Bang voor Facebook?

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Wilsophie
Forum fan

Re: Stel je voor met je Facebook account.

Bericht door Wilsophie »

Maria schreef:Veel mensen op ons forum hebben daar alle reden voor om anoniem te kunnen blijven.
Niet om stiekem lelijk te doen over anderen, maar eerder omdat veel van onze leden nog niet uit de kast zijn voor wat betreft hun afvalligheid.
Dit om 2 redenen.
Ter bescherming van zichzelf in een kwetsbare positie, maar ook ter bescherming van hun dierbaren, die ze niet lastig willen vallen met hun problemen door ze op straat te gooien.
Want dat gebeurt op internet.
Daar moet je je ten allen tijde van bewust zijn.

Ik blijf het als een zeldzaamheid beschouwen dat mensen bewust lelijk doen over het privéleven van anderen binnen het openbare forum.
Als we dat merken, dat dit persoonlijk en privé gericht zou zijn, en niet alleen op hetgeen binnen discussieonderwerpen te berde wordt gebracht, dan is daar de moderatie scherp op.
Zo gauw er bekend wordt dat er geroddeld wordt op het forum over de hoofden van medeleden, dan kan de moderatie gewaarschuwd worden.
Gelukkig is het een zeldzaamheid. Zelf kom ik nu ruim 10 jaar op diverse forums en ben pas vorige week geconfronteerd met ernstige onparlementaire kwalificaties via de chat van Facebook en ik heb nu gelezen dat ik het 'uit' kan zetten dus dat ga ik ook doen.

Het uit de kast komen en dus 'afvallig' zijn ken ik eigenlijk niet. En waarom je daarvoor niet uit zou willen komen, ken ik ook niet. Mensen die bijvoorbeeld van het Jodendom zich bekeren tot het Christendom willen dat meestal juist wel weten al worden ze dan binnen de familie verstoten. Ik vind dat altijd heel moedig en heb er diep respect voor dat je niemand maar bovenal jezelf niet wilt verloochenen.
Het is ook heel erg dat mensen binnen een bepaalde groepering met hun familie moeten breken.
Maria
Moderator

Re: Stel je voor met je Facebook account.

Bericht door Maria »

Wilsophie schreef: Het uit de kast komen en dus 'afvallig' zijn ken ik eigenlijk niet. En waarom je daarvoor niet uit zou willen komen, ken ik ook niet.
Misschien een idee om een paar getuigenissen van afvalligen te lezen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Storm
Bevlogen

Re: Bang voor Facebook?

Bericht door Storm »

Over het algemeen vind ik facebook leuk. Niet meer met de intensie van een aantal jaren terug, maar toch heb ik er interessante mensen leren "kennen". Sommigen zelf ontmoet en dat is goed bevallen. Ik volg veel standpunten over politiek, religie en muziek. Inderdaad op facebook kun je mensen blokkeren. Het probleem is misschien dat mensen via facebook door emmeren over een forum onderwerp. Persoonlijk heb ik er geen last van.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie »

Storm schreef:Over het algemeen vind ik facebook leuk. Niet meer met de intensie van een aantal jaren terug, maar toch heb ik er interessante mensen leren "kennen". Sommigen zelf ontmoet en dat is goed bevallen. Ik volg veel standpunten over politiek, religie en muziek. Inderdaad op facebook kun je mensen blokkeren. Het probleem is misschien dat mensen via facebook door emmeren over een forum onderwerp. Persoonlijk heb ik er geen last van.
Van 'dooremmeren' heb ik ook geen last, maar mensen mogen best vragen stellen over mijn geloof of overtuiging, dat is geen enkel probleem. Er zijn veel Christelijke FB pagina's dus voor elk wat wils zou ik zeggen.
Ja je kunt mensen blokkeren en gelukkig maar. Ik schoon regelmatig mijn lijstje op. Er is altijd wel een mogelijkheid via de chat of via je telefoon om ongewenste berichten te krijgen, maar die gooi je er gewoon af.
Ik volg wat leuke kookpagina's en verder is het handig om mijn kinderen te volgen en hun foto's te bekijken omdat ze verder weg wonen en dat is natuurlijk heel leuk.
En al met al ben je er geheel vrijwillig, of het nu hyves, Facebook of Twitter of instagram is. Wie kaatst moet de bal verwachten en anders moet je er mee kappen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mini-opmerking:
Ja je kunt mensen blokkeren en gelukkig maar.
Zelden, dus soms.. is dat beter, maar het sluit je wel de ogen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Storm schreef:Over het algemeen vind ik facebook leuk. Niet meer met de intensie van een aantal jaren terug
Dat kan ik natuurlijk niet controleren, maar je bent wel vaak een der eersten die reageert op iets dat ik plaats. Samen met je naamgenote!
Ik wens u alle goeds
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Peter van Velzen schreef: Dat kan ik natuurlijk niet controleren, maar je bent wel vaak een der eersten die reageert op iets dat ik plaats. Samen met je naamgenote!
@Peter; dit lees ik nu pas, kun je nagaan hoe weinig ik op internet zit. :wink:
Het kan ook zo zijn dat er weinig mensen reageren op jouw leuke foto's van de familie in Thailand. Maar bijzonder dat je 2 Storms in je facebook kring hebt. :lol:
Bob Dylan
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Facebook is voor mij een medium om met mensen in contact te blijven. Vroeger was dat veel lastiger, maar door FB wordt dat gewoon makkelijker. En je kunt via je privacy instellingen precies bepalen wie wat wel en wie wat niet ziet, denk ik dan. Prima medium als je er mee weet om te gaan.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Wilsophie schreef: En daarom hebben een voormalig moderator van dit forum en een andere moderator van een ander forum en ik een FB pagina opgericht om de gelegenheid te geven om gedupeerden op Facebook of forums hun verhaal te vertellen.
En gezien dit topic vond ik het relevant hier iets over te melden en als dat niet mag dan haal je het maar weg.
Freethinkers toch?
Ja dat las ik deze week, maar vind je het wel kunnen, zulke persoonlijke informatie van forum leden op jullie geloofsfora op facebook zetten?
Als ik moderator was zou ik je nooit meer toelaten op dat forum. :?
Bob Dylan
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Storm schreef: @Peter; dit lees ik nu pas, kun je nagaan hoe weinig ik op internet zit. :wink:
Het kan ook zo zijn dat er weinig mensen reageren op jouw leuke foto's van de familie in Thailand. Maar bijzonder dat je 2 Storms in je facebook kring hebt. :lol:
Je weet best dat ik niet een storm in mijn facebook kring heb :lol: Niet eens een briesje,
Ik wens u alle goeds
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

:mrgreen:
Bob Dylan
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

vind fb wel aardig om met een paar mensen in contact te zijn maar vind het wel vluchtig. Als je ergens je mening ventileert is een echte discussie a la FT forum niet mogelijk. Ik houd ook wel van een beetje klieren maar krijg prompt een groep nirvana adepten over me heen die geen scherts verstaan als je hun favoriete bandje wat te weinig onderschat vind :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

doctorwho schreef:Ik houd ook wel van een beetje klieren maar krijg prompt een groep nirvana adepten over me heen die geen scherts verstaan als je hun favoriete bandje wat te weinig onderschat vind :D
Dat had ik 20 jaar geleden ook niet moeten doen bij mijn dochter en vrienden. :)
Ach het is misschien vluchtig en niet te vergelijken met een forum maar ik scrol langs zaken die me niet boeien. Ik geniet van muziek ontdekken op muziekgroepen. Folk, klassiek, americana, klezmer; voor elk wat wils. En al die linkjes die Piet V hier plaats komen al gratis en voor niets langs me heen. Doctorwho wil je mijn facebook vriendje worden? [-o<
Bob Dylan
Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie »

Storm schreef:
Wilsophie schreef: En daarom hebben een voormalig moderator van dit forum en een andere moderator van een ander forum en ik een FB pagina opgericht om de gelegenheid te geven om gedupeerden op Facebook of forums hun verhaal te vertellen.
En gezien dit topic vond ik het relevant hier iets over te melden en als dat niet mag dan haal je het maar weg.
Freethinkers toch?
Ja dat las ik deze week, maar vind je het wel kunnen, zulke persoonlijke informatie van forum leden op jullie geloofsfora op facebook zetten?
Als ik moderator was zou ik je nooit meer toelaten op dat forum. :?
Je hebt dus de verkeerde conclusie getrokken, maar dat ga ik hier verder niet meer uitdiepen. De meeste informatie betreft een forum wat niet meer bestaat en is dus achterhaald.
Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie »

@ Peter,
Wel leuk om te zien dat wij een gemeenschappelijke vriendin hebben op Facebook.
Plaats reactie