IDD!
Gek genoeg werd en wordt die wijsheid die 'moffenvrouwen' dan weer onthouden.
Moderator: Moderators
IDD!
Kom op nou, IEDEREEN wist wat er gebeurde. Ging in verzet, had het 'nicht gewusst', maar o zo velen werkten erg mee met de onderdrukkers.Storm schreef: ↑29 okt 2018 11:34
De vrouwen deden geen strafbare feiten en verliefd worden kun je niet tegengaan. Maar er waren vrouwen die er beslist beter op werden, ze gingen uit kregen genoeg eten, mooie kleren. Een aantal koos voor de leuke dingen terwijl ze wisten wat er gebeurde met hele bevolkingsgroepen.
Het volksgerecht was niet oké en als er verkrachtingen zijn gebeurd zelfs afschuwelijk; vast ook traumatisch en vernederend. Maar ik heb moeite met het woord; "eerherstel''.
Je begrijpt toch wel dat ik dat 'helden’ ironisch bedoelde? Deze 'helden’ zochten compensatie voor hun tekortschieten in de oorlog bij weerloze vrouwen. Lafbekken. Voor zover mij bekend waren het ook voornamelijk mannen die dit deden. Uitschot wat ik niet wens goed te praten.Storm schreef: ↑29 okt 2018 11:34Ik heb nooit gehoord dat die zij die die "moffenmeiden'' aanpakten als helden gezien werden. Ook in mijn woonplaats schijnt het kaal scheren gebeurd te zijn; een aantal jonge vissers schoren de vrouwen kaal. Ook mijn vader vond dat een vernederende toestand, maar men had er ook wel weer begrip voor. Nu zeggen we;" schande''! Maar toen; na jarenlang weinig eten, niet uit kunnen gaan, niet verder met school, angst voor de bommen terwijl ze op zee voeren, onderduiken omdat je opgeroepen werd om naar Duitsland te gaan, etc was dit een ontlading. Ik ben het met Bonjour eens; de ontlading van de dag na 5 jaar oorlog. En diegene die dat toen deden zijn de voetbal vandalisten van tegenwoordig.Hopper schreef: ↑28 okt 2018 10:10 niet iedereen is er voor in de wieg gelegd. Maar sommige anderen, die wel mogelijkheden hadden, werden liever helden die zich op 'moffenmeiden’ richten.
Dat de BS er niet tegen optraden is ook wel typisch. Die werden ook niet erg serieus genomen door de geallieerden.
De vrouwen deden geen strafbare feiten en verliefd worden kun je niet tegengaan. Maar er waren vrouwen die er beslist beter op werden, ze gingen uit kregen genoeg eten, mooie kleren. Een aantal koos voor de leuke dingen terwijl ze wisten wat er gebeurde met hele bevolkingsgroepen.
Het volksgerecht was niet oké en als er verkrachtingen zijn gebeurd zelfs afschuwelijk; vast ook traumatisch en vernederend. Maar ik heb moeite met het woord; "eerherstel''.
In Putten waar mijn schoonfamilie woon(de) heb ik nooit over volksgerechten gehoord, ze waren aan het wachten op hun mannen en zoons. Waarvan er 552 niet terug kwamen.
Ja, dat waren slachtoffers die ook nog kritiek kregen dat ze zich overgaven zonder verzet.
Die vader van Els was NSBer.Fenomeen schreef: ↑30 okt 2018 22:57 Een aflevering van Andere Tijden: Verkering met de vijand:
https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... -de-vijand
Krijg de video niet geopend maar ik vermoed dat dit aan mijn instellingen ligt.
En dan nog zo’n verschijnsel: de NSB-vader van ‘Els’ werd door dorpsgenoten, niet NSB’ers, als bemiddelaar ingeschakeld als er problemen met de in hun dorp gelegerde Duitsers waren. Als het varken van de buren afgepakt dreigde te worden voor Duitse consumptie of als andere buren midden in de hooitijd hun paard en wagen ter beschikking moesten stellen voor het vervoer van Duits oorlogsmateriaal, dan kwamen ze bij ‘Els’ aan de deur, met het verzoek of haar vader dat niet kon voorkomen. En dat lukte hem regelmatig.
De De Wet van Poe stelt:Hopper schreef: ↑30 okt 2018 18:38 Je begrijpt toch wel dat ik dat 'helden’ ironisch bedoelde? Deze 'helden’ zochten compensatie voor hun tekortschieten in de oorlog bij weerloze vrouwen. Lafbekken. Voor zover mij bekend waren het ook voornamelijk mannen die dit deden. Uitschot wat ik niet wens goed te praten.
Zonder een knipogende smiley of een ander helder vertoon van humor is het onmogelijk om een parodie te maken op fundamentalisme die niemand zal aanzien voor echt fundamentalisme.
Heb je er ook lak aan dat je verkeerd wordt begrepen?
Verwachten op welk gebied? Zelfs nu kan je realistisch gezien niet verwachten dat de overheid optimaal reageert. Dat houdt ons niet tegen om dat op een moreel vlak toch te verwachten.
Hopper schreef: ↑03 nov 2018 10:17 Dat ik geen voorstander ben (ik vind het geen verrijking) maakt nog niet dat ik een tegenstander ben, Petra.
Als ik met jou irl in gesprek ben dan plaats ik toch ook niet allemaal tekens? Van Maria moet duidelijk zijn wanneer ik serieus ben en wanneer niet.
Het zou een mooie boel worden als ik in irl het gesprek onderbreek om mede te delen dat ik nu iets serieus zeg en nu satirisch.
En ik ken het lichaamstaal argument. Maar dat wordt ook niet altijd begrepen.
Hoe dan ook, sommigen plaatsen zo veel van die dingen dat het (bij mij althans) alleen maar verwarring sticht.
We zijn het zowaar een keer eens.axxyanus schreef: ↑03 nov 2018 19:02Verwachten op welk gebied? Zelfs nu kan je realistisch gezien niet verwachten dat de overheid optimaal reageert. Dat houdt ons niet tegen om dat op een moreel vlak toch te verwachten.
En als je het zuiver realistisch bekijkt, hoe lang moet je dan wachten alvorens de overheid dergelijke zaken begint recht te trekken. Is de overheid ooit begonnen met mensen te vervolgen die van dat gezagsvacuum hebben geprofiteerd? Hoeveel verkrachters van moffenmeiden zijn er ooit vervolgd?