Waar kijk je graag naar?
Moderator: Moderators
Wij kijken via de satelliet en de publieke netten zijn wel hoog vertegenwoordigd, naast BVN, waar het beste van Nederland wordt uitgezonden zonder reclame. Disc/Nat./Animal zijn soms ook aan de beurt wanneer en er niets anders is.
Een favoriet kanaal is Mezzo, een Franse zender die alleen maar muziek uitzend, klassiek, jazz en alle soorten cultuurmuziek.
Vanavond b.v. om al dat gelul over die politiek niet te hoeven horen as er Aïda in balletvorm, een concert met Tannhauser en een optreden van een Mexicaanse groep in Marokko. Leuk om die Marokkanen met Mexicaanse muziek uit hun dak zien gaan in hun eigen land.
Verder hebben we veel Arabische zenders, Marokko, Tunis, Al Jazeira, Egypte.en Turkye.
Niet om daar nu elke dag naar te kijken, maar af en toe Arabische muziek is best wel interessant. Ook de rechtstreekse reportages vanuit Mekka zijn verbazingwekkend. Duizenden mensen die om die meteoorsteen draaien en proberen hem aan te raken. Een soort mieren hoop.
De Spaanse TV heeft een hoog Endemol gehalte met eindeloze quizshows die wel drie uur kunnen duren en er voor de rest wordt meer geluld dan je kan bedenken. Pas rond middernacht komen er films, die natuurlijk allemaal zijn nagesynchroniseerd.
Ik kijk wel films op de commerciëlen wanneer mijn man niet thuis is want die houdt daar niet van.
Voor mijn films ga ik dan liever naar één van de twintig bioscopen in het uitgaanscentrum vlak bij, waar orginele versies draaien met Spaans ondertitel. Daar leer je ook nog eens Spaans van omdat je als Nederlander gewend bent aan ondertitels lezen.
Maar TV is toch wel een belangrijke tijdvulling en uit 70 kanalen is er veel keus.
Een favoriet kanaal is Mezzo, een Franse zender die alleen maar muziek uitzend, klassiek, jazz en alle soorten cultuurmuziek.
Vanavond b.v. om al dat gelul over die politiek niet te hoeven horen as er Aïda in balletvorm, een concert met Tannhauser en een optreden van een Mexicaanse groep in Marokko. Leuk om die Marokkanen met Mexicaanse muziek uit hun dak zien gaan in hun eigen land.
Verder hebben we veel Arabische zenders, Marokko, Tunis, Al Jazeira, Egypte.en Turkye.
Niet om daar nu elke dag naar te kijken, maar af en toe Arabische muziek is best wel interessant. Ook de rechtstreekse reportages vanuit Mekka zijn verbazingwekkend. Duizenden mensen die om die meteoorsteen draaien en proberen hem aan te raken. Een soort mieren hoop.
De Spaanse TV heeft een hoog Endemol gehalte met eindeloze quizshows die wel drie uur kunnen duren en er voor de rest wordt meer geluld dan je kan bedenken. Pas rond middernacht komen er films, die natuurlijk allemaal zijn nagesynchroniseerd.
Ik kijk wel films op de commerciëlen wanneer mijn man niet thuis is want die houdt daar niet van.
Voor mijn films ga ik dan liever naar één van de twintig bioscopen in het uitgaanscentrum vlak bij, waar orginele versies draaien met Spaans ondertitel. Daar leer je ook nog eens Spaans van omdat je als Nederlander gewend bent aan ondertitels lezen.
Maar TV is toch wel een belangrijke tijdvulling en uit 70 kanalen is er veel keus.
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Ik kijk veel DVD's. Weinig televisie, en als ik kijk dan is het naar Discoverychannel, national geographic en naar Nederland 1, 2 en 3. De commerciële nederlandse zenders interesseren me niet.
Verder kijk ik graag naar de K1 wedstrijden op Eurosport (de enige sport ter wereld waarin tot nu toe bijna alleen Nederlanders wereldkampioen zijn geworden, tot frustratie van iedereen).
Grtz..
Verder kijk ik graag naar de K1 wedstrijden op Eurosport (de enige sport ter wereld waarin tot nu toe bijna alleen Nederlanders wereldkampioen zijn geworden, tot frustratie van iedereen).
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
....Ik ook niet geef mij maar maatjesharing met jonge jeneverIk ben geen sprot fan
Leuk toch zo'n chat-topic op dit forum ? .
Laten we nou maar eens sociaal wezen iussen het mediteren door ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 23 nov 2006 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Tsjok45 schreef:I....k ook niet geef mij maar maatjesharing met jonge jeneverIk ben geen sprot fan![]()
![]()
![]()
leuk toch zo'n chatbox forum ....
Laten we nou maar eens sociaal wezen iussen het mediteren door ....
K1 is de top in de vechtsport.Don Diego schreef:Ik ben geen sprot fan, maar wat is een K1 wedstrijd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/K-1
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Euh, SPAM is niet toegelaten, maar RELIGIE wel. Zeg dus gewoon dat dát nu jouw religieuze ervaring is.Tsjok45 schreef:Waar ik graag naar kijk ?
euh ... Spam is hier niet toegelaten
Laat ik maar zeggen dat
wanneer ik ECHT iets heel graag zie .... ik vervolgens van genot mijn ogen toe doe ... de rest voel ik dan wel , met "gevoel" , .uiteraard ...
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Wij hebben vrijwel hetzelfde kijkpratoon. Inclusief die K1.Devious schreef:Ik kijk veel DVD's. Weinig televisie, en als ik kijk dan is het naar Discoverychannel, national geographic en naar Nederland 1, 2 en 3. De commerciële nederlandse zenders interesseren me niet.
Grtz..
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Je bent een man met een man? Of ben je een vrouw? Gewoon even voor de duidelijkheid 8)Don Diego schreef:Ik kijk wel films op de commerciëlen wanneer mijn man niet thuis is want die houdt daar niet van.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Per telefoon, dat vind ik nu wel weer zieligTsjok45 schreef:juist ... " ...Och god ,och god, och gottekes toch ...
halleluja...ja...ja...ja ...JA ..."( kan ook per telefoon )
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
Samante
-
BR
Ik kijk eigenlijk vrijwel geen TV meer. In de begindagen was Discovery nog wel leuk, maar daarna ging het knuffelgehalte omhoog en kreeg je slappe aftreksels van ijzersterke nummers als Scrapheap. Het eerste seizoen van die serie was geweldig; daarna ging het rap bergafwaarts. Een enkele keer betrap ik mezelf erop dat ik naar een aflevering van House of 24 kijk---de eerste puur en alleen vanwege de ontstellend goede portrettering van de dokter in kwestie (een afschuwelijk arrogante kwast, maar wel een absolute vakidioot met een kennis om van te ijzen), de tweede alleen omdat Net 5 heeft begrepen dat je de serie in blokken van 2 uur moet uitzenden. 23 cliffhangers achter elkaar, 5 seizoenen lang... Nee. Hetzelfde heb / had ik bij Prison Break voordat ik op Wikipedia de episode guide opzocht.
Wat ik nog het meeste mis (heel erg voor een volwassen man van mijn intellectuele capaciteiten) is Cartoon Network met een dagelijkse portie Dragonball Z. De serie sloeg werkelijk helemaal nergens op, ging alleen maar over dom knokken en veel grafisch geweld, terwijl de slechterikken alleen maar sterker en sterker en sterker en sterker werden en bijkans ontploften vanwege hun krachten, maar het verhaal liep als een trein en kende ook---heel ongebruikelijk voor een cartoonserie---pijnlijke momenten als helden het onderspit delfden en stierven.
Ik begin ernaar te neigen om series op DVD aan te schaffen, maar de hoge prijs weerhoudt me daar nog van. Babylon 5 lijkt me zeker het bekijken waard, maar per box ben ik €40 kwijt---en je moet er 5 aanschaffen...
Wat ik nog het meeste mis (heel erg voor een volwassen man van mijn intellectuele capaciteiten) is Cartoon Network met een dagelijkse portie Dragonball Z. De serie sloeg werkelijk helemaal nergens op, ging alleen maar over dom knokken en veel grafisch geweld, terwijl de slechterikken alleen maar sterker en sterker en sterker en sterker werden en bijkans ontploften vanwege hun krachten, maar het verhaal liep als een trein en kende ook---heel ongebruikelijk voor een cartoonserie---pijnlijke momenten als helden het onderspit delfden en stierven.
Ik begin ernaar te neigen om series op DVD aan te schaffen, maar de hoge prijs weerhoudt me daar nog van. Babylon 5 lijkt me zeker het bekijken waard, maar per box ben ik €40 kwijt---en je moet er 5 aanschaffen...
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli