Je bedoelt: zichzelf voor de kop schieten?Trees schreef:...Terwijl hij wanneer hij op de bepalende momenten zijn haat om had kunnen zetten in Liefde, hij zichzelf had kunnen ‘vergeestelijken’.
Geestige/Geestelijke gaven van Trees
Moderator: Moderators
Re: Homofiele seks en christenmannen...
Wat jij hier beschrijft is een transseksueel, een man in een vrouwenlichaam of een vrouw in een mannenlichaam. Ik heb niet het idee dat lesbo's zich mannelijk voelen of homo's zich vrouwelijk voelen. Dus wat je hier zegt, klopt niets van en is gewoon napraten van Jozef Rulof die het ook niet zo goed door had allemaal. En volgens jou wisselen we dus heel zelden van man naar vrouw, anders waren er veel meer homo's geweest.In onze vele levens zijn wij zowel vrouw als man, daarbinnen maken wij ons dus ofwel het vrouwelijke gevoelsleven dan wel het mannelijke gevoelsleven eigen. Wanneer je nu van het vrouwelijke geslacht overgaat naar het mannelijke geslacht neem je je vrouwelijke gevoelsleven mee. Dat betekent dat je in een mannelijk lichaam terecht komt maar je nog vrouw voelt en je je derhalve tot mannen aangetrokken voelt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Afgezien daarvan: hoe verklaart Trees dan de fysieke verschillen tussen homo´s en hetero´s.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual ... planations
Jozef Rulof was gewoon een ordinaire kwakzalver met een veel te groot ego die een stel Nederlanders tot 55 jaar na zijn dood nog steeds kan boeien met racistische en antisemitische kletspraat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual ... planations
Jozef Rulof was gewoon een ordinaire kwakzalver met een veel te groot ego die een stel Nederlanders tot 55 jaar na zijn dood nog steeds kan boeien met racistische en antisemitische kletspraat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Homofiele seks en christenmannen...
Hallo Sararje,
Mijn excuses, ik heb je vraag over het hoofd gezien.
Een voorbeeld hoe je in een bepaald opzicht kunt vergeestelijken. Jij wilt bijvoorbeeld seks met je partner. Die partner wil niet. Wanneer jij je daarbij neer kunt leggen zonder dat je die seksuele bevrediging krijgt, dan is dat een stap richting vergeestelijking.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Mijn excuses, ik heb je vraag over het hoofd gezien.
Ik kan dat niet aantonen; het speelt zich af in het innerlijk van de mens. Het komt er op neer dat de ‘stof’ oftewel het lichaam ondergeschikt is gemaakt aan de ‘geest’, dus dat de geest heerst over het lichaam.Hoe toon je aan dat iemand verstoffelijkt is of dat hij overgegaan is naar vergeestelijkt?
Een voorbeeld hoe je in een bepaald opzicht kunt vergeestelijken. Jij wilt bijvoorbeeld seks met je partner. Die partner wil niet. Wanneer jij je daarbij neer kunt leggen zonder dat je die seksuele bevrediging krijgt, dan is dat een stap richting vergeestelijking.
Vriendelijke groeten,
Trees.
- MOODY BLUE
- Diehard
Re: Geestige/Geestelijke gaven van Trees
Geest en Stof zijn één, dus als je stoffelijk sterft, sterf je ook geestelijk/psychisch/pneumatischTrees schreef:Hallo Marinus,
Je spreekt over:
Voordat je een geestelijke dood kunt sterven, zul je eerst vergeestelijkt moeten zijn.geestelijkd dood
Vriendelijke groeten,
Trees.
edit Sararje: Dit wordt even een afsplitising want op die manier gaan we grondig offtopic
Geen geest zonder het brein

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Hallo a.r.,
Zie tevens mijn antwoord aan Sararje.
Wanneer deze jongen goed na had kunnen blijven denken, zijn situatie had kunnen accepteren en zichzelf erboven had kunnen stellen dan betekent dat een stuk vergeestelijking.
Gelovigen zijn feitelijk ondergedompeld in een ‘goddelijk bad’ om het zomaar uit te drukken en hebben nog niet leren nadenken. Wanneer je dat geleerd hebt en dan uiteindelijk tot het besef komt dat je in een bepaalde waan hebt geleefd en je je dat ten volle realiseert, moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan om je leven verder te kunnen leven, zeker de wereld om ons heen beschouwend.
