Dan is het te hopen dat wij ons kunnen beheersen als onze ogen open gaan en niet op dezelfde achterlijke manier gaan reageren als deze laffe moordenaar.an3sdej schreef: Mensen die dit goedkeuren moeten maar eens goed gaan nadenken, want ik en met mij nog veel meer mensen pikken dit niet meer!
En er komt een dag dat heel Nederland opstaat en hun ogen openen!
Theo van Gogh vermoord
Moderator: Moderators
Re: Theo van Gogh vermoord
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Ja, d'r is weer een groot blik allochtone 'Excuustruusen" opengetrokken, ik heb ze iig voorbij zien komen op tv.Bumblebee schreef: Verder is deze moord uiteraard op ALLE gronden af te keuren zoals de Islamitische gemeenschap in Nederland gelukkig ook voor het overgrote deel vindt:
De voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, A. Tonca, reageerde vol afschuw. Van Gogh liet zich geregeld zeer negatief uit over de islam en conservatieve moslims. Zijn laatste wapenfeit waarmee hij zich de woede van moslims op de hals haalde, was de film Submission, die hij met VVD-Kamerlid Hirsi Ali maakte.
In Submission figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. Tonca: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord."
Aan de oprechtheid van die mensen twijfel ik niet maar wat moet ik ermee?
Wat anders kunnen ze dan het afkeuren? Het bejubelen?
Ik denk dat er weinig mensen te vinden zijn die dachten dat het een Hindoe betrof...Deze moord gebruiken om weer eens met zijn allen lekker te gaan ranten over moslims is daarom slap en goedkoop. Laten we toch niet tot het niveau van het Fok! forum afdalen alsjeblieft...
Verder zijn SGP-ers met pistolen en messen ook niet heel gauw te vinden denk ik.
M.i. is er dan ook helemaal geen sprake van ranten over moslims, en al zeker niet op dit forum.
Men constateert slechts dat er anno nu personen rondlopen die blijkbaar tgv kritiek op de profeet en co zich genoodzaakt voelen tot dit soort maatregelen over te gaan.
En als de moslimgemeenschap zich over één kam geschoren voelt dan laat men maar eens en masse zien dat men dit afkeurt!
Eens kijken hoeveel 'hoofddoeken' er vanavond meelopen in die tocht...
Ik ben oprecht benieuwd.
Iemand vermoorden om zijn/haar mening is natuurlijk uit den boze, hoe beledigend die mening ook is. Desnoods stap je naar de rechter om je gelijk te halen, maar ga de discussie aan! Wat bezielt iemand om iemand anders te vermoorden om die mening? Hoe bekrompen, laf en achterbaks moet je wel niet zijn? Theo overschreed vaak de grens maar deed dat wel bewust; om te weten waar de grens ligt moet je deze soms overschrijden. Daarmee schep je wel duidelijkheid.
Ik zou graag willen zien dat er eindelijk eens wordt opgetreden in Nederland tegen mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen en dat er harder wordt opgetreden om de criminaliteit te bestrijden. Tolerant zijn betekent niet je ogen sluiten voor de problemen die er zijn en deze ontkennen. Democratie betekent discussieeren over oorzaak en gevolg. Iedereen die de mening van de moordenaar heeft of er zelfs maar begrip voor heeft moet ter verantwoording worden geroepen. In dit land is geen ruimte voor extremisten in welke vorm dan ook. Het wordt tijd om in dit land eens goed te gaan kijken hoe de samenleving in elkaar steekt. Wij als burger weten wel wat er moet veranderen; nu de politiek nog...
Laten we wel oppassen: De meeste Marokanen vinden deze moord ook afschuwelijk. Er was vanmiddag een Marokaanse vrouw op de radio die wel zeker wist dat haar kansen om te slagen in de maatschappij waren afgenomen. Dat is ook het gevolg van deze laffe moord.
Ik zou graag willen zien dat er eindelijk eens wordt opgetreden in Nederland tegen mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen en dat er harder wordt opgetreden om de criminaliteit te bestrijden. Tolerant zijn betekent niet je ogen sluiten voor de problemen die er zijn en deze ontkennen. Democratie betekent discussieeren over oorzaak en gevolg. Iedereen die de mening van de moordenaar heeft of er zelfs maar begrip voor heeft moet ter verantwoording worden geroepen. In dit land is geen ruimte voor extremisten in welke vorm dan ook. Het wordt tijd om in dit land eens goed te gaan kijken hoe de samenleving in elkaar steekt. Wij als burger weten wel wat er moet veranderen; nu de politiek nog...
Laten we wel oppassen: De meeste Marokanen vinden deze moord ook afschuwelijk. Er was vanmiddag een Marokaanse vrouw op de radio die wel zeker wist dat haar kansen om te slagen in de maatschappij waren afgenomen. Dat is ook het gevolg van deze laffe moord.
Hij was echt wel een voorvechter van het vrije woord, ook al deed hij dat soms op een omstreden manier en genuanceerd was hij ook wel, hij was atijd in staat z'n vinger op de zere plek te leggen. Hoe noem jij deze laffe moord dan, achterlijk toch?Bumblebee schreef:Om te beginnen: deze moord is afschuwelijk en op alle gronden af te keuren!
Maar laten we nou alsjeblieft niet gaan doen alsof van Gogh de grote voorvechter voor het vrije woord was. Iemand die gaat voor een goede en eerlijke vrijheid van meningsuiting zal juist genuanceerd moeten zijn. Een mening dat anderen achterlijk zijn, is dat niet.
Wat wil je hier nu mee zeggen, dat het zijn eigen schuld was dat hij is vermoord en dat hij elke dag schreeuwde dat vrouwen domme wezens waren? Wat voor films bedoel je hier eigenlijk?Bumblebee schreef: Als ik elke dag ga schreeuwen dat vrouwen domme wezens zijn en daar films over ga maken zijn er best macho kerels die dat tof en gaaf vinden, maar ik moet niet verbaasd opkijken als een geschifte feministe me een kogel door de kop jaag. Is dat dan een fout van de maatschappij alleen? Volgens mij niet. Wie stelselmatig beledigt moet niet raar opkijken als er een gek tegen in opstand komt.
Het lijkt me niet het moment om nu de manieren van Theo van Gogh te gaan beoordelen, want dan zou je ook alle goede eigenschappen van hem moeten noemen, als je tenminste eerlijk en rationeel over wilt komen.Bumblebee schreef: De moordenaar blijft een gek, maar het is wel een zwaar getriggerde gek.
Zeg ik dan dat je over bepaalde dingen moet zwijgen? Nee, ik zeg alleen dat je je woorden zorgvuldig moet kiezen en niet moet beledigen. Dat is alles.
Dat zijn dan ook essentiële voorwaarden voor een goede vrijheid van meningsuiting. Elkaar in waarde laten, en op redelijke en rationele wijze samen in debat over zaken.
Het is wel duidelijk dat je niet zo gecharmeerd was van het slachtoffer van deze brute moord. Het lijkt er op dat je echt vind dat het zijn eigen schuld was, maar het is nu wel gebleken dat zijn kritiek op de multiculturele samenleving terecht was.Bumblebee schreef: Columnisten kunnen verder gaan dan anderen in het uiten van hun mening om te prikkelen, wakker te schudden en op te roepen tot discussie. Echter, van Gogh was niet alleen als columnist zo, maar ook in interviews, films en andere stukken. Het provoceren kan best een keer goed zijn om de boel wakker te schudden. stelselmatig beledigen is dat niet, want dat kàn sowieso al niet eens meer dat effect hebben. Als je de discussie als doel op het oog hebt moet je je daar ook op focussen en niet alleen provoceren.
