vaccinatiepas
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: vaccinatiepas
aEEn vaccinatie werkt langdurig (minstens maanden. Een een negatieve test is alleen betrouwbaar om het moment dat ze wordt vericht, Enkel uren later kun je alsnog besmet zijn. Wat mogelijk wel maanden werkt is een negatieve test nádat je de ziekte hebt gehad. Maar dat vereist dus twee controlemomenten, en is daardoor lastiger. Maar ik zou vóór zijn. Maar niet voor van alles en nog wat, want dat vereist veel handhaving, Voor vliegreizen OK,
O ja. HEt is evident dat een gevaccineerde minder besmettelijk is dan een niet gevaccineerde.Was dat niet zo dan werkt het vaccin helemaal niet, Helemaal niet besmettelijk is misschien een stapje te ver, Maar minder is zeker. (95% minder?)
O ja. HEt is evident dat een gevaccineerde minder besmettelijk is dan een niet gevaccineerde.Was dat niet zo dan werkt het vaccin helemaal niet, Helemaal niet besmettelijk is misschien een stapje te ver, Maar minder is zeker. (95% minder?)
Ik wens u alle goeds
Er wordt echt niet voor niets wereldwijd gevaccineerd. Behalve de complotdenkers is het verstandig dat we ons laten inenten om alle landen weer een beetje ademruimte tegen geven. We zijn echt niet van virussen af, maar dit moet de kop ingedrukt worden. En dat kan met strikte lockdowns, of met inenten. Ik denk de laatste optie goedkoper is.
En wil je je desondanks niet laten inenten en heb je daarvoor geen geldige reden, krijg je geen vaccinatiepas en kun je dus in beperkte lockdown gehouden worden.
En wil je je desondanks niet laten inenten en heb je daarvoor geen geldige reden, krijg je geen vaccinatiepas en kun je dus in beperkte lockdown gehouden worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- vegan-revolution
- Superposter
Mensenrechtenhof beslist dat landen vaccinatieplicht mogen invoeren
Artikel 11 uit de Nederlandse Grondwet ? : ..... overruled ..... !
De benaming "Hof ter afbraak van mensenrechten" lijkt méér van toepassing.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ach kom. Je weet de gevolgen toch van deze virusinfectie? Mag een land/wereld zich hier tegen wapenen?vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 17:33
Maar ik begrijp het: De eeuwige privacy komt in het geding. Nou, ik ben inmiddels gevaccineerd, dat is geen geheim. Je mag het vaccin weten, in welke arm er geprikt is en dat mogen de landen die ik mogelijk bezoek ook weten.
Ik begrijp dat een land mij mag weigeren als ik een besmettingsrisico ben. Verplicht testen kan uiteraard ook, maar ook dan zal de privacy ongetwijfeld weer een issue zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Misschien betekend meevaren in een maatschappij ook af en toe wat mensenplichtenvegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 17:33 De benaming "Hof ter afbraak van mensenrechten" lijkt méér van toepassing.
Ik vind het in strijd met mijn rechten dat ik daags voor dag en dauw opsta om te werken en hier vervolgens nog fors belasting over te mogen afdragen terwijl anderen daar de vruchten van plukken
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Eens.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 17:33
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Niks overruled.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 apr 2021 18:02Eens.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 17:33
Dat geldt alleen, voor wie alleen aan zichzelf denkt.
Er wordt (tot nu toe) niemand verplicht.
Maar keuzen hebben wel consequenties.
Om anderen te beschermen wordt het dan:
Vaccineren of testen.
Bewijzen daarvan moeten dan overlegd worden.
Of geen toestemming om je in een groep mensen te begeven, die niet tot jouw bekenden behoren en waarvan je weet, dat ze er hetzelfde over denken dan jij.
Met andere woorden: Je hebt niet het recht anderen in gevaar te brengen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- vegan-revolution
- Superposter
Hoe je goed gezond kunt blijven is nog steeds geen volledig uitgemaakte zaak.
Je zegt het goed : tot nu toe (hier in Nederland althans). Maar deze uitspraak van het Hof schept natuurlijk wel een precedent.
Hoe zeker is het dat vaccineren de beste bescherming biedt? Zijn andere methoden dan vaccineren al goed genoeg onderzocht?
Ook gevaccineerden kunnen anderen in gevaar brengen. Er is immers geen vaccin dat 100% bescherming biedt.
Noem eens een paar andere methoden.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 22:14
Hoe zeker is het dat vaccineren de beste bescherming biedt? Zijn andere methoden dan vaccineren al goed genoeg onderzocht?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
We moeten niet vergeten dat we nu toch in een mondiale crisissituatie zitten. Doe je niets, gaan we met z'n allen Brazilië (Willem Engel for president!) achterna. De druk op vaccinatie begrijp ik wel.
We zijn ooit, ruim een jaar geleden alweer, begonnen met de stelling: "We bouwen natuurlijke immuniteit op", echter dit bleek niet haalbaar omdat het virus TE besmettelijk was/is. Tel daar een jaar later de varianten/mutaties bij op en de rapen zijn wederom goed gaar.
Er moet dus iets gebeuren! En nogmaals: Dit is niet te vergelijken met de jaarlijkse gangbare griepvaccinatie. Deze lijkt altijd goed onder controle te zijn, omdat voldoende Nederlanders zich vrijwillig willen laten inenten.
En hoewel ik dit zelf nog nooit gedaan heb, heb ik nu van dichtbij meegemaakt wat dit virus teweeg brengt. En dus heb ik besloten me ook te laten inenten (eerste prik reeds gezet) en als ik in de nabije toekomst een paspoort of bewijsje nodig heb om weer voor 35 euro naar Griekenland retour te vliegen, dan neem ik een dergelijk pasje mee. Geen probleem. Dan weet heel Nederland maar dat ik gevaccineerd ben en geef ik dat kleine stukje privacy wel prijs.
Het wordt nog uitgezocht maar de kans ik klein dat ik straks anderen besmet en dat heb ik er dus wel voor over.
We zijn ooit, ruim een jaar geleden alweer, begonnen met de stelling: "We bouwen natuurlijke immuniteit op", echter dit bleek niet haalbaar omdat het virus TE besmettelijk was/is. Tel daar een jaar later de varianten/mutaties bij op en de rapen zijn wederom goed gaar.
Er moet dus iets gebeuren! En nogmaals: Dit is niet te vergelijken met de jaarlijkse gangbare griepvaccinatie. Deze lijkt altijd goed onder controle te zijn, omdat voldoende Nederlanders zich vrijwillig willen laten inenten.
En hoewel ik dit zelf nog nooit gedaan heb, heb ik nu van dichtbij meegemaakt wat dit virus teweeg brengt. En dus heb ik besloten me ook te laten inenten (eerste prik reeds gezet) en als ik in de nabije toekomst een paspoort of bewijsje nodig heb om weer voor 35 euro naar Griekenland retour te vliegen, dan neem ik een dergelijk pasje mee. Geen probleem. Dan weet heel Nederland maar dat ik gevaccineerd ben en geef ik dat kleine stukje privacy wel prijs.
Het wordt nog uitgezocht maar de kans ik klein dat ik straks anderen besmet en dat heb ik er dus wel voor over.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik ben tegen een vaccinatieplicht, maar vind het wel lastig de ophef te snappen. Vrijwel iedereen wordt als kind ingeënt en met goede redenen. Vrijwel iedereen houdt zich aan regels die bedoeld zijn voor het algemeen belang, zoals autolichten aandoen en langzaam rijden op woonerven.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 apr 2021 18:02Eens.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 17:33
Belangrijkste nadeel van een vaccinatieplicht lijkt me dat het voeding geeft aan de duistere complottheorieën die erg populair aan het worden zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Complottheorieën zullen altijd blijven bestaan. Wel of niet verplichte vaccinatie, er zit iets achter.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- vegan-revolution
- Superposter
Bijvoorbeeld : Top 10 Anti-Viral Supplements to Boost ImmunityMullog schreef: ↑10 apr 2021 05:54Noem eens een paar andere methoden.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 22:14
Mmm dit gaat de pandemie de das omdoenvegan-revolution schreef: ↑10 apr 2021 17:29Bijvoorbeeld : Top 10 Anti-Viral Supplements to Boost ImmunityMullog schreef: ↑10 apr 2021 05:54Noem eens een paar andere methoden.vegan-revolution schreef: ↑09 apr 2021 22:14
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
- vegan-revolution
- Superposter
Dit artikel vond ik in dit verband wel interessant :
Some nutritional supplements may help prevent or mitigate COVID-19 severity
Vooral dit :
Wat op het volgende neer lijkt te komen :funding for nutritional approaches can be very costly, while this avenue is not a high priority
1. We weten nog te weinig over hoe en in hoeverre voeding(ssupplementen) kan/kunnen helpen om virussen de baas te worden
2. Er is geen behoefte om meer te investeren in gedegen onderzoek hiernaar
In hetzelfde artikel dan nog iets dat vooralsnog een speculatie lijkt :
Data support the model that essential nutrients may aid cellular defense and repair mechanisms and thus promote recovery and/or control of symptoms in late-stage disease, such approaches may be just as beneficial as pharmaceutical products.