Theoloog schreef: Maar ze zijn de enige niet die massaal mensen (specifiek de hindoes) hebben vermoord, en zoals Attli terecht opmerkt, zo brandschoon en onschuldig zijn die hindoe's zelf ook niet. Dus we moeten oppassen dat we moslims maken tot de soldaten van Mordor, slaven van het duivelse, en de rest van de wereld portretteren als witte schaapjes.
Daar gaat het mij ook niet om. Ik heb nergens gezegd dat moslims 'soldaten van Mordor' zijn, en de rest van de wereld witte schaapjes. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat de geschiedenis van de islamitische expansie, zoals die wordt uitgelegd door pleitbezorgers van de Islam en politiek correcte (sorry voor dit woord, ik weet het niet beter te zeggen

) historici, onjuist is. De Islam heeft zich voornamelijk verbreid door meer dan duizend jaar durende oorlogen en onderdrukking, waarvan de wreedheid bijna onvoorstelbaar is. Deze wreedheden zijn zeer goed gedocumenteerd, zowel door de daders als door de slachtoffers. Het ontkennen van de jihad verschilt niet van het ontkennen van de holocaust of het ontkennen van de armeense genocide of de massaslachting in ruanda.
Het feit dat hindoes óók niet altijd lievertjes waren, mag beslist geen reden zijn om de misdaden die in naam van de Islam gepleegd zijn, te verzwijgen. (overigens is het hindoeïsme hier nooit gespaard, er staan op de site een paar zeer kritische stukken over de Hare Krishna beweging en het hindoecreationisme van Cremo & Thompson).
Wat betreft het hindoe kastenstelsel (dat uiteraard volkomen verwerpelijk is); de komst van de Islam veranderde hieraan niets, want de Islam kende óók een kastenstelsel. Onder moslimheerschappij hadden niet-moslims niet dezelfde rechten als moslims, moesten allerlei vernederingen ondergaan, werden van bepaalde beroepen uitgesloten, mochten geen nieuwe tempels bouwen, moesten onredelijke belastingen betalen aan de islamitische overheid, mochten geen huizen bouwen die groter waren dan die van de moslims, etc...
Zo is het niet geweest. De Assyriers stonden bijvoorbeeld in hun tijd ook bekend om hun wreedheid. En wat te denken van de Vandalen, Hunnen en Mongolen. Overwinnen en plunderen is een steeds terugkerende bezigheid van de mensheid.
Goh, vertel eens wat nieuws

Dacht je dat ik dat nog niet wist? Ik ontken dat toch ook niet?
Je zou eens uit moeten zoeken waar die weerstand voor de realiteit van de jihad onder moslims zelf vandaan komt. (zie andere draadje). Ik hoop trouwens niet dat je dat hele boek gaat opsommen.
Dat ligt eraan hoe mensen erop reageren. Ik heb de eigenschap dat als mensen nog meer proberen de jihad te ontkennen (of andere misdaden van andere groepen) ik nóg meer zal volharden.
Ik ga zowieso een tijdslijn maken met beknopt, de misdaden en onderdrukking van de islamitische expansie.
Vriendelijke groet.