Amerikaans homo-icoon zweert homozijn af.
Moderator: Moderators
-
Samante
Tsja, ik zat al te twijfelen over suggestieve opmerkingen naar jouw kant Samante, fijn dat je er zelf al op inhaakt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Die man zal zich inderdaad nog wel tegenkomen, de vraag is hoe. Het probleem wat die man beschrijft, over dat homoseksualiteit enkel met lust te maken heeft, is niet een probleem van homoseksualiteit zelf, maar van de mensen die zich een dergelijke levensstijl laten opdringen. Dat er veel homo's een dergelijke levensstijl blijken aan te hangen, of willen aanhangen is dan een ander probleem.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Ik ben op een christelijk forum nu ook verwikkeld in een discussie over dit "nieuws" en het valt me op hoe eenzijdig en moeizaam zo'n discussie is. Ik geef daar aan dat dit soort uitspraken zeer slecht zijn voor homo-emancipatie, met name in een land als de VS waar christen nationalisme aan het groeien is.
De reacties die ik krijg van christenen zijn van dit niveau:
De reacties die ik krijg van christenen zijn van dit niveau:
Of dit nou goed is of niet, het bewijst dat Jezus je leven kan veranderen! Ook deze man heeft ingezien dat het gaat om liefde en niet om lust
De bijbel is gewoon heel duidelijk over homofilie. Het is absoluut niet wat de Heer goedkeurd, maar de mens heeft hij wel lief.
Erg vermoeiend.Ik denk dat als je homo bent en denkt te zijn, je er allereerst mee naar God toe moet. Bid met hem over wat hij met jou leven wil. Stel je open voor hem, pak je bijbel erbij en bid.
En of je dan net zoals deze homo-icoon bekeerd word en geen homo meer bent, dat zeg ik niet. Maar contact met God, dat is belangrijk!
- windsurfer
- Diehard
Re: Amerikaans homo-icoon zweert homozijn af.
We kunnen enkel invullen wat er aan de hand is. Mijn eerste reactie is er één van irritatie over de ophef die dit berichtje maakt. Want we weten toch helemaal niks, we vullen in.0ortje schreef:
Wat kan een mens toch dom zijn. Het is toch een kwestie van tijd voordat hij zijn gevoelens of sexuele geaardheid niet meer kan onderdrukken. Je bent het of je bent het niet.
Eens een homo, altijd een homo. En daar is toch helemaal niets mis mee??
- is het verhaal complete nonsens?
- is deze persoon inderdaad homoseksueel geweest?
- is deze persoon nu inderdaad heteroseksueel?
- is deze persoon altijd al biseksueel geweest?
- lijdt deze persoon aan een geestesziekte waardoor 'lust' uberhaupt verdwijnt?
En dan nog maar te zwijgen over de relatie die gelegd wordt van 'geloof in Jezus' en hetgeen beschreven wordt.
Kortom: het is bizar, en de mensen die dit soort berichten direct serieus oppakken zouden beter twee keer nadenken.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
-
Theoloog
Homo's "genezen" niet. Juist de christelijke en culturele overtuiging dat homoseksualiteit iets negatiefs is, maakt hen ziek (zelfhaat, onzekerheid).
Neem nu Ted Haggard. Duidelijk gay. Maar hij mag geen homoseksueel zijn van zichzelf, vanuit zijn evangelische geloof. Hij leest in de bijbel dat God gruwelt van wie hij is, en waar hij diep van binnen naar verlangt. Ook zijn omgeving accepteert hem alleen (en zeker als leider) wanneer hij een heteroleven leidt (of celibatair blijft).
Hij moet dus afwijzen wie hij is. Vandaar het dubbelleven, vandaar dat hij zich nu - ontdekt als drugsgebruiker en klant van een homoprostituée - als berouwvolle zondaar afficheert. Het is zijn enige mogelijkheid om zijn leven terug te krijgen.
Zo gaat het, en zo zal het met deze man ook gaan als hij overwegend homoseksueel was, en uit zijn resumé te zien was hij dat inderdaad. Op zijn veertiende wist hij het, op zijn twintigste kwam hij uit de kast.
Het kan best zijn dat er enige fluctuatie in iemands seksuele oriëntatie zit,- dat iemand die zich aangetrokken voelt tot mannen, op een gegeven moment ontdekt zich ook aangetrokken te kunnen voelen tot een vrouw en andersom, maar het probleem in evangelische kringen is dat men dit voorstelt als een 'moeten'. Men mag geen romantische relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht, en als je zulke gevoelens wel hebt is er dus iets 'mis' met je. Om een relatie te hebben zul je dus moeten veranderen.
Dat is het wrede en het walgelijke eraan. Dat men mensen die zich toch al onzeker kunnen voelen omdat ze 'anders' zijn, zo door de mangel haalt omdat men zelf bang is voor dat andere.
Neem nu Ted Haggard. Duidelijk gay. Maar hij mag geen homoseksueel zijn van zichzelf, vanuit zijn evangelische geloof. Hij leest in de bijbel dat God gruwelt van wie hij is, en waar hij diep van binnen naar verlangt. Ook zijn omgeving accepteert hem alleen (en zeker als leider) wanneer hij een heteroleven leidt (of celibatair blijft).
Hij moet dus afwijzen wie hij is. Vandaar het dubbelleven, vandaar dat hij zich nu - ontdekt als drugsgebruiker en klant van een homoprostituée - als berouwvolle zondaar afficheert. Het is zijn enige mogelijkheid om zijn leven terug te krijgen.
Zo gaat het, en zo zal het met deze man ook gaan als hij overwegend homoseksueel was, en uit zijn resumé te zien was hij dat inderdaad. Op zijn veertiende wist hij het, op zijn twintigste kwam hij uit de kast.
Het kan best zijn dat er enige fluctuatie in iemands seksuele oriëntatie zit,- dat iemand die zich aangetrokken voelt tot mannen, op een gegeven moment ontdekt zich ook aangetrokken te kunnen voelen tot een vrouw en andersom, maar het probleem in evangelische kringen is dat men dit voorstelt als een 'moeten'. Men mag geen romantische relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht, en als je zulke gevoelens wel hebt is er dus iets 'mis' met je. Om een relatie te hebben zul je dus moeten veranderen.
Dat is het wrede en het walgelijke eraan. Dat men mensen die zich toch al onzeker kunnen voelen omdat ze 'anders' zijn, zo door de mangel haalt omdat men zelf bang is voor dat andere.
Ik kan je als homo verzekeren dat als ik een snelle wip wil hebben ik vanavond nog wat lekkers in huis heb. Het is gewoon makkelijk scoren als homo zelfs als je maar zo gewoontjes ben als ik. Veel homo's verbinden dan ook weinig of geen morele of relationele waarde aan sex. Ik zie dit niet als een probleem.
Het is vrij normaal voor homostellen om een open relatie te hebben. Dat doet mijns inziens niet heel veel af aan zo'n relatie op zich. De relatie is dan goeddeels hetzelfde als een gemiddelde heterorelatie alleen de visie op sex is anders.
Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld een koppel dat een prima relatie met elkaar heeft maar sex alleen nog maar buiten de deur haalt. Als je sex ziet als iets wat lekker is maar totaal losgekoppeld van liefde kan worden is sex niet echt bedreigend voor een relatie.
Wel is bekend dat een homoseksuele relatie over het algemeen korter duurt dan een heteroseksuele. Maar dit kan ook komen omdat een heteroseksuele relatie vaak meer verplichtingen met zich meebrengt. zoals kinderen en eventueel sociale druk.
Marinus
Het is vrij normaal voor homostellen om een open relatie te hebben. Dat doet mijns inziens niet heel veel af aan zo'n relatie op zich. De relatie is dan goeddeels hetzelfde als een gemiddelde heterorelatie alleen de visie op sex is anders.
Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld een koppel dat een prima relatie met elkaar heeft maar sex alleen nog maar buiten de deur haalt. Als je sex ziet als iets wat lekker is maar totaal losgekoppeld van liefde kan worden is sex niet echt bedreigend voor een relatie.
Wel is bekend dat een homoseksuele relatie over het algemeen korter duurt dan een heteroseksuele. Maar dit kan ook komen omdat een heteroseksuele relatie vaak meer verplichtingen met zich meebrengt. zoals kinderen en eventueel sociale druk.
Marinus
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Mijn ervaringen, als homo, zijn zodanig dat 'al dat lekkers' vaak gruwelijk arrogant is, niks mee aan te vangen is, en gewoontjesmensen links laten liggen. Ze weten het van zichzelf, en anderen zullen het weten ook. Dat kan komen omdat ik mischien op verkeerde types val wat dat betreft, of ik ben gewoon te lelijk voor ze. Als dat zo is, dan hebben ze pech. Want ik zit er niet mee. Zowieso hoef ik geen seks met wildvreemden. Dat doen ze in mijn aquarium ook, en ik ben meer waard dan dat. Maar mijn ervaringen met homo's zijn zowieso slecht. Om die reden ben ik "niet praktiserend", om het zo uit te drukken; ook nooit geweest. Los van de het verknipte religieuze aspect van de mening van dit 'homo-icoon', kan ik mij tot zekere hoogte vinden in bepaalde meningen.
