Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?
Moderator: Moderators
Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?
Heel simpel. ALS Reiki werkt, dan MOET dit wetenschappelijk te onderzoeken zijn en...
dan wordt Reiki in de algemene gezondheidszorg toegepast en vergoed door de verzekeraars.
dan wordt Reiki in de algemene gezondheidszorg toegepast en vergoed door de verzekeraars.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
@heek
Om Reiki te begrijpen en te ervaren moet je het doen niet alleen maar over lezen. Het omslaat je hele ontwikkeling en is meer dan alleen maar handoplegging. Je brengt bv. de graden in samenhang met verlichting. Hoe verzin je het? Misschien verstaan we beiden iets anders onder verdieping dat kan. Maar de uitleg van de graden heb je in ieder geval niet begrepen. Het maakt mij ook niet uit, als je vind dat je er wel in hebt verdiept dan is dat zo. Ik zie wel wat je er wel of niet van hebt begrepen. Ik maak er liever geen strijd van. Maar hoeveel zin heeft het iets uit te leggen als je bij voorbaat al voor jezelf weet dat het alleen maar kwakzalverij is?
De graden hebben niets te maken met verlichting maar met niveaus waarop je leert. Op die manier kan ik zeker stellen dat je het niet begrijpt. Op de site kun je nalezen hoe het is bedoeld. In het westerse systeem is dit teruggebracht tot een eenvoudige manier van wat je er op dat moment mee leert doen.
Jouw donkerbruine vermoeden klopt niet. Verlichting is (ooit) het uiteindelijke doel..maar de weg erheen maakt daar al onderdeel van uit. In principe ben je al verlicht in die zin dat je je overtuigingen en je ego overtuigingen niet bent..laat het weg wat blijft dan over?
Reiki is een spirituele levensweg (zoals oorspronkelijk bedoeld) die je je lagen laat afpellen..en zeker geen excuus om domme dingen te doen en door het negeren van medische kennis je leven of gezondheid in gevaar te brengen. Charlataans zijn die die zulks doen en beweren dat je met Reiki geen dokter meer nodig hebt. Medische basiskennis heb je zeker nodig als je mensen wilt behandelen die serieuze klachten hebben. Nadat ze bij een dokter zijn geweest. Liefst in samenspraak. Je reageert notabene op een uitspraak van mij waar ik dat ook al aangeef dat ik medische kennis niet negeer. Maar aangezien ik liever zo min mogelijk medijcijen slik heb ik voor mezelf de keuze gemaakt als het niet hoeft doe ik het niet.
Energiewerk is werken met energie waar alles uit bestaat. Heel simplistisch, energie kun je sturen d.m.v. intentie.Je zelfgenezing vermogen bepaalt zelf wat nodig is. En energie sturen kun je voor alle mogelijke zaken gebruiken.Niet alleen voor fysieke doeleinden. En altijd weer kom je dan in aanraking met wat is egoïsme en wanneer dien je jezelf of diegene waar je het voor doet.
Jouw citaat:
"Kijk hoe Reiki wordt aanbevolen en je beseft dat jij er wel een "hoger iets" aan kan willen verbinden, maar dat je dan een soort Reiki-elite voorstelt die de Reiki-misbruikers niet kan wegpoetsen."
Ik weet niet of ik het goed begrijp, zo niet wil je het dan anders uitleggen?
Het is volgens mij heel simpel, Reiki oorspronkelijk bedoeld heeft een andere insteek dan de westerse manier waarop die vaak begrepen wordt.
Dat gebeurt volgens mij met meer zaken, dat de essentie vergeten wordt. Als ik dat wel uitzoek en het anders doe wat heeft dat dan met Reiki elite te maken?
Behandelen? Als je een diagnose hebt gekregen dan kun je daarna behandelen. Jezelf en anderen. En dat helpt bij het verlichten van de klachten. En voor een simpele hoofdpijn verkregen door een kater of andere dingen kun je het ook gebruiken. Maar dan hebben we het over de fysieke kant. Je kunt energie ook voor andere dingen gebruiken, situaties in je leven, waar je over inzit. Zonder een vaststaand resultaat ook al heb je dat misschien het liefst. Maar dat is niet waar Reiki oorspronkelijk over gaat. Maar dat doe je dan zelf, dat doet geen behandelaar voor je.
