De verkiezingen komen eraan...
Jammer, beetje onsmakelijk, dat het over de ruggen van kinderen wordt gespeeld.
Moderator: Moderators
De verkiezingen komen eraan...
Misschien denken ze wel dat hun kinderen hier een betere toekomst hebben?
Eens!
Ja maar zo is het nooit goed toch?
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik vind het een verschil of mensen zelf kunnen bepalen of dat een regering/overheid voor hen bepaalt.
Dat kan ik heel goed snappen en ja gelukszoekers zijn we ergens allemaal, de een wat gelukkiger dan de ander wat kansen betreft, dat besef ik maar al te goed. Maar het feit blijft dat de ouders willens en wetens een risico nemen....en daar zijn de kids de dupe van...dan moet er niet achteraf worden geschermd met dat het zielig is voor de kinderen..dan kunnen we ze wel allemaal hier gaan halen...het was en is de verantwoording van de ouders.Petra schreef: ↑24 jan 2019 02:37Eens!
En daarom... heb ik ook een hekel aan de term gelukszoeker.
Heeft ook een negatieve connotatie. Terwijl... iedereen m.i. het recht heeft om te knokken voor de beste toekomst.
Waar je werd geboren kun je niks aan doen. Waar je wel wat mee kunt doen is zoeken naar betere omstandigheden.
klopt helemaal, vieze handen hebben we allemaal maar je moet ergens de grens leggen. Nu al is de integratie een groot probleem. En daar zijn de niet thuislanders , zelf verantwoordelijk voorBonjour schreef: ↑24 jan 2019 07:58Daar komt bij dat ik wel eens het gevoel heb dat Nederlanders het idee hebben dat alleen andere westerse landen misbruik maken van de Derde Wereld, maar dat wij netjes handel bedrijven.
"Wij" dumpen geen gif of kip afval of leggen lekkende pijplijnen aan. Al onze handel is "Fair Trade".
Alsof wij geen deel hebben in de armoede elders.
Dit valt niet onder dit topic.Arjen2015 schreef: ↑24 jan 2019 08:56 .even een stukje uit AD
https://www.ad.nl/politiek/kamer-gescho ... ~a67d58aa/
In een rapport dat de Inspectie Justitie en Veiligheid opstelde naar aanleiding van een dodelijk incident in de Extra Begeleiding en Toezichtlocatie (EBTL) in Hoogeveen, staat dat dat aso-azc en die in Amsterdam vol zitten met criminelen en verslaafden. Tegelijkertijd heeft het personeel van de locaties nauwelijks mogelijkheden om op te treden tegen het vaak agressieve en manipulatieve gedrag van de bewoners.
eerst eens toepassen van een strenger aanname beleid, overtredingen en strafblad a la minute uitzetten al dan niet met kinderen...ik neem aan dat niemand in zijn eigen huis een crimineel of onbeschoft persoon zijn huis binnenlaat. maar wij leggen niemand , zelfs de aso's geen stro breed in de weg. En ja dat is onze fout. Dan krijg je ook onbeschofte mensen binnen...opvoeden stopt niet bij de kinderen...
Ik begrijp jouw standpunt ook wel, alleen nu kunnen in beide gevallen de kinderen niet bepalen.
Dit klinkt al heel anders.Arjen2015 schreef: ↑24 jan 2019 08:53 Dat kan ik heel goed snappen en ja gelukszoekers zijn we ergens allemaal, de een wat gelukkiger dan de ander wat kansen betreft, dat besef ik maar al te goed. Maar het feit blijft dat de ouders willens en wetens een risico nemen....en daar zijn de kids de dupe van...dan moet er niet achteraf worden geschermd met dat het zielig is voor de kinderen..dan kunnen we ze wel allemaal hier gaan halen...het was en is de verantwoording van de ouders.
Ja Fish. Maar dat is buiten de kwestie!
Er zijn van die landen.. dat zijn van die grensgebieden/belangrijke knooppunten waar al eeuwenlang om geknokt wordt. Neem Afganistan.Arjen2015 schreef: ↑24 jan 2019 08:53Dat kan ik heel goed snappen en ja gelukszoekers zijn we ergens allemaal, de een wat gelukkiger dan de ander wat kansen betreft, dat besef ik maar al te goed. Maar het feit blijft dat de ouders willens en wetens een risico nemen....en daar zijn de kids de dupe van...dan moet er niet achteraf worden geschermd met dat het zielig is voor de kinderen..dan kunnen we ze wel allemaal hier gaan halen...het was en is de verantwoording van de ouders.Petra schreef: ↑24 jan 2019 02:37Eens!
En daarom... heb ik ook een hekel aan de term gelukszoeker.
Heeft ook een negatieve connotatie. Terwijl... iedereen m.i. het recht heeft om te knokken voor de beste toekomst.
Waar je werd geboren kun je niks aan doen. Waar je wel wat mee kunt doen is zoeken naar betere omstandigheden.
Zou het voor de kinderen die jankend weggaan veel uitmaken?
Ik denk dat het voor kinderen heel veel uitmaakt of papa en mama frank en vrij met goedgemutste blik op de fijne toekomst in het leven staan... OF.. sja..vul maar in.