Niet in DIT subforum in elk geval!lost and not found yet! schreef: 03 apr 2025 22:25En waar kan deze wel gevoerd worden dan? Of kan de moderatie deze topics niet meer handelen? Volgens mij zijn momenteel alle midden-oosten topics gesloten!? Niet zo fraai eigenlijk.Peter van Velzen schreef: 03 apr 2025 01:59 bericht van Chaim Nimsky over Iran naar de prullebak, één voorbeeld mag, maar we gaan geen midden-oosten discussie voeren in dit subforum.
Waarom open je als moderator dat topic niet weer?
- Peter van Velzen
- Moderator
Re: Waarom open je als moderator dat topic niet weer?
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
Re: waarom open je als moderator dat topic niet weer?
dat iemand als Ivar eventjes de meest fascistische onzin kon uitkramen zonder een waarschuwing te krijgen ...lost and not found yet! schreef: 03 apr 2025 22:28 Je zou respect moeten hebben voor Peter hoe hij zich gedwongen door ons, zich tussen de discussiepartners manoeuvreert!
de waarden van freethinker in volle actie, onder goedkeurend oog van een manoeuvrerend moderatorenteam
ondertussen zijn er taboethema's op dit forum, het verval zet zich door
- Peter van Velzen
- Moderator
Er zijn geen taboethema's, slechts topics die volstrekt uit de hand lopen.appelfflap schreef: 04 apr 2025 12:41dat iemand als Ivar eventjes de meest fascistische onzin kon uitkramen zonder een waarschuwing te krijgen ...lost and not found yet! schreef: 03 apr 2025 22:28 Je zou respect moeten hebben voor Peter hoe hij zich gedwongen door ons, zich tussen de discussiepartners manoeuvreert!
de waarden van freethinker in volle actie, onder goedkeurend oog van een manoeuvrerend moderatorenteam
Als iedereen zich probeert een beetje in te houden, zou dat niet gebeuren.
Maar er zijn nu eenmaal mensen die in de ogen van een ander walchelijke meningen hebben, dus dat is niet zo makkelijk.
Ik wens u alle goeds
- lost and not found yet!
- Superposter
Zoals ik al zei Peter, een betere diplomatieke moderator hebben we hier niet en ik snap dat dat vaak niet zo makkelijk is, en, dat geef ik grif toe, soms ook mede door mij!Peter van Velzen schreef: 04 apr 2025 14:57Er zijn geen taboethema's, slechts topics die volstrekt uit de hand lopen.appelfflap schreef: 04 apr 2025 12:41dat iemand als Ivar eventjes de meest fascistische onzin kon uitkramen zonder een waarschuwing te krijgen ...lost and not found yet! schreef: 03 apr 2025 22:28 Je zou respect moeten hebben voor Peter hoe hij zich gedwongen door ons, zich tussen de discussiepartners manoeuvreert!
Maar er zijn nu eenmaal mensen die in de ogen van een ander walchelijke meningen hebben, dus dat is niet zo makkelijk.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
🔱
- lost and not found yet!
- Superposter
Appellflap schreef:
PS, kun je het verval ook beschrijven of aantonen? En dan graag als “maatschappelijk verval”! Want ik mag aannemen dat je dat zo bedoelt? Of bedoel je hoe je het verval persoonlijk opvat?
Welke dan? En als je vind dat het verval zich doorzet kun je toch ook lekker weggaan wat je al eerder aangeraden is!ondertussen zijn er taboethema's op dit forum, het verval zet zich door
PS, kun je het verval ook beschrijven of aantonen? En dan graag als “maatschappelijk verval”! Want ik mag aannemen dat je dat zo bedoelt? Of bedoel je hoe je het verval persoonlijk opvat?
We are dancing again!
🔱
🔱
Het bovenstaande is helaas geen 1 aprilgrap, maar een nuchtere weergave van de werkelijkheid. Elkaar de schuld geven is zinloos, zulks doen Israël en de Palestijnen al decennialang, terwijl ze beiden hetzelfde stukje grond blijven claimen op basis van het verleden. In plaats van te kiezen voor vreedzame coëxistentie in hun hier en nu, zijn ze verstrikt geraakt in een vicieuze cirkel van geweld en wraak. Het leed dat over en weer is toegebracht, is inmiddels zo groot dat het moeilijk voor te stellen is hoe toekomstige generaties ooit nog tot echte verzoening kunnen komen. Die oplossing die naar vrede leidt, als zulks ooit nog mogelijk is, ligt verborgen in de toekomst.Peter van Velzen schreef: 01 apr 2025 04:59
We waren tot de conclusie gekomen dat in het topic geen nieuwe inzichten meer werden getoon, maar voornamelijk afkeer werd uitgesproken van andermans standpunt. Het b(lijkt) dat zolang het niet over het geweld in het midden Oosten gaat, de deelnemers aan dit forum zich vele malen beter gedragen. Als je goede redenen hebt om een nieuwsbericht dat er mee te maken heeft te becommentariëren, doe dat gerust in een nieuw topic. Maar schuif het niet onder een titel waar het weinig of niets mee te maken heeft. En houdt er rekening mee. dat met verreende krachten de voor en tegenstanders van het gebruikte geweld, jouw commentaar - waarschijnlijk - zullen misbruiken om elkaar (vanuit hun eigen visie gezien terecht) aan te vallen.
Op kleinere schaal zie ik op dit forum verbaal iets soortgelijks ontstaan. Gelukkig beschikt het moderatorteam hier over meer effectieve middelen dan de VN in de Levant, en kunnen de
'digitale strijders' op tijd van elkaar worden gescheiden voordat het escaleert.
Wat dat betreft sluit ik me van harte aan bij LANFY:
- met name Peter, maar uiteraard ook het hele Moderating team, verdient alle respect voor de manier waarop ze ervoor zorgen dat dit forum niet wegzakt in de stront, in die bullshit die wij [jij?+ik] hier regelmatig over elkaar uitkramen. Of, om het ff wat netter uit te drukken, dat dit forum niet afglijdt in zinloos geruzie, in de modder van meningsstrijd die we hier soms
[ikzelf niet uitgesloten] over elkaar uitstorten.- Laten we daarom dan ook, alsjeblieft met zijn allen,
Moderating het respect betonen dat zij verdienen,
zowel in woorden als in daden?
- Laten we daarom dan ook, alsjeblieft met zijn allen,
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
viewtopic.php?p=657193#p657193
Gaan jullie nu echt alle topics die betrekking hebben op de Gazaoorlog en de consequenties die dat heeft sluiten? Hoe verdrietig is dat?
Gaan jullie nu echt alle topics die betrekking hebben op de Gazaoorlog en de consequenties die dat heeft sluiten? Hoe verdrietig is dat?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ja, het was gezegd, dat we een pauze in zouden lassen.Mus schreef: 06 apr 2025 00:16 viewtopic.php?p=657193#p657193
En steeds sneeky weggezakte topics bumpen met off topic berichten horen daar ook bij.
Lijkt me duidelijk.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik had zojuist namelijk een antwoord geformuleerd waaruit duidelijk bleek dat het e.e.a. wel degelijk ook paste in het topic anti-semitisme in Nederland. Maar goed alle moeite voor niks, dus bedankt daarvoor. Toch maar een nieuw topic starten dan of wordt dat dan ook onmiddellijk afgekapt? Het is maar dat we het weten hèMaria schreef: 06 apr 2025 00:19Ja, het was gezegd, dat we een pauze in zouden lassen.Mus schreef: 06 apr 2025 00:16 viewtopic.php?p=657193#p657193
En steeds sneeky weggezakte topics bumpen met off topic berichten horen daar ook bij.
Lijkt me duidelijk.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Miss ook een idee om de topic met orginele cartoons ook te sluiten want daar wordt ook misbruik van gemaakt om de gazaoorlog aan het voetlicht te brengen. Het is maar een ideetje.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Gewoon ff wachten op het eind van de ingelaste pauze.Mus schreef: 06 apr 2025 00:22Ik had zojuist namelijk een antwoord geformuleerd waaruit duidelijk bleek dat het e.e.a. wel degelijk ook paste in het topic anti-semitisme in Nederland. Maar goed alle moeite voor niks, dus bedankt daarvoor. Toch maar een nieuw topic starten dan of wordt dat dan ook onmiddellijk afgekapt? Het is maar dat we het weten hèMaria schreef: 06 apr 2025 00:19Ja, het was gezegd, dat we een pauze in zouden lassen.Mus schreef: 06 apr 2025 00:16 viewtopic.php?p=657193#p657193
Lijkt me duidelijk.
Zionist
Mus schreef: 06 apr 2025 00:33 Miss ook een idee om de topic met orginele cartoons ook te sluiten want daar wordt ook
misbruik van gemaakt om de gazaoorlog aan het voetlicht te brengen. Het is maar een ideetje.