En nee daar is geen bewijs voor en dat weet je.
Om Reiki te begrijpen en te ervaren moet je het doen niet alleen maar over lezen. Het omslaat je hele ontwikkeling en is meer dan alleen maar handoplegging. Je brengt bv. de graden in samenhang met verlichting. Hoe verzin je het? Misschien verstaan we beiden iets anders onder verdieping dat kan. Maar de uitleg van de graden heb je in ieder geval niet begrepen. Het maakt mij ook niet uit, als je vind dat je er wel in hebt verdiept dan is dat zo. Ik zie wel wat je er wel of niet van hebt begrepen. Ik maak er liever geen strijd van. Maar hoeveel zin heeft het iets uit te leggen als je bij voorbaat al voor jezelf weet dat het alleen maar kwakzalverij is?
De graden hebben niets te maken met verlichting maar met niveaus waarop je leert. Op die manier kan ik zeker stellen dat je het niet begrijpt. Op de site kun je nalezen hoe het is bedoeld. In het westerse systeem is dit teruggebracht tot een eenvoudige manier van wat je er op dat moment mee leert doen.
Jouw donkerbruine vermoeden klopt niet. Verlichting is (ooit) het uiteindelijke doel..maar de weg erheen maakt daar al onderdeel van uit. In principe ben je al verlicht in die zin dat je je overtuigingen en je ego overtuigingen niet bent..laat het weg wat blijft dan over?
Reiki is een spirituele levensweg (zoals oorspronkelijk bedoeld) die je je lagen laat afpellen..en zeker geen excuus om domme dingen te doen en door het negeren van medische kennis je leven of gezondheid in gevaar te brengen. Charlataans zijn die die zulks doen en beweren dat je met Reiki geen dokter meer nodig hebt. Medische basiskennis heb je zeker nodig als je mensen wilt behandelen die serieuze klachten hebben. Nadat ze bij een dokter zijn geweest. Liefst in samenspraak. Je reageert notabene op een uitspraak van mij waar ik dat ook al aangeef dat ik medische kennis niet negeer. Maar aangezien ik liever zo min mogelijk medijcijen slik heb ik voor mezelf de keuze gemaakt als het niet hoeft doe ik het niet.
Energiewerk is werken met energie waar alles uit bestaat. Heel simplistisch, energie kun je sturen d.m.v. intentie.Je zelfgenezing vermogen bepaalt zelf wat nodig is. En energie sturen kun je voor alle mogelijke zaken gebruiken.Niet alleen voor fysieke doeleinden. En altijd weer kom je dan in aanraking met wat is egoïsme en wanneer dien je jezelf of diegene waar je het voor doet.
Jouw citaat:
"Kijk hoe Reiki wordt aanbevolen en je beseft dat jij er wel een "hoger iets" aan kan willen verbinden, maar dat je dan een soort Reiki-elite voorstelt die de Reiki-misbruikers niet kan wegpoetsen."
Het is volgens mij heel simpel, Reiki oorspronkelijk bedoeld heeft een andere insteek dan de westerse manier waarop die vaak begrepen wordt.
Dat gebeurt volgens mij met meer zaken, dat de essentie vergeten wordt. Als ik dat wel uitzoek en het anders doe wat heeft dat dan met Reiki elite te maken?
Behandelen? Als je een diagnose hebt gekregen dan kun je daarna behandelen. Jezelf en anderen. En dat helpt bij het verlichten van de klachten. En voor een simpele hoofdpijn verkregen door een kater of andere dingen kun je het ook gebruiken. Maar dan hebben we het over de fysieke kant. Je kunt energie ook voor andere dingen gebruiken, situaties in je leven, waar je over inzit. Zonder een vaststaand resultaat ook al heb je dat misschien het liefst. Maar dat is niet waar Reiki oorspronkelijk over gaat. Maar dat doe je dan zelf, dat doet geen behandelaar voor je.
Laatst gewijzigd door Ingi op 01 jan 2018 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Kun je ook uitleggen waarin er tekenen zijn van sekte achtig gedrag wat Reiki betreft?heeck schreef: ↑31 dec 2017 10:08 Ingi,
De website waar je naar verwijst stelt:enEr bestaat het idee dat de Reikimethode een methode is voor natuurlijke genezing en handoplegging.
Wat men hier dan bedoelt is een Reikimethode die geïnspireerd is op het onderwijs van de Japanner Mikao Usui en dat via dhr. Chūjirō Hayashi en mevrouw Hawayo Takata naar het Westen gekomen is. Dat systeem heet "Usui Shiki Ryoho" of "the Usui system of natural healing". Dat system legt de nadruk op handoplegging.De eerste heeft het over de Emily Rosa onderuit gehaalde Placebistenpraktijken.Dat systeem is geïnspireerd op Usui's onderwijs, maar in feite verschilt het tegenwoordig zo sterk van het oorspronkelijke onderwijs dat het niet meer te vergelijken is.
Het oorspronkelijke onderwijs van Mikao Usui was gericht op harmonie, geluk, persoonlijke heelwording en spirituele groei met als eindmogelijkheid het bereiken van de spirituele verlichting.
De tweede heeft het over dat ongrijpbare dat goeroes van overweldigend velerlei pluimage kent.
Sommige heel lief en andere verontrustend sekte-achtig.
Roeland
Een waarin zit hem dat lieve?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Dikkemick,
Helemaal niet simpel!
Hoe valt waar te nemen OF Reiki werkt?
Door de claims te omschrijven, de praktijk te tonen, de resultaten te turven en nog zo wat.
Ingi weet dat zelfs niet te verduidelijken en jouw partner heeft dat ondanks haar graden in de Reiki ook niet weten te verduidelijken.
Anders had jij dat nu gelijk even uitgespeld.
Je suggestie dat Reiki het tot reguliere behandelwijze zal schoppen is misleidend, want zelfs iedere schijn van resultaat ontbreekt.
Verzekeraars vergoeden op verplichte wijze het basispakket en de meeste deinzen er niet voor terug je daarnaast ook te verzekeren voor van alles.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Dat stond er vlak boven, je mag dus zelf kiezen waar jij jezelf op de schaal vanIngi schreef:Kun je ook uitleggen waarin er tekenen zijn van sekte achtig gedrag wat Reiki betreft?
Een waarin zit hem dat lieve?
plaatst.Sommige heel lief en andere verontrustend sekte-achtig.
Ik betwijfel of je echt wel aan de echte lieve kant zit, want dan zou je meer neiging vertonen je behandelmethode kritisch te bekijken voor je die toepast op anderen.
Een van de kenmerken zie ik in het verzamelen van gelijkgestemden met hoogestemde verwachtingen om een leiderachtige figuur zoals ik illustreer in:
viewtopic.php?f=29&t=17148&p=540748&hil ... en#p540748
en zonodig ook nog:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte
Roeland
Je vraagt aan mij wat je zelf keurig uitlegt:Ingi schreef:"Kijk hoe Reiki wordt aanbevolen en je beseft dat jij er wel een "hoger iets" aan kan willen verbinden, maar dat je dan een soort Reiki-elite voorstelt die de Reiki-misbruikers niet kan wegpoetsen."
Jouw Reiki-benadering is de echte en jij hoort daarmee bij de zelfverklaarde elite en de rest die het anders doet valt daarbuiten.
En er is voor buitenstaanders geen manier om eea af te checken.
Ik zal nog eens zien hoe en of ik de rest van je reactie beantwoord, want je gelooft echt van alles los en vast aan elkaar alsof het onweerlegbare waarheid betreft.
Naar aanleiding van mijn vragen verduidelijkte je:
Dat is inderdaad wat ik altijd als energetisch opvat. Een mengelmoes van kwasi-natuurkunde, onaantoonbare vermogens en de fantasie dat je eigen vermogens tot zelfgenezing zouden kunnen kiezen.Energiewerk is werken met energie waar alles uit bestaat. Heel simplistisch, energie kun je sturen d.m.v. intentie.Je zelfgenezing vermogen bepaalt zelf wat nodig is. En energie sturen kun je voor alle mogelijke zaken gebruiken.Niet alleen voor fysieke doeleinden. En altijd weer kom je dan in aanraking met wat is egoïsme en wanneer dien je jezelf of diegene waar je het voor doet.
Een ratjetoe van bioresonantie, energetisch informatief doormeten en/of behandelen, radionica etc,.
Mijn zienswijze zie ik goed omschreven in:
https://skepp.be/nl/algemene-info/energetisch-informatief schreef: . . . .
