Twitter schorst account Willem Engel na tweet over hartstilstand Eriksen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Twitter schorst account Willem Engel na tweet over hartstilstand Eriksen

Bericht door Maria »

Mullog schreef: 17 jun 2021 06:51 Dat zie je niet vaak op freethinker.nl. Zoveel ergernis gericht op één persoon dat hem van allerlei lelijks wordt toegewenst.
Interessante opmerking.

Ik denk dat dit komt omdat Engel hier staat voor de personificatie van de wappie manier van denken, wat indruist tegen alle regels van het vrijdenker zijn.
Ook al is Engel vooral een corona- of viruswappie.
Misschien is hij daarom nog wel geloofwaardiger voor veel van de onwetende gelovers.

Natuurlijk heeft men vooral afschuw van wat de wereld ingeslingerd wordt zonder enig realisme en zonder vrees voor de aard van de mogelijke gevolgen onder volgers.
Maar net als iedereen hebben ook freethinkers de neiging de persoon erachter voor gek te verklaren.
Het woord wappie is idd. in de loop van de tijd een soort scheldwoord geworden.
Het blijft evolueren, lijkt wel.
Misschien moet dat gebruik heroverwogen worden als die betekenis verder gaat en het inhoudelijk alleen nog maar "gek" of zelfs "achterlijk persoon" gaat betekenen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wappie
Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'.

Ten tijde van de coronapandemie werden de termen ‘coronawappie’ en 'covidwappie' gebruikt, waarvan covidwappie het tot de derde plek bracht in de Woord van het Jaarverkiezing van 2020.[3] Ook de variant ‘viruswappie’ was kandidaat voor de verkiezing.
Het zijn diskwalificerende ad-hominem-benamingen voor personen die de ernst van COVID-19 ontkennen en de coronapandemie zien als een complot dat door de elite is bedacht om 'het volk' te controleren. Actiegroep Viruswaarheid reframet het woord door 'Wappie' - met hoofdletter - als geuzennaam te gebruiken
Waar zou hij zich vnl. op gaan richten als het Corona gebeuren niet meer actueel is?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mullog schreef: 17 jun 2021 06:51 Dat zie je niet vaak op freethinker.nl. Zoveel ergernis gericht op één persoon dat hem van allerlei lelijks wordt toegewenst.
Wat mij betreft omdat hij mensen doelbewust misleidt. Het verspreiden van zeer kwalijke complotten, kan tot een hoop ellende leiden, zo leert de geschiedenis.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 17 jun 2021 08:52 Wat mij betreft omdat hij mensen doelbewust misleidt. Het verspreiden van zeer kwalijke complotten, kan tot een hoop ellende leiden, zo leert de geschiedenis.
toch is het verwerpelijk om hem naar een N-Koreaans werkkamp te sturen (of wat bedoelde men met N-Korea).
nu past het wel perfect in de huidige tijdsgeest en blijft ook dit forum neit gespaard

meningen die ons niet aanstaan meoten vernietigd worden, incl. de boodschapper.
wel tegelijk roepend hoe tolerant en verdraagzaam je bent en je opkomt voor meningsvrijheid :)

die engel is een debiel
misschien een goede dansleraar maar een debiel. behandel hem dan zo en geef hem geen tribune
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach, we hebben ook emoties en gevoel voor rechtvaardigheid. Maar wat betreft deze dansleraar ook gevoel voor redelijkheid en (verwijt van) onwetenschappelijke kortzichtigheid.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

appelfflap schreef: 17 jun 2021 09:40 die engel is een debiel
misschien een goede dansleraar maar een debiel. behandel hem dan zo en geef hem geen tribune
Debiel [-X Ho ho in onze verlichte tijd noemt men zo iemand een "anders" begaafde en die kan bijvoorbeeld in de Josti-Band opgenomen worden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 17 jun 2021 09:40
gerard_m schreef: 17 jun 2021 08:52 Wat mij betreft omdat hij mensen doelbewust misleidt. Het verspreiden van zeer kwalijke complotten, kan tot een hoop ellende leiden, zo leert de geschiedenis.
toch is het verwerpelijk om hem naar een N-Koreaans werkkamp te sturen (of wat bedoelde men met N-Korea).
nu past het wel perfect in de huidige tijdsgeest en blijft ook dit forum neit gespaard
Maar niemand heeft hem echt naar een N-Koreaans werkkamp gestuurd. Iemand door frustraties daar naartoe wensen, is niet het zelfde als hem daar ook naar toe sturen.
appelfflap schreef: 17 jun 2021 09:40meningen die ons niet aanstaan meoten vernietigd worden, incl. de boodschapper.
wel tegelijk roepend hoe tolerant en verdraagzaam je bent en je opkomt voor meningsvrijheid :)
Opkomen voor de meningsvrijheid, is niet in tegenstrijd met iemand naar een N-Koreaans werkkamp wensen. Ook dat is meningsvrijheid. Er is ook een verschil tussen iemand naar een N-Koreaans werkkamp wensen en dat ondersteunen als er een initiatief zou komen om dat werkelijk te bekomen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er is ook een verschil tussen iemand naar een N-Koreaans werkkamp wensen en dat ondersteunen als er een initiatief zou komen om dat werkelijk te bekomen.
Ik wil wel een crowd funding actie starten :D
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 17 jun 2021 09:40

meningen die ons niet aanstaan meoten vernietigd worden, incl. de boodschapper.

die engel is een debiel
Deze man misleidt doelbewust mensen, vergoelijkt bedreigingen van bijvoorbeeld van Ranst, roept op gezondheidszorg te saboteren roept en verpleeginstellingen lastig te vallen. Dit forum is gelukkig behoorlijk beschaafd maar mensen mogen hier best hun emotie bij hebben.

Ik vind overigens dat hij moet kunnen zeggen wat hij wil binnen de grenzen van de wet. Ik neem aan dat niemand hem hier echt naar een Noord Koreaans strafkamp wil sturen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Een beetje humor moet kunnen toch? Niemand hier heeft de mogelijkheid om Willem daadwerkelijk naar Noord-Korea te sturen. Over een werkkamp heb ik het niet gehad. Hij mag ook een persoonlijke adviseur worden van Kim. Maar ik ben bang dat ook hij de leugens van Willem doorziet.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Een volle neef van Willem is Pepijn. Hij is lid van skepsis (volgens mij zelfs bestuurslid) en redacteur van de website www.kloptdatwel.nl. Echt contact hebben ze niet meer.
.
Webadres gecorrigeerd.
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 17 jun 2021 16:33 Deze man misleidt doelbewust mensen, vergoelijkt bedreigingen van bijvoorbeeld van Ranst, roept op gezondheidszorg te saboteren roept en verpleeginstellingen lastig te vallen. Dit forum is gelukkig behoorlijk beschaafd maar mensen mogen hier best hun emotie bij hebben.
misdaden die de doodstraf verantwoorden?
dat insinueert men, volgens mij althans, als men iemand N-Korea en hun werkkampen toewenst.
daan verlaagt men zich gewoon tot het niveau van deze oplichter
gerard_m schreef: 17 jun 2021 16:33Ik neem aan dat niemand hem hier echt naar een Noord Koreaans strafkamp wil sturen.
ben je daar echt zeker van?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Kom kom, neem het niet zo serieus. Ik heb daar al uitleg over gegeven hierboven.
appelfflap
Banned

lanier schreef: 17 jun 2021 20:25 Kom kom, neem het niet zo serieus. Ik heb daar al uitleg over gegeven hierboven.
ik weet het

dit soort van onderhuidse pogingen om mensen de mond te snoeren en tegelijk te toeteren over allerlei rechten waar ge zogezegd achter staat, ik hou er neit van.

neen, ik heb het neit specifiek over u
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 17 jun 2021 19:07
gerard_m schreef: 17 jun 2021 16:33Ik neem aan dat niemand hem hier echt naar een Noord Koreaans strafkamp wil sturen.
Wel ik ben niet zeker maar ik ben wel van oordeel dat we mensen op dat vlak het voordeel van de twijfel mogen gunnen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

axxyanus schreef: 17 jun 2021 20:59
appelfflap schreef: 17 jun 2021 19:07
Wel ik ben niet zeker maar ik ben wel van oordeel dat we mensen op dat vlak het voordeel van de twijfel mogen gunnen.
De viruswaanzin-waanzinnigen die Nederland vanwege de coronamaatrdegelen met een dictatuur vergelijken mogen wat mij aangaat best eens ondervinden hoe dat in het echt is. Noord Korea is daarvoor een prima vakantiebestemming.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie