De Psycho-pillen van Antiscience
Moderator: Moderators
Kans op bijwerkingen hou je bij het voorschrijven van medicijnen altijd. Soms is het voorschrijven dus een lastige afweging tussen de te verwachten bijwerkingenen en de verwachtte resultaten van dat medicijn. Ook reageren niet alle mensen op gelijke wijze op een bepaald middel en bijgevolg valt die afweging wel/geen medicatie soms ook verkeerd uit.
Maar in het algemeen kun je er van uitgaan dat veel medicijnen wel degelijk werkzaam zijn, en in het algemeen tegen acceptabele risico's. Wat dat betreft is er geen reden om die medicijnen overboord te gooien. Dat er nare bijwerkingen zijn is mij bekend, en de enige oplossing daarvoor is meer onderzoek naar betere middelen. Kortom, meer science in plaats van minder.
vriendelijke groet,
Pro-science
Maar in het algemeen kun je er van uitgaan dat veel medicijnen wel degelijk werkzaam zijn, en in het algemeen tegen acceptabele risico's. Wat dat betreft is er geen reden om die medicijnen overboord te gooien. Dat er nare bijwerkingen zijn is mij bekend, en de enige oplossing daarvoor is meer onderzoek naar betere middelen. Kortom, meer science in plaats van minder.
vriendelijke groet,
Pro-science
Niet dat het alles zegt, maar ik heb een jaar lang Efexor geslikt na een behoorlijke burn out, dit middel heeft mij goed geholpen. Verder zeer weinig last gehad van de bijwerkingen, die trouwens netjes in de bijsluiter vermeld stonden. Na een jaar ben ik er in een keer mee gestopt (ik geef toe, op zich niet handig) maar heb ook hiervan geen uitgesproken nadeel van ondervonden. Dus laten we niet alle middelen op dit gebied over een kam scheren. Met andere merken heb ik geen ervaring.
Groet,
Kitty
Groet,
Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
- Banned
ja, windsurfer. Als we het over Roodkapje ( eugenetica, genetica ) hebben,windsurfer schreef:off topic: ik zie beste AS dat je ook op dit forum mensen probeert te overtuigen van je ideeen over psychose, medicatie enzovoort. Die discussie kun je op zichzelf natuurlijk wel aangaan, maar waarom dan weer via een U bocht binnen een topic als dit?
on topic: kun je je stelling deugdelijk onderbouwen?
is praten over de biologistische wolf, off topic

-
- Banned
antiscience schreef
En generaliseren van uitzonderingen tot de maat de dingen is te makkelijk. En over stuurlui gesproken het is niet per se zo dat ervaringsdeskundigen kundig zijn. Het is duidelijk dat er aan sommige medicatie nadelen kleven maar middels onderzoek wordt geprobeerd steeds effectiever te werken met zo weinig mogelijk bijwerkingen.
En al die patientenverenigingen en zelfhulpgroepen daar wil ik ook wel eens over generaliseren. Door je slachtofferrol uit te vergroten en daar een nuttige dagtaak aan menen te hebben
Ik weet wel wat beters. Doorleven en niet te veel achteromkijken, tenzij dit echt helpt natuurlijk. Maar vaak kost dit veel energie en levert weinig levenvreugde op. Dan maar prozac aan het leidingwater toevoegen 
Dit is ook eenvoudig inwisselbaar voor de hel die mensen doormaken tot ze medicatie krijgenDe beste stuurlui staan aan wal. "
Makkelijk praten over psychopillen die anderen zouden kunnen/moeten slikken.
Lees eens na door wat voor hel mensen kunnen gaan wanneer ze met
sommige AD-pillen beginnen. Of door wat voor hel ze gaan als ze afbouwen
en afkickverschijnselen krijgen. depressie, angst & medicatie- zelfhulpforum

En al die patientenverenigingen en zelfhulpgroepen daar wil ik ook wel eens over generaliseren. Door je slachtofferrol uit te vergroten en daar een nuttige dagtaak aan menen te hebben

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- windsurfer
- Diehard
Antiscience schreef:ja, windsurfer. Als we het over Roodkapje ( eugenetica, genetica ) hebben,windsurfer schreef:off topic: ik zie beste AS dat je ook op dit forum mensen probeert te overtuigen van je ideeen over psychose, medicatie enzovoort. Die discussie kun je op zichzelf natuurlijk wel aangaan, maar waarom dan weer via een U bocht binnen een topic als dit?
on topic: kun je je stelling deugdelijk onderbouwen?
is praten over de biologistische wolf, off topic

Zou je dit in bewoordingen kunnen zetten die men ook snapt zonder daarvoor eerst langs de narcoticabrigade te hoeven?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Met wetenschappelijke argumenten aantonen dat AD niet nodig zijn zoals je beweert. Je haalt alleen anecdotische bewijzen aan en je voert geen wetenschappelijke discussie. Een wetenschappelijke discussie zou bijvoorbeeld kunnen bestaan uit een reeks artikelen waarui een statistisch verband blijkt dat antidepressiva niet werken tov een controlegroep. TrosRADAR en aanverwante instituten zijn heel boeiend maar echt geen wetenschappelijke instituten om iets aan te tonen.Antiscience schreef:wat onderbouwen ???????Sararje schreef:ga je het nog fatsoenlijk onderbouwen?
Doctorwho: als je dagelijks AD aan leidingwater toe zou voegen begin je mijns insziens een aardig eind richting de bekende "soma" te gaan.
Laatst gewijzigd door Sararje op 06 sep 2006 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
-
- Banned
???? dat heb ik toch helemaal niet beweerdSararje schreef:Met wetenschappelijke argumenten aantonen dat AD niet nodig zijn zoals je beweert.Antiscience schreef:wat onderbouwen ???????Sararje schreef:ga je het nog fatsoenlijk onderbouwen?

Volgens mij zit je in de verkeerde film. 8)
Genuanceerdheid graag.
Misschien bedoel je dat in 50% AD niet helpen, dat is iets
anders dan te beweren dat in 100% AD niet helpt.
En misschien bedoel je ook wel dat cognitieve therapie,
door ervaren/deskundige therapeut net zo goed kan
helpen als psychopillen bij middelzware- en zware- depressies ?
Dat doe je wel. Zal ik een linkje voor je zoeken. Je hebt iig getwijfeld of AD een significante werking hebben op mensen,
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Re: De beste stuurlui staan aan wal.
Ik gebruik nu enkele jaren Risperdal Consta. Het is een fantastisch middel waarbij ik geen bijwerkingen ervaar en ook sinds ik het gebruik geen last meer heb van psychoses.Antiscience schreef:Jarenlang verzwegen wetenschappers en professionele hulpverleners
ook de impotent makende , frigide makende bijwerkingen van
sommige neuroleptica o.a. van risperdal , totdat de Groningse
wetenschapper Peter Knegtering er onderzoek naar deed.
Risperdal Consta is een injectiedepot, eens in de 2 weken.
EDIT: ik ben er niet frigide of impotent van.
Laatst gewijzigd door Samante op 06 sep 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt me zeer vervelend als je aan het herstellen bent op een afdeling van het psychiatrisch ziekenhuis en daar een andere patiënt voortdurend op je in zit te praten over de schadelijke bijwerkingen van de medicijnen die jou juist doen herstellen.bad_religion schreef:Ik heb mijn standpunt al eens eerder gegeven over antiscience's kruistocht tegen medicamenten en de absurde en vaak beledigende standpunten die deze trol inneemt. Voor mensen die een dergelijke kwaal hebben, luister naar je arts en niet naar deze trol!
Ik weet uit eigen ervaring dat die medicijnen nodig zijn. Van antiscience, met betrekking tot diens kruistocht tegen de psychiatrie, heb ik niet zo'n hoge dunk.