Thierry Baudet: "Jezus is mijn voorbeeld"

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Thierry Baudet: "Jezus is mijn voorbeeld"

Bericht door doctorwho »

Maria schreef: 30 sep 2021 13:50 Met stelligheid een diagnose opplakken kunnen we niet.
Een messias complex :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 30 sep 2021 14:26 PAS OP! Dit mag hier niet hoor....
Ik had naast een opmerking, waar je verder niet op ingaat, een vriendelijk verzoek.
viewtopic.php?p=595297#p595297
.
Nu als een moderator actie.
Ik heb het eerste bericht erna plus de reactie daarop van TB laten staan.
Alsook dit.
Je laatste bericht, wat je hierna schreef, heb ik verwijderd, daar het verregaand anti-moderatie was.
Dergelijk bericht aub. in Feedback. Zie forumregels
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Nog even als afsluiting van dit akkefietje.
Kan best wel even over gesproken worden.
Verregaande metadiscussies en aanvallen op de moderatoren worden nu even strenger aangepakt.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 sep 2021 14:22 Ik lig voordurend overhoop met Axyanus en op Reformed reageer ik niet meer.
Er blijven er dus wel meer dan vijf over hoor.
Als dat zo in je persoonlijke beleving is kan ik je alleen maar gelijk geven.
De meeste forummers kennen dit wel.
Iedereen heeft zijn maatjes en ook mensen, waar ze moeilijker mee kunnen "akkederen".
Ik ook.
Het liefste laat ik mijn emoties bij mezelf, maar soms is dat lastig.

Eindeloos bakkeleien en ruzie zoeken trekt alleen ramptoeristen aan en mensen, die ruzie mijden, blijven weg.
En daar zitten we niet op te wachten.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Maria schreef: 30 sep 2021 15:35 Nog even als afsluiting van dit akkefietje.
Verregaande metadiscussies en aanvallen op de moderatoren worden nu even strenger aangepakt.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 sep 2021 14:22 Ik lig voordurend overhoop met Axyanus en op Reformed reageer ik niet meer.
Iedereen heeft zijn maatjes en ook mensen, waar ze moeilijker mee kunnen "akkederen".
Ik ook.

Eindeloos bakkeleien en ruzie zoeken trekt alleen ramptoeristen aan en mensen, die ruzie mijden, blijven weg.
Je hebt het denk ik niet goed begrepen wat ik bedoelde.

Ik lig met hem overhoop heeft niets persoonlijks hoor.
We zijn het wel vaak over zaken oneens, maar Axyanus plaatst nooit persoonlijke aanvallen naar me.
Het spijt me zeer dat ik die indruk heb gewekt, ik had het wat zorgvuldiger moeten formuleren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 sep 2021 16:06
Maria schreef: 30 sep 2021 15:35 Nog even als afsluiting van dit akkefietje.
Ik ook.

Je hebt het denk ik niet goed begrepen wat ik bedoelde.

Ik lig met hem overhoop heeft niets persoonlijks hoor.
We zijn het wel vaak over zaken oneens, maar Axyanus plaatst nooit persoonlijke aanvallen naar me.
Het spijt me zeer dat ik die indruk heb gewekt, ik had het wat zorgvuldiger moeten formuleren.
Dan is dat nu ook retour. :)
Zo heb ik dat ook niet bedoeld te schrijven.
Eerder als introotje, waarom ik nog even off topic doorging.
Ik noemde dat "aanvallen" niet naar jouw gericht, maar als toestand van het nu op het forum.
Daarom schreef ik dit ook eerst, voor mijn citaat van jouw woorden.
Ik wil zo snel mogelijk de sfeer in de discussie fora voor iedereen weer prima zien te krijgen.

Wat niet wil zeggen dat we het steeds eens moeten zijn. Dan zou er geen discussie meer zijn denk ik. :wink:
Maar dat kan ook zonder een sfeer van ruzie.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Tsja, Thierry Baudet komt op mij over als een provocateur pur sang. Hij lijkt verslaafd te zijn aan het "onverwachts" uit de hoek willen komen om de aandacht te trekken. Naast serieuze punten die hij naar voren brengt en die ertoe zouden kunnen doen komt er ook een hoop theater mee en in mijn beleving ook regelrechte onzin. Dat maakt het naar voren brengen van die serieuze punten ineffectief mijns inziens en zaagt hij daardoor aan de poten van zijn eigen stoel.

Ik ben er niet zo gecharmeerd van dat hij tegen het christendom aanschurkt zoals bijvoorbeeld ook Geert Wilders en Donald Trump doen. De vraag is natuurlijk echter of het christendom door elk van deze lieden werkelijk omarmd wordt of dat het alleen maar een tactiek is om een belangrijk deel van het electoraat achter hen te krijgen.

En misschien ook met de gedachte om het kwaad van het christendom (tijdelijk) te willen omarmen met de bedoeling om een kwaad dat vele malen erger is (of in ieder geval als vele malen erger beleefd wordt) de pas af te snijden en zuurstof te ontnemen. Maar mijns inziens is ook dat ineffectief, want ongeloofwaardig. Je kunt mijns inziens beter met open vizier strijden en niet schuwen om ook christenen tegen de schenen te schoppen (niet letterlijk, maar overdrachtelijk uiteraard). En "eerlijk duurt het langst" luidt een spreekwoord en ik denk dat dat ook in dit verband opgaat.

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Filmpje! Diep geraakte Thierry Baudet geweigerd bij restaurants: “Alle mensen die dat zagen aten vrolijk verder”

Thierry maakt ook mee wat Jezus meemaakte. Zo word je op een ezel met palmtakken ingehaald en even later steken ze geen poot uit als hij met zijn kruis, in het geval van Thierry een ontbrekende QR code, naar Golgotha, in het geval van Thierry de afhaal pizzeria of chinees, wordt gevoerd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

We kunnen Baudet altijd vragen of hij een maaltijd aanvaard zou hebben van een restaurant dat Mary Mallon in dienst had als kok.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mullog schreef: 01 okt 2021 13:43 Filmpje! Diep geraakte Thierry Baudet geweigerd bij restaurants: “Alle mensen die dat zagen aten vrolijk verder”

Thierry maakt ook mee wat Jezus meemaakte. Zo word je op een ezel met palmtakken ingehaald en even later steken ze geen poot uit als hij met zijn kruis, in het geval van Thierry een ontbrekende QR code, naar Golgotha, in het geval van Thierry de afhaal pizzeria of chinees, wordt gevoerd.
:lol: :lol:

Maar alle gekheid op een stokje.
Ik weet niet of dit artikel wel zo satirisch is bedoeld.
Veel lezers nemen dit bloedserieus.
Verspreiding ervan kan toch tot ernstige conclusies leiden onder het volk, zeker bij aanhangers van Thierry.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

axxyanus schreef: 01 okt 2021 13:56 We kunnen Baudet altijd vragen of hij een maaltijd aanvaard zou hebben van een restaurant dat Mary Mallon in dienst had als kok.
Tjemig, wat actueel.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik zie nu dat er 2 topics parallel gaan lopen.
Dat heb je zo met actualiteiten. 8*)
Het gaat nu over onze Thierry.
Corona toch maar weer naar het Corona topic?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Maria schreef: 01 okt 2021 14:09
axxyanus schreef: 01 okt 2021 13:56 We kunnen Baudet altijd vragen of hij een maaltijd aanvaard zou hebben van een restaurant dat Mary Mallon in dienst had als kok.
Tjemig, wat actueel.
Inderdaad een treffend frappant voorbeeld dat axxyanus uit de historie gevist heeft.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Maria schreef: 01 okt 2021 14:07 ...
Ik weet niet of dit artikel wel zo satirisch is bedoeld.
Veel lezers nemen dit bloedserieus.
Verspreiding ervan kan toch tot ernstige conclusies leiden onder het volk, zeker bij aanhangers van Thierry.
De Dagelijkse Standaard heeft dit zeker niet geplaatst als satirisch stukje. Dat is dan weer de keerzijde van de lol.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mullog schreef: 01 okt 2021 13:43 Filmpje! Diep geraakte Thierry Baudet geweigerd bij restaurants: “Alle mensen die dat zagen aten vrolijk verder”

Ik moest naar een winkel en stapte zonder helm op mijn brommer , werd aangehouden en verbaasde me over al die mensen met helm op die zich daar niet druk over maakten. Dan maar met de bus, maar de chauffeur weigerde me omdat ik geen OV chipkaart had en ook geen geld had voor een kaartje. En niemand in de bus stak een poot uit. Lopen dan maar. Ik liep langs de weg en werd zo verdrietig van al die mensen met een rijbewijs die gewoon in hun auto reden zonder zich druk te maken om mensen zonder rijbewijs. Aangekomen in de supermarkt sloegen mensen wijn in, terwijl kinderen die alcohol wilden kopen werden geweigerd.

Ofwel: Thierry Baudet probeert met Jezus of met dit filmpje mensen emotioneel te raken, maar in mijn ogen is het is niet meer dan gebakken lucht. Hij heeft notabene zelf lange tijd geroepen dat kwetsbare mensen geïsoleerd moeten worden.

Hij heeft niets met kwetsbare groepen, niets met Jezus, niets met Nederland. Hij heeft vooral iets met Thierry Baudet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Prachtig.
Ik ga meteen even langs de Gamma morgen, om wat hout en spijkers in te slaan. :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie