Ik geloof niet in godsdienst, maar wel in.....

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Ik geloof niet in godsdienst, maar wel in.....

Bericht door dikkemick »

Fish schreef: 14 mar 2018 20:38 'Gevoelsmatig' heb ik wel wat met een uiteindelijke omkering van de uitdijing van het heelal maar daar blijft het ook bij. Verstandelijk is het vergelijken met het uiteenspatten en daarna uitdoven van een vuurpijl een meer waarschijnlijke.
Gelukkig trekt het heelal zich niets aan van ons voorstellingsvermogen. Ik denk dat het dit dan ook te buiten gaat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

dikkemick schreef: 14 mar 2018 20:50 Gelukkig trekt het heelal zich niets aan van ons voorstellingsvermogen. Ik denk dat het dit dan ook te buiten gaat.
Solipsisten zullen zich dat anders voorstellen..

Aangenomen dat ik niet geheel alleen ben in dit universum, neem ik, net als dikkemick, aan dat een onbepaald gedeelte van het heelal mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. En daarom wil ik ook niet pretenderen daar iets van af te weten. Het ligt namelijk buiten mijn voorstellingsvermogen en buiten mijn realistische mogelijkheden daar meer over te weten te komen. Meer heb ik ook niet te vertellen dus.

Daarom lees ik bij veel onderwerpen dan ook vooral mee, zonder te reageren, ik weet immers ook niet hoe de vork in de steel zit. Waarom dan pixels op het scherm vullen met zaken die ik eigenlijk niet weet, kan weten?

Nu weet ik dat er mensen zijn... (weet ik dat zeker? :lol: Ja van één mens ben ik zeker, namelijk ikzelf hoor daarbij), die wel graag kijken naar met letters vol gemaakte beeldschermen over zaken die onbekend en onvoorstelbaar zijn. Blijkbaar zijn sommige mensen wel in staat deze zaken op de monitor te krijgen. Ik gun zowel de maker als de kijker hun plezier. Wel vind ik het heel af en toe leuk vragen te stellen aan de pixelplaatser hoe men tot een bepaalde schermvulling is gekomen...
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: 14 mar 2018 20:50
Fish schreef: 14 mar 2018 20:38 'Gevoelsmatig' heb ik wel wat met een uiteindelijke omkering van de uitdijing van het heelal maar daar blijft het ook bij. Verstandelijk is het vergelijken met het uiteenspatten en daarna uitdoven van een vuurpijl een meer waarschijnlijke.
Gelukkig trekt het heelal zich niets aan van ons voorstellingsvermogen. Ik denk dat het dit dan ook te buiten gaat.
Dat zeg je nou...

maar ehhh wat nou als het juist wel reageert op ons voorstellingsvermogen?
Ik zou dat niet zo snel als onmogelijk kunnen beschouwen.
Aangezien we toch maar met z'n allen de boel bij mekaar hallucineren.
En ... vele illusie tezamen... maken een realiteit. (Oliver Sacks filmpje van Roeland, maar ik weet niet meer uit welk topic :lol: )
Maar goed; je kan mij alles wijsmaken. :lol:
Laatst gewijzigd door Petra op 15 mar 2018 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

sofia schreef: 14 mar 2018 20:02 Ik geef het op. Het ga jullie goed.
Ehhh Sofia..
De manier waarop je dit schreef gaf het idee dat je het over een bekend gegeven had en niet over zomaar een manier om er ook over te kunnen denken.
Dat verklaart lijkt mij de reacties. In ieder geval de mijne. :lol:

Ik snap jouw bovenstaande reactie niet goed, nu geef je het gevoel dat je het vervelend vindt als er op jouw post gereageerd wordt. Maar waarom plaats je het dan als je dat niet wilt?

Ik quote het nog 'n keertje:
sofia schreef: 14 mar 2018 01:22 Dat valt nog helemaal te bezien, zeker wanneer je ervan uitgaat dat er een kosmisch herstellingsproces aan de gang is om de Big Bang terug te draaien. Volgens hetzelfde principe waarmee bijvoorbeeld wonden genezen. Dat herstel voltrekt zich alleen maar hier op aarde, en dankzij het leven dat nergens anders te vinden is. Voor zover bekend dan.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Petra schreef: 15 mar 2018 02:23
maar ehhh wat nou als het juist wel reageert op ons voorstellingsvermogen?
Ik zou dat niet zo snel als onmogelijk kunnen beschouwen.
Aangezien we toch maar met z'n allen de boel bij mekaar hallucineren.
En ... vele illusie tezamen... maken een realiteit. (Oliver Sacks filmpje van Roeland, maar ik weet niet meer uit welk topic :lol: )
Maar goed; je kan mij alles wijsmaken. :lol:
Gerard Reve schreef:

"God droomt ons.
Als Hij straks wakker wordt
zijn wij voorgoed verdwenen.
Moet Hij gewekt,
of mag Hij nog wat slapen?
Daar weet geen priester antwoord op."
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Wat zouden jullie doen als alles wat je schrijft uitloopt op een potje mierenneuken (zie de bezem door de bovenkamer)?
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Sofia,
Als je vind dat we teveel off topic in dat topic gaan, kun je dat toch aangeven?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

sofia schreef: 15 mar 2018 10:51
Wat zouden jullie doen als alles wat je schrijft uitloopt op een potje mierenneuken (zie de bezem door de bovenkamer)?
Lieve Sofia,
Ik heb geen idee wat ik zou doen. En ik voel me een beetje schuldig (vanwege je verwijzing naar de mieren). Hoewel ik meen dat je jouw "Ik geef het op" bericht al had geschreven vóór ik die mieren-avatar koos.

Wat ik je in elk geval mee wil geven is dat ik denk dat het voor veel hier aanwezigen 'nodig' is om ook – of juist – bij serieuze onderwerpen af en toe te relativeren door er een beetje een lolletje van te maken, en daar slaan ze dan een beetje in door. In de theaterwereld noemen ze dat 'schmieren'.
Het zou erg jammer zijn als je je hierdoor niet serieus genomen voelt, omdat het immers helemaal niet aan jou gericht is.
Misschien kun je het nog eens heroverwegen en ik hoop dat daar iets goeds voor jou uitkomt.
We willen je hier helemaal niet missen, met jouw eigen, unieke inbreng!

Groet, Giovedico
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Nogmaals: Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Ik ben 93 en heb geen zin meer in puberaal gelazer.
Dit slaat natuurlijk niet op iedereen, en ik heb zelfs op het punt gestaan om één van jullie per PM mijn emailadres te geven, maar daar uiteindelijk toch maar van afgezien.
En die spin was me niet eens opgevallen, Giovidico, dus hoef je je daar niet schuldig over te voelen.
Dat hoeft niemand, trouwens. We zijn allemaal verschillend, en iedereen heeft het recht om zichzelf te zijn.
Laatst gewijzigd door sofia op 15 mar 2018 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

sofia schreef: 15 mar 2018 11:34 Nogmaals: Wat zouden jullie doen in min plaats?
Als mij dat 'mierenneuken' zou storen (en dat is niet ondenkbaar) zou ik er wat van zeggen. Eerst binnen het topic, gericht aan degenen die met het topic aan de haal zijn gegaan. En als dat niet helpt zou ik het melden bij de moderatie.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

Ik denk dat het eigenlijke probleem is dat ik te veel serieus genomen word. Als een olifant in de porseleinkast. En dat vind ik eerder komisch dan triest.
sofia
Forum fan

Bericht door sofia »

sofia schreef: 15 mar 2018 12:45 Ik denk dat het eigenlijke probleem is dat ik te veel serieus genomen word. Als een olifant in de porseleinkast. En dat vind ik eerder komisch dan triest.
PS Ik hoop dat degenen die het aangaat daar iets mee kunnen...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Sorry Sofia, maar met zoveel levenservaring zou het toch mogelijk moeten zijn te relativeren en dingen naast je neer te leggen? Gelijk de moed opgeven valt daar wat mij betreft niet onder.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

De meeste mensen (ook die niet gelovig zijn) geloven in de waarheid van hun eigen gedachten en overtuigingen en dat geeft vaak ook een hoop ellende als men dat tot ultimo najaagt. Alles is tijdelijk en niets neem je verder mee in de kist.Als is het maar een simpele overtuiging dat je niet goed bent zoals je bent, zelfs al bereik niet alles wat je graag had willen bereiken..maar daar om draait het vaak wel. Zelf bewustzijn is dan ver te zoeken. .
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

sofia schreef: 15 mar 2018 12:45 Ik denk dat het eigenlijke probleem is dat ik te veel serieus genomen word. Als een olifant in de porseleinkast. En dat vind ik eerder komisch dan triest.
Goed inzicht.
Misschien rekening mee houden, dat je hier hartstikke op je woord genomen wordt?

Je andere topic is geschoond.
viewtopic.php?p=546817#p546817
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie