Gelukkig is het een zeldzaamheid. Zelf kom ik nu ruim 10 jaar op diverse forums en ben pas vorige week geconfronteerd met ernstige onparlementaire kwalificaties via de chat van Facebook en ik heb nu gelezen dat ik het 'uit' kan zetten dus dat ga ik ook doen.Maria schreef:Veel mensen op ons forum hebben daar alle reden voor om anoniem te kunnen blijven.
Niet om stiekem lelijk te doen over anderen, maar eerder omdat veel van onze leden nog niet uit de kast zijn voor wat betreft hun afvalligheid.
Dit om 2 redenen.
Ter bescherming van zichzelf in een kwetsbare positie, maar ook ter bescherming van hun dierbaren, die ze niet lastig willen vallen met hun problemen door ze op straat te gooien.
Want dat gebeurt op internet.
Daar moet je je ten allen tijde van bewust zijn.
Ik blijf het als een zeldzaamheid beschouwen dat mensen bewust lelijk doen over het privéleven van anderen binnen het openbare forum.
Als we dat merken, dat dit persoonlijk en privé gericht zou zijn, en niet alleen op hetgeen binnen discussieonderwerpen te berde wordt gebracht, dan is daar de moderatie scherp op.
Zo gauw er bekend wordt dat er geroddeld wordt op het forum over de hoofden van medeleden, dan kan de moderatie gewaarschuwd worden.
Het uit de kast komen en dus 'afvallig' zijn ken ik eigenlijk niet. En waarom je daarvoor niet uit zou willen komen, ken ik ook niet. Mensen die bijvoorbeeld van het Jodendom zich bekeren tot het Christendom willen dat meestal juist wel weten al worden ze dan binnen de familie verstoten. Ik vind dat altijd heel moedig en heb er diep respect voor dat je niemand maar bovenal jezelf niet wilt verloochenen.
Het is ook heel erg dat mensen binnen een bepaalde groepering met hun familie moeten breken.