Dat klinkt tegenstrijdig met jouw eerdere:
Maar hoezo is het plaatsenn van orginele cartoonsMus schreef: 06 apr 2025 00:16 Gaan jullie nu echt alle topics die betrekking hebben op de Gazaoorlog en
de consequenties die dat heeft sluiten? Hoe verdrietig is dat?
in topic 'Orginele Cartoons' volgens jou daar off-topic?
. . . . . . . . . . . . .
.
.
- Peter van Velzen
- Moderator
Mede door jullie gedrag in andere topics, heb ik geen moderator kunnen vinden die heropenen een goed idee vindt.
Ik vind dat erg jammer, maar ik ga niet zonder steun van anderen de boel weer openen.
Ik vind dat erg jammer, maar ik ga niet zonder steun van anderen de boel weer openen.
Ik wens u alle goeds
-
appelfflap
- Banned
er zijn geen taboethema's maar elk topic dat nog maar naar Israel riekt gaat wel per direct op slotPeter van Velzen schreef: 04 apr 2025 14:57 Er zijn geen taboethema's, slechts topics die volstrekt uit de hand lopen.
Een moderatorenteam heeft de taak om een veilige, respectvolle en gestructureerde discussie te waarborgen. Ze zorgen ervoor dat deelnemers zich aan de regels houden, zoals het vermijden van haatzaaien, persoonlijke aanvallen of het verspreiden van desinformatie. In gevallen van controversiële onderwerpen zorgen ze ervoor dat de discussie niet escaleren, door snel in te grijpen bij ongepaste reacties of het verwijderen van schadelijke inhoud. Ze dragen ook bij aan het handhaven van een gezonde debatcultuur, waarbij iedereen de kans krijgt om zijn mening te uiten, zonder dat de discussie uit de hand loopt.
Thanks, fijn dat hier iedereen over één kam wordt geschoren. Mijn laatste bericht over deze kwestie stamt van 25 maart jl in het gesloten topic waar het hier over handelt, afgezien dan van het bericht van gisteren als reaktie op…..- al had dat, denk ik, niks uitgemaakt mbt het eindresultaat- in het ‘anti-semitisme in Nederland’ topic, ondertussen tandenknarsend wachtend, vanwege de toch pijnlijke zaken die ook o.a. in de zogenaamde grappen cq ‘humor’ topic geplaatst worden en ik mezelf moet dwingen er niks over te zeggen omdat ik vind dat deze hele kwestie eigenlijk binnen één topic zou moeten blijven dus incluis dat wat men grappen noemt, tot het vermaledijde topic waar het hier over handelt weer geopend zou worden, voor niks dus. Je snapt ondertussen dat ik het fijn zou vinden wanneer het hier niet over ‘iedereen en/of jullie’ gaat want daar zie ik me dan ook toe gerekend zijn omdat één keer reageren vanuit machteloosheid, vanwege mijn betrokkenheid, kennelijk genoeg reden is om mijzelf bij de ‘jullie’ te scharen, dus dank daarvoor.Peter van Velzen schreef: 06 apr 2025 04:09Mede door jullie gedrag in andere topics, heb ik geen moderator kunnen vinden die heropenen een goed idee vindt.
Voor de rest snap ik dat je de zaak niet wilt heropenen vanwege het ontbreken van de de steun van de rest van het moderatieteam. Ik vraag me ondertussen wel af hoe jullie het overlopen van de emmer mbt dit onderwerp gaan tegenhouden? De praktijk leert namelijk dat men zich waarschijnlijk toch wil blijven uiten over dit taboeonderwerp, zo mogen we het wel gaan noemen ondertussen, omdat zolang de kraan open blijft ( het conflict) de emmer zal blijven overlopen en het dus dweilen met de kraan open blijft en daarmee het water uiteindelijk toch ook hier weer over de drempel zal gaan lopen. Ondertussen hoop ik natuurlijk dat jullie voorgenomen strategie als de kip met het gouden ei zal blijken te zijn waardoor op dit forum niet langer over de huidige afgrijselijke misdaden, want dat zijn het, in de regio Palestina waar de staat Israël zich ten koste van de niet-joodse inheemse bevolking gevestigd heeft, dat zijn namelijk de feiten en moet er als laatste opmerking, met excuus, toch nog even uit, gesproken zal worden, ik hoop dat het helpt, succes