Leegloop kerk veroorzaakt doofheid
Moderator: Moderators
Jessy
Mogelijk heb je uit mijn bericht al lang gelezen dat ik absoluut geen fan van die man ben. Verder mag jij een opinie hebben en spuien zoals jij dat wilt. Wat ik wilde meegeven is dat iedereen met dezelfde woorden in exact dezelfde zin gewoon iets anders kan bedoelen. En dus altijd gelijk kan hebben. Zeker als het om begrippen gaat. Gewoon omdat wij allemaal de vrijheid nemen om woorden te gebruiken, zonder vooraf af te spreken welke waarde of diepgang dat woord voor de gebruiker ten opzichte van andere heeft. Ik zie te vaak dat mensen, vooral gelovigen, de taal als een exacte wetenschap willen bedrijven. Maar als een woord meerdere betekenissen kan hebben, loop je al snel vast als je probeert te vertellen wat iemand bedoeld heeft. Het is mogelijk om iemand woordelijk te citeren, maar bijna onmogelijk zijn bedoeling weer te geven vanuit alleen de woorden die gezegd of geschreven zijn. Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik geloof ook niet in een I.D. of een god. Voor mij is alles na mijn dood (voor mij) afgelopen. Daar verandert geen gesproken of geschreven woord, zin of boek als de bijbel en koran wat aan.
Mogelijk heb je uit mijn bericht al lang gelezen dat ik absoluut geen fan van die man ben. Verder mag jij een opinie hebben en spuien zoals jij dat wilt. Wat ik wilde meegeven is dat iedereen met dezelfde woorden in exact dezelfde zin gewoon iets anders kan bedoelen. En dus altijd gelijk kan hebben. Zeker als het om begrippen gaat. Gewoon omdat wij allemaal de vrijheid nemen om woorden te gebruiken, zonder vooraf af te spreken welke waarde of diepgang dat woord voor de gebruiker ten opzichte van andere heeft. Ik zie te vaak dat mensen, vooral gelovigen, de taal als een exacte wetenschap willen bedrijven. Maar als een woord meerdere betekenissen kan hebben, loop je al snel vast als je probeert te vertellen wat iemand bedoeld heeft. Het is mogelijk om iemand woordelijk te citeren, maar bijna onmogelijk zijn bedoeling weer te geven vanuit alleen de woorden die gezegd of geschreven zijn. Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik geloof ook niet in een I.D. of een god. Voor mij is alles na mijn dood (voor mij) afgelopen. Daar verandert geen gesproken of geschreven woord, zin of boek als de bijbel en koran wat aan.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Pfffff Tamara,Tamara schreef: Maar God bovenal..
jij bent inderdaad unstoppable.
Hoe kan je God, als die bestaat, beter liefhebben en eren dan door onvoorwaardelijke liefde voor de mens, die in jouw opinie de kroon op zijn schepping is?
Groeten,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf. (B. Tuchman)
Dat blijkt heel goed te kunnen hoor Drosofila als je God even vervangt door Allah, zelfde aanbidding. En je kijkt naar het feit dat eigen kinderen om zeep worden gebracht om de Naam van God (Allah) te zuiveren, dan kan de liefde voor een Godheid heel goed uitstijgen boven de liefde voor de mens, en is er van naastenliefde ineens geen spoor meer te bekennen.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Het voor je God uitroeien van je medemens tot aan je eigen kinderen toe, sluit niet het principe van naastenliefde uit????????
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Als je stelt : 'Maar God bovenal' staat dit niet gelijk aan onvoorwaardelijke liefde voor je medemens. Want je stelt het niet gelijk (zoals het een kan naast het ander bestaan), maar je stelt God daar dus boven.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Dan bekommer je je om je naaste, heeft niets meer met god te maken op dat moment en als je dat wel doet, ben je niet onbaatzuchtig bezig.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
En als God je nu vraagt om uit liefde voor hem je kind te offeren? Dit vroeg hij namelijk al eens aan een vader.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Inderdaad, dan dien je je naasten om God te dienen. Je zou die naasten dus niet dienen als dit tegen de wil van God in zou gaan, ook als die naaste daar persoonlijk heel erg mee gediend zou zijn. Dat is pas onbaatzuchtig.Sararje schreef:Dan bekommer je je om je naaste, heeft niets meer met god te maken op dat moment en als je dat wel doet, ben je niet onbaatzuchtig bezig.
Groet,
Kitty
introspectiedrosofila schreef:Pfffff Tamara,Tamara schreef: Maar God bovenal..
jij bent inderdaad unstoppable.
Hoe kan je God, als die bestaat, beter liefhebben en eren dan door onvoorwaardelijke liefde voor de mens, die in jouw opinie de kroon op zijn schepping is?
Groeten,
drosofila
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige