn opvattingen en krijgt dan beveiliging, een gewone burger heeft daar geen recht op. Wordt een vrouw door een ex bedreigd, wordt haar gezegd dat ze ten allen tijden 112 mag bellen. Maar op het moment dat haar ex haar keel doorgesneden heeft met een mes, is zij al dood voordat de politie arriveren zal.

Jij beweert dat iedereen recht heeft op beveiliging, doch zijn het slechts degenen met bekendheid die het krijgen. En ja... van mij mogen al die extremisten worden opgepakt en worden gedumpt op een onbewoond eiland. helaas is dat niet mogelijk. zij zijn ooit toegelaten in deze maatschappij, maar bestreden worden is helaas niet geheel meer mogelijk. Dat is de consequentie van het na-oorlogs beleid hier in NL.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Indien de ongelovigen en de christenen en joden net zo zouden reageren als de moslims op diepe beledigingen aan hun adres, worden we dan ook als slachtoffers gezien?
Krijgen dan de moslims een pamflet waar ze wordt verzocht hun kwetsende uitlatingen te matigen?

Worden dan eindelijk ook de beledigers van christenen en andersdenkenden aangepakt en aangesproken?

Zijn het niet alleen maar de wanstaltige en overdreven en geweldadige reacties die maken dat de felle kritiekgever de zwarte piet krijgt toegeschoven?

Is er ooit een hetze ontstaan bij christenen en ongelovigen op alle filmpjes en beledigingen uit de moslimwereld of geuit op moslimfora of in moskeeën met complete haatteksten en oproepen tot moord en verdelging van de ongelovigen varkens en andersdenkende christenhonden?
Nu roept er eindelijk eens iemand keihard terug en dan zijn de poppen aan het dansen. We hebben nu eens te maken met een 'christenhond' die terug bijt ja, en niet kwispelend alle aantijgingen aan zijn laars lapt en de schouders ophaalt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Kitty schreef: Nu roept er eindelijk eens iemand keihard terug en dan zijn de poppen aan het dansen. .
Vreemd is dat toch wel hé?
appelfflap
Banned

Devious schreef:
appelfflap schreef: Devious kan geen bodyguards betalen. indien devious omwille van sommige islamteksten die hij hier neerzet slaag krijgt is dat dan zijn eigen schuld en verdient hij daarom geen bescherming van de overheid?
Ik heb de luxe dat ik in cognito kan opereren..
het ging me om de opmerking rond de portemonnee. alsof vrijheid van meningsuiting een geldkwestie zou mogen worden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

skeptic schreef:
Kitty schreef: Nu roept er eindelijk eens iemand keihard terug en dan zijn de poppen aan het dansen. .
Wat vooral zo vreemd is, is dat er geen woord wordt gezegd over de beledigingen die van de andere kant komen. Die juist een van de aanzetten zijn geweest dat Wilders zo hard roept.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Kitty schreef:
skeptic schreef:
Wat vooral zo vreemd is, is dat er geen woord wordt gezegd over de beledigingen die van de andere kant komen. Die juist een van de aanzetten zijn geweest dat Wilders zo hard roept.
Tja, dat wordt blijkbaar door weinigen begrepen. :?
Plaats reactie