dit is geen antwoord op: kan iets uit niets voorkomIen. Is het trouwens zo erg dat men iets niet weet en tracht te verklaren en ontdekken? IS het zo dramatisch dat je dan regelmatig 1 en ander moet bijstellen of een idee moet verwerpen?Geloof schreef: Maar deze theorieën worden niet of nauwelijks ondersteund door de wetenschap.
Hetgeen je leest zijn mogelijke verklaringen. NIEMAND beweert dat het zo is. Er zijn wel al zaken bekend.Geloof schreef: Wat ik dus wil aantonen is dat jullie net zo hard met ongestaafde argumenten komen als iets niet meteen te verklaren valt.
en zelfs al zou het zo zijn is er voor mij geen reden of verplichting om plots theist te worden.
Geloof schreef: Maar het blijkt dat atheïsten ook in dingen geloven die (nog) niet te bewijzen zijn.
Tuurlijk. ik geloof ook dat mijn wederhelft mij graag ziet ook al kan ik het niet waterdicht en sluitend bewijzen.
de Fysica en sterrenkunde is de formule 1 onder de wetenschappen dus sta me toe om te zeggen dat het mijn petje te boven gaat. En of de big bang nu heeft plaatsgevonden of niet zal mij eigenlijk worst wezen.
verklaar je nader?Geloof schreef: Ik heb niet het alleenrecht op termen als eeuwigheid, sterker nog, ik hou ervan als atheïsten ook deze termen gebruiken, dit maakt mijn punt alleen maar duidelijker.