Ik heb geen boek gelezen van Nietzsche, maar heb Rereformeds website bezocht.
Graag hoor ik het van je waar ik het mis heb m.b.t. het ‘God is dood’. Ik leer graag.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Wanneer deze jongen goed na had kunnen blijven denken, zijn situatie had kunnen accepteren en zichzelf erboven had kunnen stellen dan betekent dat een stuk vergeestelijking.
Gelovigen zijn feitelijk ondergedompeld in een ‘goddelijk bad’ om het zomaar uit te drukken en hebben nog niet leren nadenken. Wanneer je dat geleerd hebt en dan uiteindelijk tot het besef komt dat je in een bepaalde waan hebt geleefd en je je dat ten volle realiseert, moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan om je leven verder te kunnen leven, zeker de wereld om ons heen beschouwend.
Graag hoor ik het van je waar ik het mis heb m.b.t. het ‘God is dood’. Ik leer graag.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Hallo botjes,
Vriendelijke groeten,
Trees.
Nee, dat bedoel ik dus beslist niet. Zie mijn antwoorden aan Sararje en a.r.botjes schreef:Je bedoelt: zichzelf voor de kop schieten?Trees schreef:...Terwijl hij wanneer hij op de bepalende momenten zijn haat om had kunnen zetten in Liefde, hij zichzelf had kunnen ‘vergeestelijken’.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ik zie niet wat dat met de begrippen stof&geest te maken heeft. Zowiezo: je stelt dat het lichaam ondergeschikt is aand e geest. Wel, ik vraag me af als je een (chronische) ziekte hebt: bijv. astma, is dan ook je lichaam ondergeschikt aan je geest? Zou je dan via "je geest" die astma kunnen overwinnen? Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom niet? Op basis waarvan acht jij de geest superieur aan het lichaam?Trees schreef:Hallo Sararje,
Mijn excuses, ik heb je vraag over het hoofd gezien.Ik kan dat niet aantonen; het speelt zich af in het innerlijk van de mens. Het komt er op neer dat de ‘stof’ oftewel het lichaam ondergeschikt is gemaakt aan de ‘geest’, dus dat de geest heerst over het lichaam.Hoe toon je aan dat iemand verstoffelijkt is of dat hij overgegaan is naar vergeestelijkt?
Vriendelijke groeten,
Trees.
Bovendien: ik vind je beweringen nogal wankel. Je doet een hele reeks uitspraken waarvan de fundamenten niet aantoonbaar of aannemeljik te maken zijn voor mij. Ze vereisen nogal vergaande aannames die niet in overeenstemming zijn met onze waarnemingen, waarom zou ik er dan toch waarde aan moeten hechten?
Laatst gewijzigd door Sararje op 26 nov 2007 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Hallo Kitty,
Het duurt vaak zeer lang voordat men er voor uit durft te komen dat men homofiel dan wel lesbisch is. Daarnaast is het vrij gewoon dat vrouwen met elkaar bevriend zijn waardoor lesbische relaties in onze maatschappij minder opvallen.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Transseksualiteit heeft zoals Marcel op 6 november zei niets met sexualiteit te maken, maar met het zelfbeeld van mensen: men ‘woont’ dan in een verkeerd lichaam.Wat jij hier beschrijft is een transseksueel, een man in een vrouwenlichaam of een vrouw in een mannenlichaam.
Ik zou de homofiele mannen dan wel lesbische vrouwen willen verzoeken een en ander bij zichzelf na te gaan. Wel dienen ze daarbij in ogenschouw te nemen dat je al wat verder gevorderd kunt zijn in de groei van het gevoelsleven: er wordt binnen dergelijke relaties nog wel eens gesproken over wie de 'vrouw' dan wel de 'man' is.Ik heb niet het idee dat lesbo's zich mannelijk voelen of homo's zich vrouwelijk voelen.
We wisselen evenveel van vrouw naar man als van man naar vrouw. Van vrouw naar man is homofiel en van man naar vrouw is lesbisch.En volgens jou wisselen we dus heel zelden van man naar vrouw, anders waren er veel meer homo's geweest.