Kitty verwoord mijn mening in principe ook, mede ook omdat wij al wat woorden hebben gewisseld over dit onderwerp. Ik ben namelijk zo'n buitenbeentje.
Kitty verwoord mijn mening in principe ook, mede ook omdat wij al wat woorden hebben gewisseld over dit onderwerp. Ik ben namelijk zo'n buitenbeentje.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Dat is jouw keuze om niet te praktiseren maar als je toch de ware tegen zou komen zou dat dan veranderen?chromis schreef:Mijn ervaringen, als homo, zijn zodanig dat 'al dat lekkers' vaak gruwelijk arrogant is, niks mee aan te vangen is, en gewoontjesmensen links laten liggen. Ze weten het van zichzelf, en anderen zullen het weten ook. Dat kan komen omdat ik mischien op verkeerde types val wat dat betreft, of ik ben gewoon te lelijk voor ze. Als dat zo is, dan hebben ze pech. Want ik zit er niet mee. Zowieso hoef ik geen seks met wildvreemden. Dat doen ze in mijn aquarium ook, en ik ben meer waard dan dat. Maar mijn ervaringen met homo's zijn zowieso slecht. Om die reden ben ik "niet praktiserend", om het zo uit te drukken; ook nooit geweest. Los van de het verknipte religieuze aspect van de mening van dit 'homo-icoon', kan ik mij tot zekere hoogte vinden in bepaalde meningen.
Overigens met lekkers bedoelde ik niet een adonis oid maar een sexpartner van mijn smaak. Moet ik erbij zeggen dat ik de laatste tijd ook geen wisselende contacten meer heb hoor maar genoegen neem met mijn vriend. Maar als ik even wat anders zou willen is dat niet al te moeilijk te regelen
Zoals ik op maak uit je verhaal heb je er wel een paar hele slechte ervaringen tussenzitten. Ik heb ook wel wat meegemaakt maar het goede behouden zeg maar. Mn eigen stukje teruglezend klink ik trouwens als een eerste klas slet. Ik bedoelde dus dat het erg makkelijk is als je sex wilt hebben voor een homo. Tegenwoordig ben ik dus niet meer zo losbandig.
Wat bedoel je met buitenbeentje? Dat je geen sex hebt? ik ken er wel meer hoor. Er zijn ook aseksuele homo's.
Marinus
In feite ben je nooit verder dan een IP-nr van een orgasme vandaan.Marinus schreef:Ik kan je als homo verzekeren dat als ik een snelle wip wil hebben ik vanavond nog wat lekkers in huis heb.
Dat kan een uitkomst zijn, voor sommigen lijkt het de enige weg te zijn, allochtone homo's bv, het net is anoniem.
-
Samante
Seks lijkt bovenaan te staan bij veel homomannen, lijkt de hoogste prioriteit te hebben. Drugs wordt geloof ik steeds normaler gevonden bij de seksbeleving, pilletje slikken bijvoorbeeld om zoveel mogelijk te seksen zonder orgasme.
Seksueel overdraagbare aandoeningen nemen toe en worden minder ernstig gevonden geloof ik.
De laatste 4-5 jaar ben ik niet meer praktizerend. Het staat me behoorlijk tegen, word er af en toe misselijk van en ik kan me Chromis' reactie goed voorstellen.
Seksueel overdraagbare aandoeningen nemen toe en worden minder ernstig gevonden geloof ik.
De laatste 4-5 jaar ben ik niet meer praktizerend. Het staat me behoorlijk tegen, word er af en toe misselijk van en ik kan me Chromis' reactie goed voorstellen.
In het lustgedeelte wel, mannen lopen hun pik achterna, is wel een conclusie die ik deel, maar met seksuele voorkeur heeft dat weinig te maken.chromis schreef:Los van de het verknipte religieuze aspect van de mening van dit 'homo-icoon', kan ik mij tot zekere hoogte vinden in bepaalde meningen.
Maar een homoseksuele identiteit is iets heel anders dan seks.
