Hindoe holocaust (beschrijving van jihad door Timoer zelf)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

@DokterWie;
Religie is altijd gebruikt om mensen op te hitsen voor oorlog. Zo hebben de Assyriërs het beeld van Marduk uit Babylon meegenomen ter vernedering en werd het later "teruggehaald". (Excuses voor het geen zin hebben voor specifieke data) Ik denk echter wel dat een "enige ware god" wat meer zorgt voor een "enig war utopia" en daarom wat gevarlijker. Met name de christelijke god en allah.....

Uiteindelijk is vrijwel iedere oorlog te relateren aan gebiedsuitbreiding en economische en/of geographische omstandigheden waarbij een fictieve entiteit voor rechtvaardiging moet zorgen.

In die zin is Paul Kennedy's boek "The rise and fall of empires" aanbevelingswaardig :wink:
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Atli schreef:@DokterWie;
Religie is altijd gebruikt om mensen op te hitsen voor oorlog. Zo hebben de Assyriërs het beeld van Marduk uit Babylon meegenomen ter vernedering en werd het later "teruggehaald". (Excuses voor het geen zin hebben voor specifieke data) Ik denk echter wel dat een "enige ware god" wat meer zorgt voor een "enig war utopia" en daarom wat gevarlijker. Met name de christelijke god en allah.....

In die zin is Paul Kennedy's boek "The rise and fall of empires" aanbevelingswaardig :wink:
En ik heb nog zo veel te lezen. Gelukkig is over veel ondewerpen audiohoorcollege beschikbaar, zodat woon- werkverkeer steeds leerzamer wordt.
Religie is naar mijn idee een middel om macht te rechtvaardigen. God is de sprakeloze buikspreekpop van de gelovige :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Maar ze zijn de enige niet die massaal mensen (specifiek de hindoes) hebben vermoord, en zoals Attli terecht opmerkt, zo brandschoon en onschuldig zijn die hindoe's zelf ook niet. Dus we moeten oppassen dat we moslims maken tot de soldaten van Mordor, slaven van het duivelse, en de rest van de wereld portretteren als witte schaapjes.
Daar gaat het mij ook niet om. Ik heb nergens gezegd dat moslims 'soldaten van Mordor' zijn, en de rest van de wereld witte schaapjes. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat de geschiedenis van de islamitische expansie, zoals die wordt uitgelegd door pleitbezorgers van de Islam en politiek correcte (sorry voor dit woord, ik weet het niet beter te zeggen :wink: ) historici, onjuist is. De Islam heeft zich voornamelijk verbreid door meer dan duizend jaar durende oorlogen en onderdrukking, waarvan de wreedheid bijna onvoorstelbaar is. Deze wreedheden zijn zeer goed gedocumenteerd, zowel door de daders als door de slachtoffers. Het ontkennen van de jihad verschilt niet van het ontkennen van de holocaust of het ontkennen van de armeense genocide of de massaslachting in ruanda.
Het feit dat hindoes óók niet altijd lievertjes waren, mag beslist geen reden zijn om de misdaden die in naam van de Islam gepleegd zijn, te verzwijgen. (overigens is het hindoeïsme hier nooit gespaard, er staan op de site een paar zeer kritische stukken over de Hare Krishna beweging en het hindoecreationisme van Cremo & Thompson).

Wat betreft het hindoe kastenstelsel (dat uiteraard volkomen verwerpelijk is); de komst van de Islam veranderde hieraan niets, want de Islam kende óók een kastenstelsel. Onder moslimheerschappij hadden niet-moslims niet dezelfde rechten als moslims, moesten allerlei vernederingen ondergaan, werden van bepaalde beroepen uitgesloten, mochten geen nieuwe tempels bouwen, moesten onredelijke belastingen betalen aan de islamitische overheid, mochten geen huizen bouwen die groter waren dan die van de moslims, etc...
Zo is het niet geweest. De Assyriers stonden bijvoorbeeld in hun tijd ook bekend om hun wreedheid. En wat te denken van de Vandalen, Hunnen en Mongolen. Overwinnen en plunderen is een steeds terugkerende bezigheid van de mensheid.
Goh, vertel eens wat nieuws :wink: Dacht je dat ik dat nog niet wist? Ik ontken dat toch ook niet?
Je zou eens uit moeten zoeken waar die weerstand voor de realiteit van de jihad onder moslims zelf vandaan komt. (zie andere draadje). Ik hoop trouwens niet dat je dat hele boek gaat opsommen.
Dat ligt eraan hoe mensen erop reageren. Ik heb de eigenschap dat als mensen nog meer proberen de jihad te ontkennen (of andere misdaden van andere groepen) ik nóg meer zal volharden.
Ik ga zowieso een tijdslijn maken met beknopt, de misdaden en onderdrukking van de islamitische expansie.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Nog even een paar punten ter verduidelijking.
Theoloog schreef: Maar ze zijn de enige niet die massaal mensen (specifiek de hindoes) hebben vermoord, en zoals Attli terecht opmerkt, zo brandschoon en onschuldig zijn die hindoe's zelf ook niet. Dus we moeten oppassen dat we moslims maken tot de soldaten van Mordor, slaven van het duivelse, en de rest van de wereld portretteren als witte schaapjes.
Om mijn handen te kunnen wassen in onschuld (niet direkt denken aan Pontius Pilatus :wink: ) zal ik even een disclaimertje opstellen:

'De opsommingen van misdaden van Tamerlan en andere islamitische heersers, zijn geenszins bedoeld om de moslimgemeenschap zwart te maken, maar zijn slechts een reactie op de evangelisatiepropaganda van sommige moslims, dat de islamitische expansie vreedzaam is verlopen. Ook is het niet de bedoeling om te suggereren dat andere religies, volken, sekten, individuen en groeperingen smetloos zijn.'
'(voor mensen van buiten dit forum :wink: . Ik maak geen onderdeel uit van een joodse samenzwering)

Ik hoop dat dit duidelijk is, en ik zal het ook in mijn beginpost verwerken. Tegelijkertijd is het een heel vreemd fenomeen dat dit bij Timoer (Tamerlan) nodig blijkt, maar dat geen haan er naar kraait als men massaslachtingen beschrijft van Hitler, Mao of Stalin.
Ik hoop trouwens niet dat je dat hele boek gaat opsommen.
meer dan 750 bladzijden? :wink:
Nee, toch maar niet.
Maar ik ben er nog niet klaar mee. Er zijn nog een aantal ooggetuigen verslagen van de bloedige inval in Spanje door de Arabieren en Berbers, en de gruwelijke onderdrukking aldaar van joden, christenen (ja gruwelijk, en ja, onderdrukking. Het paradijselijke Andalusië waar joden, christenen en moslims in harmonie samenleefden is een sprookje dat nooit heeft plaatsgevonden (ik zal het woord p*l*tiek co**r*ct maar niet gebruiken :wink: , evenals het woord c*lt*u*rela*iv*ism* :) ).

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Devious schreef:Maar ik ben er nog niet klaar mee. Er zijn nog een aantal ooggetuigen verslagen van de bloedige inval in Spanje door de Arabieren en Berbers, en de gruwelijke onderdrukking aldaar van joden, christenen (ja gruwelijk, en ja, onderdrukking. Het paradijselijke Andalusië waar joden, christenen en moslims in harmonie samenleefden is een sprookje dat nooit heeft plaatsgevonden
Ook hier graag weer een verduideljiking, ik krijg ietwat het idee dat hier wat perioden door elkaar worden gehaald. Over de inval in Spanje valt heel kort te zijn, deze is niet gelukt door militair genie maar door onderling verraad van de Gothische stammen (of afstammelingen) hetgeen heeft bijgedragen tot een bloedig tafereel. Immers de ene verrade stam nam weer wraak op de andere en de berbers weer op beide etc. etc.

Even een opmerking over Karen Armstrong 's "Islam" waarin zij het volgende te vertellen heeft over de slag bij Portier; De moslim strijders hadden niets te zoeken in het koude en modderige Europa vandaar dat ze niet hun best deden." Gelul, ze hadden alles te zoeken namelijk het West Romeinse rijk maar ze moesten eerst voorbij de Franken, en die versloegen ze. Omdat de Franken, in tegenstelling tot hun germaanse verwanten in Spanje wel verenigd waren onder een krachtig koning (Karel Martel).

Punt is echter, dat het bagataliseren van de moslim oorlogen waanzin is, de menselijke geschiedenis, welke cultuur dan ook is geschreven in bloed.

Ik ruik aan deze draad enigzins een terecht afzetten tegen "geschiednietkundige" versies als bijv. Karen Armstrong levert....
Plaats reactie