.Gershom dan ken jij de evangelische gemeentes nog niet, op de Veluwe waar ik woon zijn er 3 x per dag diensten
Nee, daar heb je gelijk in. Ik weet eigenlijk alleen dat er Protestanten zijn, en daarmee veeg ik alle christenen op één hoop. Ik heb zelf nog nooit een dienst bijgewoond. Alleen flarden gezien op de televisie.En wat ik ervan zag trok mij niet aan. Al die verschillen en die vetes die weer afsplitsingen opleveren maken de zaak er niet aantrekkelijker op
Mijn vrouw zingt iedere zondag in de St. Vitus kerk. Er is daar op die dag nog maar één dienst die wordt bijgewoond door een sterk vergrijsd gezelschap. Jonge mensen zijn er weinig. Daarom zijn de meeste kerken in onze gemeente al gesloten.Hoe dat bij de rooms-katholieke kerk is weet ik niet, al merk ik op facebook dat veel rooms-katholieken behoorlijk aan de weg timmeren.
Ik ben zeer voorzichtig met het vormen van mijn opinie via Facebook of fora's.Er zijn hier nog wel ex rooms-katholieken, misschien ging het niet meer geloven via de weg van geleidelijkheid. Ik zou er wel meer over willen horen. Op andere fora's en facebook zijn vele rooms-katholieken zeer fanatiek, zo zelfs dat kritiek bijna niet mogelijk is. Hoe was dat voor jullie?
Het beeld wat daaruit vaak naar voren komt geeft niet altijd de werkelijkheid weer. Juist de fanatiekelingen zorgen voor een zwaar vertekende werkelijkheid.
Maar kritiek is nu zeer wel mogelijk, in tegenstelling tot vroeger tijden
code = quote geworden @pietv.