HierEnNu schreef: ↑16 mei 2023 06:48
Ik zal verdere irritatie voorkomen door het gewoon afzetting te noemen en geen coup meer, want we zijn het er kennelijk wel over eens dat het een afzetting betreft.
wat bedoel je daar dan mee?
als de belgische regering valt en haar steun en meerderheid verliest in het parlement zal niemand dat een afzetting noemen.
Overigens, ik heb nooit betwist dat er veel niet deugde.
irrelevant.
zowel het volk als de wetgevende macht wilde/verlangde en verwachte dat hij, als regeringsleider, het verdrag met de EU zou tekenen.
eens verkozen wordt een president/premier in een democratisch land niet plots een soort van zonnekoning die gedurende 4 of 5j plots, in ware Noord-Korea/cuba/china/ruslandstijl, almachtig zijn land mag besturen.
zo werkt de democratie niet.
Zo ver ik weet is Oekraïne op Rusland na het meest corrupte land van Europa.
hier eveneens irrelevant en off-topic.
dat oekraine corrupt is kan onmogelijk een goedkeuring zijn om, als regeringsleider, de wil vh volk en volksvertegenwoordigers naast je neer te leggen. om in eht verlengde daarvan dan je eigen veiligheidsdiensten de opdracht te geven je eigen burgers af te schieten.
Zoals ik het destijds interpreteerde had Janoekovytsj van Putin de opdracht gekregen
herlees dit zinnetje nu eens en laat dat nu eens tot je doordringen?
probeer het eens
poetin si dictator van rusland en yanukovich was de regeringsleider van oekraine. de dictator geeft de president van een soeverein buurland de opdracht om ...
Helaas had wat volgde niets te maken met Democratie en/of Democratische verkiezingen, want zulks kan niet in een land wat door burgeroorlog verscheurd wordt en daardoor een kleine helft van de bevolking niet kan deelnemen omdat ze niet kunnen stemmen.
ook hier ga je in de fout
er was in 2014 geen burgeroorlog
in februari maart vluchtte yanukovich en 2 à 3 maand later waren er verkiezingen
rusland annexeerde in 2014 krim en organiseerde de bezetting/opstan in de donbas. ben je MH17 vergeten?
russische soldaten, russische raketten, ...