De begrenzing ligt niet waar jij hem nu neerlegt, wat Theo deed was misschien af en toe beledigend en provocerend. Maar daar ligt niet de grens waar door het recht ingegrepen moet worden, nee die ligt op een heel ander niveau. Een veel zwaarder vergrijp in deze is het demoniseren van mensen waardoor ze het gevaar gaan lopen vermoord te worden, zoals dus ook het geval was met Pim Fortuin. Daar ligt de grens van wat wel acceptabel is en wat niet. Beledigen is niet netjes en zou niet gedaan moeten worden, maar is voor de wet niet strafbaar en zal dat m.i. ook niet moeten worden.Bumblebee schreef: In dit land zijn we de vrijheid van meningsuiting als te objectief gaan behandelen. Elke vrijheid heeft een doel en een begrenzing. Absolute vrijheid kan niet bestaan waar meer mensen met verschillende belangen samenleven. In Nederland schieten we schromelijk te kort in die begrenzing. En juist dat zou uiteindelijk wel eens de grootste bedreiging voor onze vrijheid kunnen zijn.
Het is te hopen dat ze op alle fronten deze daad af zullen keuren, al was het alleen maar om de gemoederen onder controle te kunnen houden.Bumblebee schreef: Verder is deze moord uiteraard op ALLE gronden af te keuren zoals de Islamitische gemeenschap in Nederland gelukkig ook voor het overgrote deel vindt:
En toch is de kans groot dat het een moslim was, daar kunnen we niet omheen en dat zal wel één en ander losmaken. Er is gelukkig nog geen tendens waar te nemen dat er zich hier ge-rant voor zal gaan doen en als het aan mij ligt zal dat ook niet gaan gebeuren.Bumblebee schreef: Deze moord gebruiken om weer eens met zijn allen lekker te gaan ranten over moslims is daarom slap en goedkoop. Laten we toch niet tot het niveau van het Fok! forum afdalen alsjeblieft...
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Van Gogh heeft gebruik gemaakt van zijn recht op vrije meningsuiting. Als iemand denkt dat hij te ver ging had diegene bij de rechtbank uitspraken kunnen laten toetsen.
Op die manier had hij Van Gogh de mond kunnen snoeren.
Elke andere methode is uit den boze en al helemaal waar de mond voorgoed gesnoerd wordt door moord.
Ik was het fundamenteel ( gevaarlijk woord in deze context
) oneens met de uitlatingen van Theo van Gogh. Ik had hem dat kunnen laten weten - ik kan hem ook links laten liggen. Maar in het hoofd van een normaal mens komt geen moord op en zeker ook niet een bijna rituele, als ik zie wat er naast het doodschieten gebeurd is.
Mar
Op die manier had hij Van Gogh de mond kunnen snoeren.
Elke andere methode is uit den boze en al helemaal waar de mond voorgoed gesnoerd wordt door moord.
Ik was het fundamenteel ( gevaarlijk woord in deze context
Mar
Dit zuigt! RIP Theo.
Ik geloof niet in zieltjes, het concept van een hemel kan mij niet verleiden. Maar er is een aspect van de mens waarvan we allemaal zeker weten dat het voortleeft, zolang we het maar voort laten leven.
Dat dit bord een hele, hele grote bek moge worden. Waar dogmatiek en fundamentalisme een keizer zonder kleren worden in het licht van de rede die hoogtij viert.
Ik geloof niet in zieltjes, het concept van een hemel kan mij niet verleiden. Maar er is een aspect van de mens waarvan we allemaal zeker weten dat het voortleeft, zolang we het maar voort laten leven.
Dat dit bord een hele, hele grote bek moge worden. Waar dogmatiek en fundamentalisme een keizer zonder kleren worden in het licht van de rede die hoogtij viert.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Daar wil ik pal achter gaan staan, dat we nog heeeel lang onze vrije gadachten mogen kunnen verwoorden.Jutter schreef:Dit zuigt! RIP Theo.
Dat het aantal fundamentalisten sterk in de minderheid is vind ik uiteraard erg mooi. En uiteraard moeten we elkaar niet in de haren vliegen, en dan bedoel ik fysiek. Want ik zal blijven roepen dat de Koran niet deugd. Ik zal blijven roepen dat het een boek is vol leugens en haat. Dat is mijn recht.FonsV schreef: En nu hoop ik maar dat we met zijn allen beseffen dat onder de 16.000.000 Nederlanders slechts een veel kleiner aantal fundamentalisten rondloopt en dat we nu niet met zijn allen elkaar massaal in de haren moeten vliegen. Liever iets als 'Vrijdenkers verenigt u' !