WAARSCHUWINGEN
Bovenaan staat dat je het grote risico loopt dat je wordt behandeld tegen iets dat je niet hebt en wanneer je wel iets hebt dat je wordt behandeld met manieren die het uitspreken van bezweringsspreuken niet zal overtreffen. . .
Jij doet aan verzorgen. Behandelen kan je niet.Ingi schreef:Behandelen? Als je een diagnose hebt gekregen dan kun je daarna behandelen. Jezelf en anderen. En dat helpt bij het verlichten van de klachten. En voor een simpele hoofdpijn verkregen door een kater of andere dingen kun je het ook gebruiken. Maar dan hebben we het over de fysieke kant. Je kunt energie ook voor andere dingen gebruiken, situaties in je leven, waar je over inzit. Zonder een vaststaand resultaat ook al heb je dat misschien het liefst. Maar dat is niet waar Reiki oorspronkelijk over gaat. Maar dat doe je dan zelf, dat doet geen behandelaar voor je.
Energetisch gebruiken is een fantasie.
En volwassen worden met het bijbehorend overgroeien van neuroosjes kan misschien soms ook wel in een praat en aaiclub.
Dat zal ik niet ontkennen.
De rest van je bericht laat ik voorlopig voor wat het is.
Tenzij je er een enkel punt uitgelicht wil hebben.
Roeland
heeck schreef: ↑01 jan 2018 14:39 Dat stond er vlak boven, je mag dus zelf kiezen waar jij jezelf op de schaal vanplaatst.Sommige heel lief en andere verontrustend sekte-achtig.
Ik betwijfel of je echt wel aan de echte lieve kant zit, want dan zou je meer neiging vertonen je behandelmethode kritisch te bekijken voor je die toepast op anderen.
Een van de kenmerken zie ik in het verzamelen van gelijkgestemden met hoogestemde verwachtingen om een leiderachtige figuur zoals ik illustreer in:
viewtopic.php?f=29&t=17148&p=540748&hil ... en#p540748
en zonodig ook nog:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte
Roeland
Wat kritisch betreft..ik vertelde mensen dat er geen wetenschappelijk bewijs is, dat je ten allen tijde een dokter moet raadplegen en ik hanteerde
een hele vragenlijst voordat ik met iemand in zee ging. En ik behandelde amper, ik gaf mondjesmaat cursussen. Met een uitgebreide schriftelijke uitleg. De meeste mensen in het alternatieve cq weten over het algemeen al bij voorbaat dat er geen wetenschappelijke bewijzen zijn. Maar op zich is het wel een goed punt, dat zou je standaard in je materiaal op moeten nemen. Dus dat ga ik ook zeker doen zou ik ooit nog wel weer actief worden.
Ik ben heel realistisch verder en lief en zorgzaam voor mijn medemens maar ook heel direct in mijn communicatie en hier kan dat tenminste. Niet iedereen vat dat goed op dus ik kan ook heel erg diplomatiek zijn, ligt er maar net aan wat iemand graag nodig heeft. Maar wie mij kent heeft er geen probleem me. Reiki op zichzelf is geen sekte, dat is wat ik eigenlijk begreep dat je daarop doelde. Gelukkig niet..maar er zijn wel dogma's in het westerse gebeuren en het werd mij in het verleden ook niet in dank afgenomen dat ik daar andere ervaringen tegenover stelde, ik ben wel eens verguisd omdat ik de bestaande dogma's die er in geslopen zijn in twijfel stelde. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om naar de oorspronkelijke bedoeling te verwijzen. Ik heb trouwens niets meer met de hele New Age beweging. De beste leraar is die die je vertelt dat je je eigen weg moet vinden. En zichzelf overbodig maakt. En hooguit het geraamte aanreikt. En je aanmoedigt tot eigen onderzoek. Maar ik snap dat ook dat hier onzinnig klinkt.
@Roland
Prima noemen we het verzorgen. Energetische 'verzorging"kan niet verkeerd uitpakken, je "verzorgt"niet tegen iets specifiek. Je laat energie in beweging komen en de ontvanger bepaalt min of meer onbewust op fysiek of psychisch niveau waar het voor nodig is.