Dat lijken sommige gelovigen maar niet onder de knie te krijgen.
De meeste onderwerpen over homo's en co komen dan in de afdeling 'seksualiteit' terecht en dan denk ik; je snapt het niet he?
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 13 jul 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier nog iemand. (seks me je ex tel ik even niet mee)Samante schreef: De laatste 4-5 jaar ben ik niet meer praktizerend. Het staat me behoorlijk tegen, word er af en toe misselijk van en ik kan me Chromis' reactie goed voorstellen.
Ik behoor dan ook tot het handjevol homo's dat nog geen profiel ergens op het net geeft.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Wellicht wel. Het probleem (voor mij) is in ieder geval dat uberhaupt iemand tegenkomen stukken lastiger is. Wat ik namelijk met buitenbeentje bedoel is dat ik iemand ben die zich niet bepaald kan amuseren in het homowereldje. Een van de grootste redenen, los van mijn slechte ervaringen, is dat het allemaal maar blijkt te draaien om seks, seks en nog eens seks. Nu ben ik niet een of ander preuts iemand ofzoiets, maar er zijn echt zoveel dingen meer in het leven! Op het internet is het eigenlijk niet veel beter, eerder nog veel slechter. Los van het seksgebeuren irriteer ik me dus ook aan de oppervlakkigheid van veel homo's die ik in de loop der jaren ben tegengekomen, want ik wil de mensen die kost niet geven die niet verder komen als "winkelen, uitgaan en msn'en" als lijstje met hobbies.Marinus schreef:Dat is jouw keuze om niet te praktiseren maar als je toch de ware tegen zou komen zou dat dan veranderen?
Ik weet wel dat het gelukkig anders kan, maar dat moet je zoeken als een speld in een hooiberg. Ik ben ooit betrokken geweest bij een homo studentenvereniging in Eindhoven. Dat was een leuke club, waar je echt leuk vrienden kon maken en waar de mensen gewoon *normaal* waren. Geen extravagant overdreven gedoe, en ook geen daaraan gekoppelde hypocriete taferelen met betrekking tot tolerantie tot anderen. Die club is inmiddels opgeheven, wegens een gebrek aan leden. Helaas. Daarnaast weet ik een praatcafe te vinden in Hasselt (Belgie), waar de mensen ook gewoon normaal tegen je doen. Maar daar hoorde ik ook al klachten over het gebrek aan vrijwilligers. Ook helaas.
Daarnaast ben ik blijkbaar ook een buitenbeentje wat betreft mijn visie over seks. Wat mij betreft is dat iets wat je moet doen met iemand die je op z'n minst moet kunnen respecteren, iemand die je in ieder geval kan vertrouwen en ook lief kan hebben. Seks doe je namelijk samen, voor elkaar, met elkaar. Dat je daar zo losser mee omgaat, wat betreft het aantal mensen waarmee je zoiets dan zou doen staat daar wat mij betreft zelfs los van in mijn 'beklag'. In werkelijkheid heb ik niet eens per definitie moeite met de losbandigheid van veel homo's, maar met de *inhoud*. Die inhoud, of beter gezegd het gebrek daar aan, leidt eigenlijk tot nog meer losbandigheid, maar wel van een heel laag en triestig niveau. Seks onder het kopje "als het voor mij maar lekker is en de rest zal me een worst wezen". Ik heb nu al te vaak van die horrorverhalen gehoord van ervaringen van mensen die eerder leken op verkrachtingen dan dates, puur omdat de een de wensen eigenlijk niet respecteerde van de ander. Als ik af en toe eens chat op internet op van die datingsites, dan merk ik ontzettend sterk dat het allemaal heel ontzettend egoistisch en egocentrisch er aan toe gaat. De mensen vragen 90% van de tijd enkel om "je stats", dan vragen ze in feite je gewicht, lengte en zelfs de lengte van je geslachtsdeel. Meer willen ze niet eens weten. Ik vind het eigenlijk gewoon een vorm van afstomping, en bekrompenheid. Maar het ergste is dat ik (tot nu toe) dergelijke afstomping en bekrompenheid als enige regel ben tegengekomen in de homowereld, los van de "het kan ook anders" initiatieven die eigenlijk ook maar floppen wegens een gebrek aan interesse, klaarblijkelijk.
Om deze reden ben ik niet praktiserend, maar of dat een keuze is.. ja die keuze heb ik uiteraard zelf gemaakt, maar veel andere keuzes heb ik mijn inziens (op dit moment nog) niet.