De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Moderator: Moderators
- marc aka controle
- Ervaren pen
- marc aka controle
- Ervaren pen
Dat is waar ook. Moet zeggen dat ik nog nooit een evangeliserende Jood gezien heb (voor het jodendom dan)
Laatst gewijzigd door marc aka controle op 23 okt 2006 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Samante
Bs'dSamante schreef:Besnijdenis moet verboden worden voor kinderen beneden de 18 jaar. Vanaf 18 jaar beslissen ze dan zelf of ze besneden willen worden. En dan alleen nog door een chirurg, niet de een of andere geestelijke.
Dan is het al te laat, want de meesten zijn al sexueel aktief lang voor hun 18e.
Eliyahu
-
bad_religion
- collegavanerik
- Superposter
http://en.wikipedia.org/wiki/Tonsil#Fun ... ne_tonsilsEliyahu schreef:Bs'dcollegavanerik schreef: Blijf weg met je mes, ik hoef geen besnijdenis, mijn tonsillen zijn helaas al weg..
Mis je ze erg?
Eliyahu
Net zoals de tonsil een beschermende functie heeft bij kinderen, heeft de voorhuid dat ook: Bij een groot deel van de kinderen is de voorhuid zelfs verkleefd met de glans en is dus niet eenvoudig te verwijderen bij een besnijdenis.
Nee ik mis mijn tonsillen nu niet, zij hebben immers bij volwassenen geen functie, maar ik heb als kind wel een aantal fikse keelontstekingen gehad.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
Ah mooi, dat vereenvoudigt een algeheel verbod op kinderbesnijdenis enorm. Wist je dat ze bij de maori's vroeger de pink afsneden bij vrouwen?Eliyahu schreef:Bs'dmarc aka controle schreef:Overbodig? Jij wilt zeggen dat jouw aanbeveling tot besnijden niets met de promotie van de islam te maken heeft?
Helemaal niets.
In de koran is geen gebod tot besnijdenis te vinden. Het is voor de moslims slechts een traditie.
Eliyahu
oh ja je onzetten irritante aanhef kun je ook maar beter weglaten, en het is ook niet gangbaar in fora om elk bericht met je naam te ondertekenen
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
- collegavanerik
- Superposter
Zal ik je oor afsnijden? Het schijnt dat je dan mooie schilderijen kunt maken.Eliyahu schreef:Bs'dcollegavanerik schreef: Blijf weg met je mes, ik hoef geen besnijdenis, mijn tonsillen zijn helaas al weg..
Mis je ze erg?
Eliyahu
Beste Eliyahu,
Medisch gezien zijn de meeste dokters ervan overtuigd dat de vroegere argumenten met betrekking tot hygiëne en gezondheid sterk overdreven waren, of zelfs ongegrond. In 1999 bleek volgens een rapport van The American Academy of Pediatrics, dat er geen medische redenen zijn die een routinematige besnijdenis verantwoorden. Als bescherming tegen aids en ongewenste zwangerschap zijn er betere middelen die ook nog eens betere onderbouwing kennen. Het mutileren van lichaamsdelen is strijdig met het goede werk van de evolutie. Misschien dat in de woestijn schurend zand tot drastische maatregelen noopte maar daar is in ons natte landje geen sprake van.
Medisch gezien zijn de meeste dokters ervan overtuigd dat de vroegere argumenten met betrekking tot hygiëne en gezondheid sterk overdreven waren, of zelfs ongegrond. In 1999 bleek volgens een rapport van The American Academy of Pediatrics, dat er geen medische redenen zijn die een routinematige besnijdenis verantwoorden. Als bescherming tegen aids en ongewenste zwangerschap zijn er betere middelen die ook nog eens betere onderbouwing kennen. Het mutileren van lichaamsdelen is strijdig met het goede werk van de evolutie. Misschien dat in de woestijn schurend zand tot drastische maatregelen noopte maar daar is in ons natte landje geen sprake van.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Re: De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Nee.Eliyahu schreef:Bs'd
Lees hier hoe de besnijdenis al miljoenen levens gered heeft, en het potentieel heeft om er miljoenen meer te redden: http://www.geocities.com/wegvel
Eliyahu
De topicopener moet gewoon beginnen met:
Hallo, ik ben een bekeerde jood.
Als offer voor mijn nieuwe godheid heb ik een stuk van mijn geliefde lichaamsdeel af laten snijden.
Hardstikke leuk, joh!
Moeten jullie ook doen.
Maar omdat er waarschijnlijk niemand hier zo maf is om als volwassene jood te willen worden, haal ik er maar andere argumenten bij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.