Het duurt vaak zeer lang voordat men er voor uit durft te komen dat men homofiel dan wel lesbisch is. Daarnaast is het vrij gewoon dat vrouwen met elkaar bevriend zijn waardoor lesbische relaties in onze maatschappij minder opvallen.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Het "butch" en "femme" stereotype is achterhaald:Ik zou de homofiele mannen dan wel lesbische vrouwen willen verzoeken een en ander bij zichzelf na te gaan. Wel dienen ze daarbij in ogenschouw te nemen dat je al wat verder gevorderd kunt zijn in de groei van het gevoelsleven: er wordt binnen dergelijke relaties nog wel eens gesproken over wie de 'vrouw' dan wel de 'man' is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Butch_and_femme
-
a.r.
@ Trees,Trees schreef:Hallo a.r.,
Vriendelijke groeten,
Trees.
"God is dood" is zeker wel een uitspraak van Nietzsche, alleen volkomen anders bedoeld, dan wat jij er van maakt en daar ging het mij om. Voorzover ik tot nu heb begrepen was deze jongen helemaal niet gelovig. Deze jongen werd voorzover ik begrijp gepest en draaide om de één of andere reden door. Terugkomend op Nietzsche's woorden "God is dood".......ik kan je aanraden de toelichting die Rereformed op "Aldus sprak Zarathoestra" schreef te lezen, als je het boek niet wilt kopen of lenen
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... aindex.htm. ,alsmede het door hem afgelopen week geschreven stuk op FT
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1&start=45
-
Theoloog
Geestige/Geestelijke gaven van Trees.
Hallo a.r.,
Ook ik was al tot de conclusie gekomen dat deze jongen niet gelovig was. God was dus ‘dood’ voor hem. En in plaats dat deze jongen zoals Rereformed schreef het leven met vitale levenskracht ging leven, verviel hij in nihilisme. Doordat hij tevens gepest werd ontwikkelde hij een enorme haat, verloor al met al de controle over zijn eigen leven en ging door het lint met deze afschuwelijke gevolgen.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ook ik was al tot de conclusie gekomen dat deze jongen niet gelovig was. God was dus ‘dood’ voor hem. En in plaats dat deze jongen zoals Rereformed schreef het leven met vitale levenskracht ging leven, verviel hij in nihilisme. Doordat hij tevens gepest werd ontwikkelde hij een enorme haat, verloor al met al de controle over zijn eigen leven en ging door het lint met deze afschuwelijke gevolgen.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Geestige/Geestelijke gaven van Trees
Hallo Sararje,
Ik weet geen verklaring voor de mogelijk fysieke verschillen tussen homo’s en hetero’s.
Met vergeestelijking bedoel ik dat de ‘stof’, het lichaam en verlangens die daaruit voortkomen, ondergeschikt worden aan de geest. Indien de vergeestelijking is opgetreden, kan het ego sterven waardoor de ervaring van ZIJN optreedt, waarover ik binnen het onderwerp waar ik me voorstel heb geschreven.
Uiteraard hoef je niets aan te nemen dan wel ergens waarde aan te hechten: uitsluitend door eigen onderzoek dan wel eigen ervaring kun je je iets eigen maken. Dus op het moment dat je met astma dan wel met andere (chronische) ziekten te maken krijgt, zul je door ondervinding de antwoorden krijgen op de vragen die je stelt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ik weet geen verklaring voor de mogelijk fysieke verschillen tussen homo’s en hetero’s.
Met vergeestelijking bedoel ik dat de ‘stof’, het lichaam en verlangens die daaruit voortkomen, ondergeschikt worden aan de geest. Indien de vergeestelijking is opgetreden, kan het ego sterven waardoor de ervaring van ZIJN optreedt, waarover ik binnen het onderwerp waar ik me voorstel heb geschreven.
Uiteraard hoef je niets aan te nemen dan wel ergens waarde aan te hechten: uitsluitend door eigen onderzoek dan wel eigen ervaring kun je je iets eigen maken. Dus op het moment dat je met astma dan wel met andere (chronische) ziekten te maken krijgt, zul je door ondervinding de antwoorden krijgen op de vragen die je stelt.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Geestige/Geestelijke gaven van Trees.
Hallo Theoloog,
Ik baseer een en ander op de ervaring van ZIJN en alles wat daar uit is voort gekomen; ik heb daarover geschreven binnen het onderwerp ‘Wat later dan de bedoeling was’.
Vriendelijke groeten,
Trees.
Ik baseer een en ander op de ervaring van ZIJN en alles wat daar uit is voort gekomen; ik heb daarover geschreven binnen het onderwerp ‘Wat later dan de bedoeling was’.
Vriendelijke groeten,
Trees.