mens gekruisd met dier

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Re: mens gekruisd met dier

Bericht door Sararje »

highlander schreef:dit heeft niks met een god te maken,en hoe weet jij wat ze een paar duizend jaar geleden al wisten,er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest,en kijk naar de oude mythelogie van oude wereldrijken,die hebben allemaal hun voorbeelden van vreemde levens vormen,die uit meerdere soorten bestaan.ik word er ook een beetje ziek als het woord bijbel of god valt dat jij daar zo heftig op reageert,dat is hier helemaal niet aan de orde,
Kom maar op met betrouwbare archeologische bewijzen hiervoor.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
highlander

Bericht door highlander »

als je bij google "mythologische wezens "intoetst krijg je informatie te over.
wat nu mythe is was eens realiteit.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik doe jouw huiswerk niet, kom zelf maar met betrouwbare sites waar het uit blijkt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

highlander schreef:als je bij google "mythologische wezens "intoetst krijg je informatie te over.
wat nu mythe is was eens realiteit.
Er hebben dus volgens jou echt eenhoorns op de wereld rondgelopen? Donar (of Thor) heeft daadwerkelijk met zijn hamer de donder veroorzaakt? Alles wat nu mythe is was ooit waar?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Kitty schreef:
mouvement schreef:
Er is niet echt sprake van kruisen; de chimaera is voor meer dan 99% menselijk.
als je er even op let dan zie je hoe ongelofelijk aapachtig we eigenlijk zijn. echt hartstikke lollig.
De mens IS een aap! We stammen af van een en dezelfde voorouder, dat maakt de mens een primatensoort.
Zie mij ! Genetisch gemanipuleerd bovendien ! :P
Willem_B
Ervaren pen

Re: mens gekruisd met dier

Bericht door Willem_B »

doctorwho schreef:
highlander schreef:dit heeft niks met een god te maken,en hoe weet jij wat ze een paar duizend jaar geleden al wisten,er zijn meer dan genoeg bewijzen dat 12000 jaar geleden een zeer hoog beschaafd rijk is geweest,,
Kan je deze bewijzen eens delen? Zelf ben ik hier ook door gefascineerd maar ontbeer deze bewijzen.
Het geredelijke bewijs bestaat uit de eindeloze herhaling. Toch!? :D
Dit aanvaarden gelovigen immer als bewijs...
Met andere woorden, daar valt niet over de redetwisten, met..... de meerderheid der mensen. Ik heb er geen probleem mee als iemand wat dan ook gelooft, als er maar geen (schadelijke) practische consequenties aan worden verbonden.
Plaats reactie