Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Profetieën aangaande oa. presidentschap Trump

Bericht door Rereformed »

Willempie schreef:
Gerard R. schreef: Boeiend is het zéker, maar of het wat wordt...??
Ik kan me wat anders voorstellen...
Ik kan me ook heel wat anders voorstellen. We zullen het inderdaad gewoon moeten afwachten. Voor hetzelfde geld ontpopt Trump zich als een duivel.
De eerste zin van je eerste bijdrage ontmaskert je volledig: "Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant".
Nu ik je er van langs geef dat je Trump een hand boven het hoofd houdt krabbel je gauw terug en doe je weer alsof je er heel neutraal naar kijkt.
Hypocrisie ten voeten uit.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef: Jij bent de laatste die hem herkent wanneer je ertegenaan loopt.
Ik ken mezelf toch? Ik heb ook satanische potenties. Het zit echt niet alleen maar in anderen.
Zeg jij die er achteraf over kan oordelen.
Maar je hebt er niets van geleerd dat miljoenen christenen van die tijd vielen voor hem en zijn woorden geloofden dat hij door de Voorzienigheid werd geleid.
Onderbouw s.v.p. dat ik daar niets van heb geleerd. Ik ben namelijk v.w.b. politici zo argwanend als ik weet niet wat.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

[quote="Rereformed"

De eerste zin van je eerste bijdrage ontmaskert je volledig: "Misschien vinden jullie het gezichtspunt van een "fundamentalistische christen" zoals ik wel interessant".
Nu ik je er van langs geef dat je Trump een hand boven het hoofd houdt krabbel je gauw terug en doe je weer alsof je er heel neutraal naar kijkt.
Hypocrisie ten voeten uit.
Hypocriet ben ik inderdaad. Maar je lijkt het niet helemaal te begrijpen. Ik neem als "fundamentalist" een aantal zaken waar zoals vermeld in mijn bijdrage. Die dingen kan je negeren maar spelen nog steeds wel een ontzettend belangrijke rol in het hedendaagse Amerika. Dit is wat er speelt en gebeurt. Ik ben zelf, net zoals jij, in de geriefelijke positie dat ik niet hoef te kiezen. We hoeven het alleen maar af te wachten.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Willempie schreef:
Rereformed schreef: Jij bent de laatste die hem herkent wanneer je ertegenaan loopt.
Ik ken mezelf toch? Ik heb ook satanische potenties. Het zit echt niet alleen maar in anderen.
Welnee, je stelt enkel domheid en intellectuele luiheid ten toon.
Je antwoord is een ontwijken wat je aangezegd werd, om de waarheid over jezelf maar niet te hoeven zien. Dat je in de verkiezingstijd geconfronteerd bent geweest met talloze zaken die Trump ontmaskeren als een leeghoofd, man met dictatoriale neigingen, narcissist, leugenaar, volksmenner, iemand zonder enige morele integriteit, maar dit alles voor jou geen enkele betekenis heeft gehad. Zelfs wanneer deze man als eerste daad een spreekbuis van extreem-rechts aanstelt als hoofdadviseur worden er bij jou nog steeds geen hersencellen op alarm gesteld. Je hecht meer waarde aan zogenaamde profetieën van doorgedraaide Amerikaanse pinksterchristenen en neemt volledig serieus dat dit wel eens waar zou kunnen zijn. Hoe kan iemand het christelijk geloof nog meer voor schut zetten?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Willempie schreef:Hypocriet ben ik inderdaad. Maar je lijkt het niet helemaal te begrijpen. Ik neem als "fundamentalist" een aantal zaken waar zoals vermeld in mijn bijdrage. Die dingen kan je negeren maar spelen nog steeds wel een ontzettend belangrijke rol in het hedendaagse Amerika. Dit is wat er speelt en gebeurt. Ik ben zelf, net zoals jij, in de geriefelijke positie dat ik niet hoef te kiezen. We hoeven het alleen maar af te wachten.
Inzien dat je aan hypocrisie lijdt zou nog hoop voor je geven, ware het niet dat jouw biecht met geen enkel berouw gepaard gaat. Je vertegenwoordigt de domste tak van het het christelijk geloof dat zijn schouders optrekt en in alle gerieflijkheid uitspreekt "wij zijn nu eenmaal allemaal imperfect", om gewoon met domheid en blindheid door te gaan.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef: Welnee, je stelt enkel domheid en intellectuele luiheid ten toon.
Je antwoord is een ontwijken wat je aangezegd werd, om de waarheid over jezelf maar niet te hoeven zien. Dat je in de verkiezingstijd geconfronteerd bent geweest met talloze zaken die Trump ontmaskeren als een leeghoofd, man met dictatoriale neigingen, narcissist, leugenaar, volksmenner, iemand zonder enige morele integriteit, maar dit alles voor jou geen enkele betekenis heeft gehad. Zelfs wanneer deze man als eerste daad een spreekbuis van extreem-rechts aanstelt als hoofdadviseur worden er bij jou nog steeds geen hersencellen op alarm gesteld. Je hecht meer waarde aan zogenaamde profetieën van doorgedraaide Amerikaanse pinksterchristenen en neemt volledig serieus dat dit wel eens zou kunnen zijn. Hoe kan iemand het christelijk geloof nog meer voor schut zetten.
Het punt is dat er profetieën zijn uitgesproken en dat nu zal blijken of die wel of niet van God afkomstig zijn. Jij weet zeker van niet. Ik wacht het met spanning af.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Willempie schreef:Het punt is dat er profetieën zijn uitgesproken en dat nu zal blijken of die wel of niet van God afkomstig zijn. Jij weet zeker van niet. Ik wacht het met spanning af.
Hoe dom zijn christenen geworden dat ze in alle serieusheid kunnen denken dat God de wereld leidt door Amerikanen op Trump te laten stemmen? Dit slaat echt alles wat ik aan christelijke kolder in mijn leven heb voorbij zien gaan. Ok, na even nadenken is dat toch niet waar. In de 70er jaren hoorde ik de profetie dat "de rode laars" Finland spoedig zal vertrappen (de profeet was een ordentelijke lutherse dominee die een nachtelijk visioen had gehad), en dat Nederland door een overstromingsramp gestraft zal worden (de profeet had op zolder een opblaasbaar rubber bootje klaarstaan en hij gaf iedereen die beneden het NAP woonde het advies er één te kopen), in de 80er jaren dat de tempel in Jeruzalem binnenkort gebouwd zal worden... Weet je dan niet dat YouTube vol staat met 'christelijke profeten' die de oorlog met Rusland en het einde van Amerika vóór 1 januari 2017 voorspellen? Weet je dan niet dat de afgelopen tweeduizend jaar geen jaar voorbij is gegaan zonder dat de christenheid op profetieën werd getracteerd die allemaal in de afvalbak van arme-gek-en-dom terechtgekomen zijn?

