Agenten willen einde aan slappe aanpak

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Rammen maakt het probleem alleen maar erger. Ik zou eerder pleiten voor strafkolonies, bij voorkeur in het buitenland, waar je leden van straatbendes heen kunt zenden. Als je dat consequent doet, zal de angst gepakt en weggestuurd te worden zo groot zijn, dat men men zich wel gedeisd zal houden.
Als je groepen relschoppende hooligans wilt oppakken, dan zul je in sommige gevallen wel degelijk even moeten rammen. De politie mag ook niet van een afstandje met de armen over elkaar toekijken hoe auto's en andere eigendommen van belastingbetalers in brand worden gestoken. In zo'n geval even laten zien wie de baas is. Rottweiler en gummiknuppel mee en rammen als ze niet willen luisteren. In zo'n geval niet met een lief stemmetje vragen 'Oh lieve jongens, wij vinden het niet zo leuk dat jullie dit doen, als je doorgaat zeg ik het tegen je mamma hoor'.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik denk dat we bij "strafkolonies"niet gelijk deze vergelijken hoeven te trekken. Er zijn zeer effectieve methoden verzonnen om vooral jeugdige criminelen weer te heropvoeden. Het spreekt voor zich dat "strafkolonies" in deze wat bot overkomt maar ik neem aan dat Theoloog daar op doelt.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik ben niet tegen die strafkolonies hoor. Maar als autochtone hooligans of allochtone straatterroristen rellen schoppen en auto's in de brand steken, dan moet de politie op dat moment met ferme hand optreden, als ze niet willen luisteren. Daarna kunnen ze natuurlijk naar zo'n strafinrichting.

grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Punt is, ik ken maar weinig politie agenten die het echt leuk vinden om zelf geweld toe te passen. Maar naar mijn mening is er nu een sfeer gecreëerd waarbij agenten gevraagd wordt op te treden zonder dat ze daadwerkelijk de middelen kunnen inzetten.

Daarna is het zo dat de consequentie van het plegen van gewelddelicten buitengewoon laag zijn. Zeker als je je als "bijzondere" groep in de samenleving kan laten portretteren....
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het wordt een beetje vermoeiend dat reagerende forumleden niet daadwerkelijk lezen wat ik schrijf als ik 'wit' zeg; noch als ik 'zwart' zeg.

Wat je wilt voorkomen is veldslagen, want dan kunnen de criminelen en hun omgeving zichzelf neerzetten als de underdog.

Verder: een citaatje uit dat bericht van Sararje:
De woonwagenbewoners zijn boos op de gemeente en vinden dat burgemeester Leers van Maastricht handelt in strijd met de mensenrechten. Ze voelen zich gediscrimineerd en verzetten zich tegen de strenge controles van de gemeente. Maastricht probeert al lange tijd illegale activiteiten op Vinkenslag te bestrijden en is bezig het kamp te saneren. Dit stuit echter op groot verzet bij de bewoners.
En nu, Sararje, vertel me eens: waren die kampers ook verontwaardigd onder het gedogen van criminele activiteiten?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja Theoloog, waarschijnlijk werden ze net als dat groepje Marrokaantjes ook boos toen ze in zich hun handelen verstioord voelden. Want tsja, zo normaal als het is om een agent neer te steken als psychiatrisch patient zo normaal is het als woonwagenbewoner om een wietteelt te beginnen. (Nee, neem me nu eens niet helemaal serieus). Laten we wel wezen: beide acties zijn criminele acties in Nederland en beide acties zijn uitgebroken na het oplossen van deze actie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Als ik Theoloog goed heb begrepen bedoeld hij dat het van kwaad naar erger gaat. En een oplossing heb ik ook eigenlijk niet, er wordt al jaren geroepen dat de politie strenger en harder op moet treden, misschien is het goed om een speciaal politie-team voor dat situates op te zetten. Hier hebben we de Zero-tolerantia team (het idee komt geloof ik vanuit Amerika), waar je geen grapjes mee kan uithalen. Het zijn eigenlijk de "zware jongens" onder de politie.
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Atli schreef:Ik denk dat we bij "strafkolonies"niet gelijk deze vergelijken hoeven te trekken. Er zijn zeer effectieve methoden verzonnen om vooral jeugdige criminelen weer te heropvoeden. Het spreekt voor zich dat "strafkolonies" in deze wat bot overkomt maar ik neem aan dat Theoloog daar op doelt.
Heropvoeden? Daar geloof ik niet in. Je zou dan jeugdige delinquenten permanent uit hun vertrouwde omgeving moeten halen.

Nee, ik bedoel dat je criminelen moet breken door ze een paar jaar in keiharde omstandigheden te laten kreperen. Stenen laten stukslaan onder de hete zon, en dan als ze terugkomen meteen voor een baan en een huurwoning zorgen, ver van hun vertrouwde milieu (tomatenplukken? orderpikken?). En in sommige gevallen helemaal niet laten terugkomen.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Theoloog schreef:Het wordt een beetje vermoeiend dat reagerende forumleden niet daadwerkelijk lezen wat ik schrijf als ik 'wit' zeg; noch als ik 'zwart' zeg.
Mischien moet je dan wat duidelijker worden...
Wat je wilt voorkomen is veldslagen, want dan kunnen de criminelen en hun omgeving zichzelf neerzetten als de underdog.
Helemaal niet van de praktijk gespeend deze opmerking, we laten ze als underdog neerzetten. Althans, de gemiddelde burger in Nederland doorziet wel het feit dat dit gewoon personen zijn die hun lol vinden in dergelijk liederlijk vermaak, alleen is er nog grote anst bij beleidsmakers om beleid te voeren. Mijn persoonlijke ervaringen en contacten met dit soort personen hebben mij een ander beeld gegeven, tuig dat profiteert van de zwakke aanpak in Nederland en donders goed weten dat ze het voor de "kick" doen!
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Theoloog schreef:Heropvoeden? Daar geloof ik niet in. Je zou dan jeugdige delinquenten permanent uit hun vertrouwde omgeving moeten halen.
Juist en dat moet ook gebeuren, onder een streng regime heropvoeden, bepaalde instellingen in Nederland en in het buitenland zijn hier succesvol in.
Nee, ik bedoel dat je criminelen moet breken door ze een paar jaar in keiharde omstandigheden te laten kreperen.
Je kan beter de slechte gewoontes breken, maar wel discipline opleggen
Stenen laten stukslaan onder de hete zon, en dan als ze terugkomen meteen voor een baan en een huurwoning zorgen, ver van hun vertrouwde milieu (tomatenplukken? orderpikken?). En in sommige gevallen helemaal niet laten terugkomen.
Wat jij dus bedoelt is een strafkolonie zonder enig toegevoegde waarde dan enkel dwangarbeid zodat je uiteindelijk alleen maar bereikt dat je een groep creeert die geheel dwars van maatschappelijke normen terugkeert met een nog veel crimineler gedrag. Misschien is dit het moment gekomen dat je maar weer even de "consensus theoloog" moet worden. Immers, proeven met heropvoeding (wat echt geen vakantiekamp is) zijn succesvol gebleken....
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wat jij dus bedoelt is een strafkolonie zonder enig toegevoegde waarde dan enkel dwangarbeid zodat je uiteindelijk alleen maar bereikt dat je een groep creeert die geheel dwars van maatschappelijke normen terugkeert met een nog veel crimineler gedrag. Misschien is dit het moment gekomen dat je maar weer even de "consensus theoloog" moet worden. Immers, proeven met heropvoeding (wat echt geen vakantiekamp is) zijn succesvol gebleken....
Wie heeft dat onderzocht, of opdracht gegeven tot dat onderzoek? De overheid zelf?

Ken je de verhalen van Nederlanders die drugs smokkelden naar Brazilië of Thailand, en daar fysiek en psychisch werden afgebroken? Die doen dat dus nooit meer.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Ken je de verhalen van Nederlanders die drugs smokkelden naar Brazilië of Thailand, en daar fysiek en psychisch werden afgebroken? .
Dan zit je als maatschappij met iemand die zijn leven lang arbeidsongeschikt is.
Die doen dat dus nooit meer
Weet ik niet. Als die methode zo goed zou werken dan zouden ze daar geen criminaliteit kennen, maar het is daar vaak nog erger dan hier (Bangkok, Rio, etc,,).
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Theoloog schreef:Wie heeft dat onderzocht, of opdracht gegeven tot dat onderzoek? De overheid zelf?
Er bestaat hier al een dergelijk instituut die jongeren op deze manier heropvoed met zeer weinig recidivisme als gevolg. Punt is dat relletjes schoppers, inbrekertjes nu naar huis worden gestuurd en pas na veel recidivisme ontaardend in vaak geweldadige misdrijven pas echt voor de bijl gaan.

Punt is dat we in Nederland te lang het sociale parcours hebben bewandelt (om geld te sparen) waardoor we eigenlijk van alle kanten a-sociaal zijn geworden. Immers, wachten totdat iemand blijft recidiveren is erg laat en verkleint het succes.

Er is dus niets onderzocht, het is er allang, alleen op een te kleine basis voor de immer groeiende aanwas die te zacht wordt aangepakt op alle gronden.

Om tegenover het "softie aproach"van bureau "halt" nu direct een strafkolonie in te stellen terwijl de middelen binnen bereik liggen is mij te absurd voor worden.
Laatst gewijzigd door Atli op 17 okt 2007 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Theoloog schreef:Ken je de verhalen van Nederlanders die drugs smokkelden naar Brazilië of Thailand, en daar fysiek en psychisch werden afgebroken? Die doen dat dus nooit meer.
Nee, zo ook directe standrechtelijke executies een zekere afname van de misdaad zal bevorderen, daar heb je een punt. Beter nog, mensen op de marktplaats in het openbaar doormidden zagen is ook een idee. Gelukkig is men ten tijde van de verlichting gaan inzien dat we misschien moeten streven naar een meer rationele benadering van dit onderwerp.
Laatst gewijzigd door Atli op 17 okt 2007 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

De politie greep bijvoorbeeld niet in toen deze week bij de onrust in wijk auto's in brand werden gestoken en ruiten van het politiebureau in stadsdeel Slotervaart werd ingegooid.
Ik probeer me voor te stellen wat er zou gebeuren als de politie op dat moment wel ingreep, want dit soort zaken worden bewust geregisseerd om rellen uit te laten breken. Dus als de politie had ingegrepen, waren er misschien meer sms-en uitgegaan, en was het echt uit de hand gelopen.

Ik vroeg me bijvoorbeeld af wat het nut was om met een mes agenten aan te vallen, en het forceren van rellen zou iets kunnen zijn. Je zou dus zeggen dat het de jihadgroepjes weer mislukt is om een duidelijke bres in de samenleving te slaan.

Ik vind beslist dat er harder moet worden opgetreden, maar niet door de politie, maar door de politiek. Het is duidelijk dat de manier waarop die jongens worden opgevoed helemaal niet werkt. Het woord islam durft helemaal niemand te noemen, maar het zou heel erg helpen om erop te wijzen dat je jongens zelfs op zeer jonge leeftijd de straat op kan schoppen waar ze elkaar opvoeden, terwijl de meisjes worden opgesloten, want hun eer moet worden bewaakt. Hierdoor ontstaan er hele scheve gezagsverhoudingen, en ook persoonlijkheidsstoornissen zijn er het gevolg van. Plus dat het probleem nog wordt verergerd door de voortdurende importhuwelijken, waardoor geen enkel probleem zich kan oplossen omdat er voortdurend nieuwe aanwas van hetzelfde probleem komt.

Ik vind niet dat het de taak van de politie om de rotzooi die hierdoor ontstaat aan te pakken. De politiek moet radicaal ingrijpen om rotzooi te voorkomen. Stoppen met importhuwelijken, moslims (durf het woord uit te spreken) uitleggen dat jongens en meisjes een gelijke opvoeding moeten krijgen, en dat jongens zowiezo een opvoeding moeten krijgen, dat kinderen huiswerk moeten maken en op tijd naar bed moeten. Maar de politiek steekt de kop in het zand, kijkt toe hoe de boel in de hand loopt, zegt tegen de burger dat ze het zelf moeten opknappen en dat we open moeten staan voor andere culturen, en de politie mag de brandjes blussen en de zwarte piet opvangen.
Plaats reactie