FonsV schreef:Dag Devious,
Devious schreef:Mag een dominee of imam dan nog wel uit de bijbel of koran voorlezen? (De moeders der beledigingen) Daar wil ik eigenlijk heen.
Wat mij betreft: afhankelijk van wát hij voorleest. Hij mag van mij ook andere literatuur voorlezen. Zolang hij zich maar 'gedraagt'.
Devious schreef:Zoja, dan krijgen de religieuzen het alleenrecht op beledigen.
Écht religieuzen beledigen volgens mij niet. Dat doen alleen areligieuzen, of ze 'godsdienstig' zijn of niet.
Hier een paar voorbeelden.
2Co 6:14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?
Opb 21:8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
Le 18:24 Verontreinigt u niet met enige van deze; want de heidenen, die Ik van uw aangezicht uitwerpe, zijn met alle deze verontreinigd;
Ps 9:17 (9-18) De goddelozen zullen terugkeren, naar de hel toe, alle godvergetende heidenen.
Jes 34:2 Want de verbolgenheid des HEEREN is over al de heidenen, en grimmigheid over al hun heir; Hij heeft hen verbannen, Hij heeft ze ter slachting overgegeven.
1Co 10:20 Ja, ik zeg, dat hetgeen de heidenen offeren, zij den duivelen offeren, en niet Gode; en ik wil niet, dat gij met de duivelen gemeenschap hebt.
1Pe 4:3 Want het is ons genoeg, dat wij den voorgaande tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen;
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)