Regards..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
De AEL heeft de moord afgekeurd.
Laatst hadden lijfwachten van Aboeneenee het nog over dat die varken dood moest.
Walgelijke mensen.
Maar ik ben het er mee eens dat wij ons moeten beheersen, en de bijeenkomst op de dam (niet gerekend naar de speeches van burgemeester en Verdonk) was een vertoning van beheerstheid. 20.000 mensen waren er .... TOP
Laatst hadden lijfwachten van Aboeneenee het nog over dat die varken dood moest.
Walgelijke mensen.
Maar ik ben het er mee eens dat wij ons moeten beheersen, en de bijeenkomst op de dam (niet gerekend naar de speeches van burgemeester en Verdonk) was een vertoning van beheerstheid. 20.000 mensen waren er .... TOP
In hoeverre is de grens van vrijheid van meningsuiting geen vorm van fundamentalisme?
Ook mondeling is het harder en harder geworden en dat moet allemaal maar kunnen, schofferen moet kunnen want dat valt onder vrijheid van meningsuiting, als ik zeg dat ik alle moslims achterlijk vind en een stel geitenneukers bij elkaar is dat dan een mening of een schoffering?
Ook mondeling is het harder en harder geworden en dat moet allemaal maar kunnen, schofferen moet kunnen want dat valt onder vrijheid van meningsuiting, als ik zeg dat ik alle moslims achterlijk vind en een stel geitenneukers bij elkaar is dat dan een mening of een schoffering?
Hier zal niet worden gerant (Bumblebee schreef: Deze moord gebruiken om weer eens met zijn allen lekker te gaan ranten over moslims is daarom slap en goedkoop. Laten we toch niet tot het niveau van het Fok! forum afdalen alsjeblieft...
Ik heb het altijd al gezegd en zal het blijven zeggen; 'Ik haat het boeksken, en niet de mens die er in gelooft.'
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
8.13 Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde.
8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
9.111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)
48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
48.18 Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.
48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;
5.32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.
8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: "De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Uit de qoute van BumblebeeOp de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd
Yeah Right.. Vermeend.
Sura 4 vers 11. Bij erfenissen krijgen mannelijke kinderen een aandeel dat twee keer zo groot is als het aandeel dat vrouwelijke kinderen krijgen.
Sura 4 vers 15. De vrouw is zedeloos als vier mannen dit zeggen. Zij zal dan in haar huis opgesloten moeten worden, tot zij dood gaat.
Sura 4 vers 34. De mannen zijn opzichters over de vrouwen voor wat betreft de zeggenschap over de bezittingen. Vrouwen dienen gehoorzaam te zijn aan de man. Als de man opstandigheid vreest van de vrouw, dient hij haar te vermanen, te negeren en te slaan.
Sura 4 vers 176. Wanneer broers en zusters achterblijven, dan is het deel wat broers erven steeds twee keer zo groot als het deel dat zusters krijgen te erven.
Sura 4 vers 223. Vrouwen zijn een akker voor de man; de man komt tot zijn akker wanneer hij maar wil.
De Koran spreekt duidelijke taal. Maar dit mag niet hardop gezegd worden. Als je kritiek hebt op het boeksken dan ben je een racist of een vreemdelingenhater en krijg je een kogel door je kop
Sorry, ik ben echt pissig en heb nu ff geen zin om genuanceerd te doen.
Ik heb deze koranteksten meerdere malen op islamfora neergezet en ben mede daarom geband. Kun je voorstellen? Geband wegens het citeren uit de Koran.
Zou er toch iets niet aan deugen? Waarom mag dat dan niet gezegd worden. Ik laat mij niet de mond snoeren door politiek correcten en fundies (niet dat ik dit al deed
ciao..
Verderfelijk boek, als Allah zo machtig is, kan hij dan zelf niet al die mensen afmaken?Devious schreef: 48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;
8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: "De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper.
Maar ja, de buit gaat naar de Boodschapper.
Je bent toch echt behoorlijk genuanceerd.Devious schreef: Sorry, ik ben echt pissig en heb nu ff geen zin om genuanceerd te doen.![]()
ciao..