Zucht, ik moet nu even vijf minuten luisteren naar wat Bill Maher aandraagt aan evidentie om dit nieuwe hoogtepunt van godslastering te kunnen geloven. Inderdaad, evangelicals zijn altijd een graadje meer kierewiet dan ik ooit voor mogelijk hield.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

@ ChaimNimsky,

Deze bedoelde ik eigenlijk. Maar er zijn er nog meer.

http://www.breakingisraelnews.com/77992 ... JueDYXJ.97" onclick="window.open(this.href);return false;
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Willempie,
De beroemde T.B. Joshua voorspelde in Augustus al dat Hillary Clinton zou winnen (https://www.youtube.com/watch?v=M6o_W-Drb54" onclick="window.open(this.href);return false;). Natuurlijk, de beroemde christelijke profeet Brian Carn heeft zich ook geuit en voorspelde dat Hillary zou winnen (https://www.youtube.com/watch?v=Ml2cjDRUI3s" onclick="window.open(this.href);return false;). Er zijn er met gemak meer te vinden die voorzagen dat Hillary zou winnen, zoals Regenesis: https://www.youtube.com/watch?v=1Axx2HTCaXg" onclick="window.open(this.href);return false;, en William Branham had het volgens velen decennia geleden al voorspeld (https://www.youtube.com/watch?v=GyhwXtTDsCw" onclick="window.open(this.href);return false;), etc.
Ik had op dit forum op 2 Nov. correct gezegd dat het gedaan was met Clinton en dat Trump zou winnen (http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;) -- maar goed, ik ben geen profeet. Het was mijn angst voor die demagoog Trump, en helaas ... Trump heeft gewonnen. Ik vrees dat hij Amerika inderdaad zeer machtig gaat maken & dat hij vooral voor Israel van groot belang is (m.b.t. zijn pro Joodse opstelling betreffende het conflict met de Palesijnen, het conflict met Iran, etc), maar ook dat zowel het machteloze millieu, het verdeelde Europa als de arme Palestijnen de zeer negatieve gevolgen na zijn inauguratie op 20 Jan. snel zullen ondervinden, terwijl Rusland al carte blance heeft om in Syrie met gemoedsrust alles plat te bombarderen om de wrede Assad te beschermen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:Ik weet van één zelfbenoemde profeet die de overwinning van Clinton heeft voorzegd en dat is ene meneer T.B. Joshua uit Nigeria. Die is nu dus ontmaskerd als één van die valse profeten waarvan de Bijbel zegt dat er vele zouden komen.
Kom nou Willempie...het was 50-50.
Overigens vroeg ik namen van die ware profeten.
Maar goed, hoe vaak is Maurice de Hond geen ware profeet geweest?
Quote hersteld. Maria
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rekenen, berekenen vlg. cijfers en statistieken met alle onzekere componenten als stoorzenders.
Sinds wanneer zijn dat profetieën en sinds wanneer zijn hun uitkomsten ingefluisterd door God?
Dan dit toch ook:
"Trump zal worden afgezet"
De meest stabiele en zeker van hen: professor Allan Lichtman
Professor Allan Lichtman, die al sinds 1984 de resultaten van alle presidentsverkiezingen correct heeft voorspeld - en het dus ook bij het rechte eind had toen Donald Trump vorige week verkozen werd - heeft een nieuwe voorspelling de wereld ingestuurd: hij orakelt dat de president-elect zal worden afgezet
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Willempie schreef:Ik weet van één zelfbenoemde profeet die de overwinning van Clinton heeft voorzegd en dat is ene meneer T.B. Joshua uit Nigeria. Die is nu dus ontmaskerd als één van die valse profeten waarvan de Bijbel zegt dat er vele zouden komen.
Kijk, nu kunnen we goed meten wat het verschil is tussen iemand met enig skepticisme en een goedgelovige christen. De laatstgenoemde ontdekt het pas in 2016, en de eerstgenoemde al in 2002: http://www.apologetique.org/nl/artikele ... joshua.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens is het nog maar de vraag of meneer Ouweneel nu eindelijk toegeeft misleid te zijn geweest en iets anders ervaren te hebben dan Gods Geest. Zal wel heel moeilijk zijn voor hem; het artikel laat weten dat zijn dochter voor Joshua werkt en zijn kleindochter door hem genezen is. :mrgreen:
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Profeten hebben altijd gelijk. Of hun voorspelling komt uit, of God heeft zijn plan aangepast omdat de mensen zich wel of niet bekeerd hebben, of men had zich alleen in het tijdstip vergist. Als je lang genoeg wacht dan vergaatde wereld wel een keer.

Wat de Amerikaanse presidemtsverkiezingen betreft hebben ze allemaal gelijk. want Hillary kreeg de meeste stemmen, en Donald de meeste kiesmannen. Pick your choice . . .
Ik wens u alle goeds
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Willempie schreef:
Goed, christenen die de Bijbel serieus nemen weten dat de strijd op dit wereldtoneel in wezen geestelijk is. De vijand wil deze wereld aan zich onderwerpen en volgens de Bijbel zal hij daar ook voor een (zeer) korte tijd in slagen. Die vijand haat Joden en christenen omdat hij heel goed weet dat die zijn plannen dwarsbomen.
Dag Willempie,

Wat een loser zeg die God van jouw.....Iemand die alles van te voren weet en toch laat gebeuren dat het zo'n rotzooi op de aarde word. Het is 2000 jaar geleden Pasen geweest. Alles is VOLBRACHT en toch draait de aarde nog steeds door, wel eens over nagedacht hoe KWAADAARDIG deze God is om dit te laten gebeuren?.Hij heeft ALLE macht zeggen de christenen in navolging van de Bijbel.....

Iemand die van te voren weet dat er kwaad en lijden zal worden aangericht en niet met zijn mogelijkheden er tegen verzet, en God heeft alle macht en alle mogelijkheden., dat is niet anders te duiden dan KWAADAARDIG. Jouw Vader...?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik snap heel goed dat Willempie niet op mijn reageert. Liever de inconvenient truth ontlopen zeker....
Ik heb voorzegd dat Trump zo winnen. Volgens de bijbelse regels van Willempie ben ik dus een echte profeet.
Kniel voor mij, neem uw zwaard en rijg er allen aan om U heen die mij niet willen aanbidden.
Tsja, ik ben nu eenmaal erkend profeet en dan mag je zulke teksten gebruiken, kennelijk.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie