vegan-revolution schreef: ↑11 apr 2020 08:08
Het is gemakkelijker om te chargeren en zaken steeds in het belachelijke te trekken dan om zaken genuanceerd proberen te bekijken.
In werkelijkheid is het exact andersom. Het is niet gemakkelijk om te chargeren wanneer je opmerkt dat met een koel hoofd rondlopen niet erg populair is. Schoppen tegen alles wat de overheid doet is juist gemakkelijk. Noch doe ik aan zaken in het belachelijke trekken. Ik ben nota bene de enige die een video waar de topicopener naar gelinkt heeft bespreekt en van rationele kritiek voorziet.
Alweer, genuanceerd denken is voor iedereen die denkt een vanzelfsprekendheid. Ik klaag een mediagoeroe aan die de massa bespeelt met demagogie. Iemand die genuanceerd wil
denken luistert naar wat wetenschappers ons vertellen, niet naar de Sean Hannities van deze wereld.
Jensen (zoals ook Trump) gaat regelmatig (en bij voorkeur zo lijkt het) op de populistische toer waarbij hij zich regelmatig schuldig maakt aan het gebruiken van te vergaande versimplificeringen en ook regelmatig oppervlakkig anecdotisch bewijs. De presentatie van Jensen is regelmatig ook "over de top" en (met opzet ?) ongenuanceerd. Niettemin kunnen zelfs "schreeuwlelijkerds" wel eens met een interessant gezichtspunt komen. Door jezelf voor die mogelijkheid af te sluiten verarm je jezelf.
Je spreekt jezelf hier voorbeeldig tegen.
Fijn dat je het wat betreft die mediageile Jensen met me eens bent, maar reken er niet op dat ik jou voor een cent geloof. Je houdt jezelf voor de gek op een gigantische manier, gelijk aan de manier waarop religieuze fundamentalisme hun geloof hooghouden.
De realiteit die je niet onder ogen wenst te zien is dat interessante gezichtspunten
nooit voortkomen uit mensen die zich schuldig maken aan de zaken die je hier opnoemt.
Tsjonge, wat verarm ik mezelf als ik mezelf bescherm voor de populistische toer opgaan, vergaande versimplificaties, oppervlakkig anaecdotisch bewijs, over de top en met opzet ongenuanceerd bezig zijn en mezelf daarvoor afsluit en anderen erop wijs hoe gevaarlijk het is je daarvoor open te laten staan.