De oorspronkelijke manier is na te pluizen door literatuur, deze website. Er is minimaal een boek over geschreven hoe Usui heeft gewerkt. De bronnen van deze website zijn voor zover ik weet ook na te pluizen. En wil je meer weten staat er dat je contact kunt op nemen om meer te weten te komen.
Dus het een of ander is wel degelijk te checken.
Je hebt gewoon twee mogelijkheden om te doen. De westerse manier is ontstaan uit de oorspronkelijke, er is veel verloren gegaan en weer terug gevonden. Usui was ook al bij de westerse manier bekend, alleen men wist tot voor enige jaren niet hoe zijn werkwijze was. Intussen kun je voor beide kiezen als je de moeite neemt om het voor jezelf uit te zoeken. Zo te zien valt er ook steeds meer te kiezen.
Die dingen die je probeert mij aan te praten laat ik voor wat ze zijn. Ik laat je wel de voordeel van de twijfel. Want wie weet was ik niet duidelijk. Ik voel liever inhoudelijke discussies.
http://www.usui-reiki-ryoho.nl/links.ph
Prima noemen we het verzorgen. Energetische 'verzorging"kan niet verkeerd uitpakken, je "verzorgt"niet tegen iets specifiek. Je laat energie in beweging komen en de ontvanger bepaalt min of meer onbewust op fysiek of psychisch niveau waar het voor nodig is.
De oorspronkelijke manier is na te pluizen door literatuur, deze website. Er is minimaal een boek over geschreven hoe Usui heeft gewerkt. De bronnen van deze website zijn voor zover ik weet ook na te pluizen. En wil je meer weten staat er dat je contact kunt op nemen om meer te weten te komen.
Dus het een of ander is wel degelijk te checken.
Je hebt gewoon twee mogelijkheden om te doen. De westerse manier is ontstaan uit de oorspronkelijke, er is veel verloren gegaan en weer terug gevonden. Usui was ook al bij de westerse manier bekend, alleen men wist tot voor enige jaren niet hoe zijn werkwijze was. Intussen kun je voor beide kiezen als je de moeite neemt om het voor jezelf uit te zoeken. Zo te zien valt er ook steeds meer te kiezen.
Die dingen die je probeert mij aan te praten laat ik voor wat ze zijn. Ik laat je wel de voordeel van de twijfel. Want wie weet was ik niet duidelijk. Ik voel liever inhoudelijke discussies.
http://www.usui-reiki-ryoho.nl/links.ph
Roeland het is net alsof het harmoniserend effect van Reiki op jouw chakra's averechts werktheeck schreef: ↑01 jan 2018 14:28Dikkemick,
Helemaal niet simpel!
Hoe valt waar te nemen OF Reiki werkt?
Door de claims te omschrijven, de praktijk te tonen, de resultaten te turven en nog zo wat.
Ingi weet dat zelfs niet te verduidelijken en jouw partner heeft dat ondanks haar graden in de Reiki ook niet weten te verduidelijken.
Je suggestie dat Reiki het tot reguliere behandelwijze zal schoppen is misleidend, want zelfs iedere schijn van resultaat ontbreekt.
Verzekeraars vergoeden op verplichte wijze het basispakket en de meeste deinzen er niet voor terug je daarnaast ook te verzekeren voor van alles.
Roeland
Maar dat komt mogelijk omdat je nog niet de initiatie hebt doorlopen. Immers hierna kunnen de kanalen waardoor de energie wordt doorgegeven worden heropend. Ik heb de vierde graad reiki bereikt en in dit stadium van verlichting doorzie je ineens dat de eerdere drie op onjuiste energiemodulatie berusten. En in dit opzicht ook niet elders dan in het hoofd van de gelovers kan bestaan. Het vervelende is dat ineens de vierde reiki graad door de mindere eerste drie graden als onecht wordt gezien
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Dat verbaast me niets.
Hoe valt waar te nemen ofHoe valt waar te nemen OF Reiki werkt?
antibiotica werkt? We hebben een methode in de geneeskunde ontwikkeld om dit te verifiëren.
Anders...Anders komen we weer op placebo-werking en daar heb jij duidelijk een broertje dood aan.
Klopt. Ik geloof er dan zelf absoluut niet in. Maar ik zie ook dat mijn kinderen zeggen dat het inderdaad warm wordt onder de handen. Wat mij betreft een psychologisch placebo-effect waar ik geen kwaad in zie. Ik ga niet met ieder darmkrampje naar de reguliere arts.Ingi weet dat zelfs niet te verduidelijken en jouw partner heeft dat ondanks haar graden in de Reiki ook niet weten te verduidelijken.
Is het naïef te denken dat bewezen (niet te kostbare) geneeswijzen toegepast worden in de gezondheidszorg? Uiteraard hangt eea samen met gled!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Gisteravond heb ik ze met Byosen-gevoeligheid opgelaten en dat had misschien een weekje moeten wachten.DoctorWho schreef:Roeland het is net alsof het harmoniserend effect van Reiki op jouw chakra's averechts werkt![]()
Roeland
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Je weet toch dat je dat chakra's alleen kunt katabreren als Janus in het sterrenbeeld Spin staat en je aura resoneert met Loki? Wees blij dat het bij 'lukt niet' is gebleven, het had veel erger kunnen aflopen.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Usui werkte niet met chakra's en niet met graden. En ook in het eenvoudige westerse Reiki system werd niet met chakra's gewerkt. Intussen zijn er een hoop stromingen ik houd ze niet allemaal bij. Of nu 3 of 4 graden, wel of niet met rituelen of symbolen o.d. Dat maakt allemaal niet meer uit totdat je je eraan op gaat hangen. Dit zijn allemaal hulpmiddelen en ooit uitgevonden om het studenten makkelijker te maken. Al heb je mensen die beweren dat hun manier van werken beter is en de rest niet (meer) telt. Deze hechten dan dus waarde aan de dogma's.doctorwho schreef: ↑01 jan 2018 16:31
Roeland het is net alsof het harmoniserend effect van Reiki op jouw chakra's averechts werkt![]()
Maar dat komt mogelijk omdat je nog niet de initiatie hebt doorlopen. Immers hierna kunnen de kanalen waardoor de energie wordt doorgegeven worden heropend. Ik heb de vierde graad reiki bereikt en in dit stadium van verlichting doorzie je ineens dat de eerdere drie op onjuiste energiemodulatie berusten. En in dit opzicht ook niet elders dan in het hoofd van de gelovers kan bestaan. Het vervelende is dat ineens de vierde reiki graad door de mindere eerste drie graden als onecht wordt gezien![]()
Wat betreft de uitleg die Roeland aanhaalde. Als energie werking wetenschappelijk niet herkend is kun je dat dus idd niet op een dusdanige manier uitleggen. Gedachten bv n zijn ook energie en als je die hebt kan de lading ervan invloed hebben op je psychische en/of fysieke gesteldheid. In feite ist dit een vergelijkbare werkwijze maar dan gericht.
Zou iemand mij ook kunnen uitleggen waarom je energie niet gericht zou kunnen sturen? Alleen omdat het niet bewezen is of er niet eens onderzoek na gedaan is of is dat ook daadwerkelijk aangetoond door een of ander onderzoek?
Ergens hier las ik nog dat niet iedereen met een krampje naar de dokter gaat. Ik vermoed ook niet met een hoofdpijntje. Misschien neem je wel een paracetamolletje als je de pijn niet wilt voelen. Als je ervan uitgaat dat dat in beginsel niet goed is voor je lever doe je in feite meer schadelijk dan dat je je Reiki toepast. Bij wijze van spreken dan ik ben niet zo bang voor een paracetamol maar als ik de kramp kan verlichten door mijn hand op mijn buik te verlichten zie ik zelf ook niet in waarom ik dan schadelijk bezig zou zijn. Maar waar hebben we het dan over?
Laatst gewijzigd door Ingi op 01 jan 2018 19:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Ook uit dat vaatje valt heel veel te tappen, waar zelfs Dikkemick wel nocebisch last van heeft.De Encyclopedist schreef: ↑01 jan 2018 18:00Je weet toch dat je dat chakra's alleen kunt katabreren als Janus in het sterrenbeeld Spin staat en je aura resoneert met Loki? Wees blij dat het bij 'lukt niet' is gebleven, het had veel erger kunnen aflopen.
De zogenaamde catapsische effecten.
Roeland
PS
Ik krijg last van een nobel voornemen:
Een nieuw topic aanmaken
Kennistheorie voor Dummies
Het maken van onderscheid voordat het er op aankomt.
R