Goeiendag!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Floris1976
Forum fan

Re: Goeiendag!

Bericht door Floris1976 »

extian schreef:Hey mensen!

Even kort voorstellen; man/24/Twente, opgevoed in een pinkstergemeente maar het geloof na jaren onderzoek van me af kunnen schudden. Grappig is dat ik nu meer interesse in het onderwerp heb dan ooit tevoren.

Ik haal al mijn nieuws en weetjes voornamelijk uit Engelstalige bronnen en dacht dat ik er via dit forum misschien een Nederlandstalige aan kon toe voegen.
Ook ik wens Extain van harte welkom. Extain is een neef van mij. Opgegroeid in dezelfde pinkstergemeente als waar ik vandaan kom. Ik vindt het erg leuk hem hier welkom te mogen heten. Hij herkende mij aan een aantal verhalen die hij las van mij op dit forum. Extain is een nuchter persoon met een leuke persoonlijkheid en erg prettig in omgang. Eigenlijk met nog een neef samen de personen waar ik steun kan vinden in mijn strijd tegen het geloof.

Ik ben wel eens een beetje jaloers op alle kennis die hij heeft. 8-[
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Leuk elkaar hier te ontmoeten

Echter.
Even aandacht voor elkaars behoeften aan privacy.
Ik weet niet of ts anoniem wil blijven.
Je ziet nu hoe mensen elkaar herkennen.

De wereld van vrijdenkers via de sociale media is vrij klein.
Veel mensen hebben dat in hun spontaniteit en ook als ze pas zijn aangemeld niet duidelijk.
Steeds weer krijgen we na enige tijd aanvragen om topics en berichten te wissen, daar er net wat teveel privé dingen zijn te lezen.

Dus als jullie willen, dan kan ik wel een paar exactheden wissen.
Zolang het geen eigen leven gaat leiden is dat nog wel te doen.

Edit:
Ik zag dat je neef zelf al begon.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 43#p497443" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu jullie andere neef nog.
Misschien vragen om dat zelf hier toe te lichten? :wink:

Maar serieus.
Ik zou dit even goed overdenken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
extian

Bericht door extian »

Maria schreef:Leuk elkaar hier te ontmoeten

Echter.
Even aandacht voor elkaars behoeften aan privacy.
Ik weet niet of ts anoniem wil blijven.
Je ziet nu hoe mensen elkaar herkennen.

De wereld van vrijdenkers via de sociale media is vrij klein.
Veel mensen hebben dat in hun spontaniteit en ook als ze pas zijn aangemeld niet duidelijk.
Steeds weer krijgen we na enige tijd aanvragen om topics en berichten te wissen, daar er net wat teveel privé dingen zijn te lezen.

Dus als jullie willen, dan kan ik wel een paar exactheden wissen.
Zolang het geen eigen leven gaat leiden is dat nog wel te doen.

Edit:
Ik zag dat je neef zelf al begon.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 43#p497443" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu jullie andere neef nog.
Misschien vragen om dat zelf hier toe te lichten? :wink:

Maar serieus.
Ik zou dit even goed overdenken.
Ik hoef niet per se anoniem te blijven, zolang er niet op mijn naam te googlen is ben ik eigenlijk overal oké mee.
Volgens mij staat er sowieso in het reglement dat je elkaar bij de schermnaam aanspreekt dus dit lijkt me geen probleem. Dat ik mijn familielid hier herken hou ik voor mijzelf omdat ik hem alleen kon herkennen door de verhalen die hij persoonlijk met mij heeft gedeeld. Ik beloof bij deze dat ik zijn privacy zal waarborgen, jullie helpen hem door een erg moeilijke tijd heen en ik zou dat niet kunnen verpesten.

Goed dat je het aankaart! Ik had er zelf al over nagedacht maar helderheid is hierin inderdaad belangrijk.
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

♬ Greydon Square - Squared
extian

Bericht door extian »

Floris1976 schreef:Ook ik wens Extain van harte welkom. Extain is een neef van mij. Opgegroeid in dezelfde pinkstergemeente als waar ik vandaan kom. Ik vindt het erg leuk hem hier welkom te mogen heten. Hij herkende mij aan een aantal verhalen die hij las van mij op dit forum. Extain is een nuchter persoon met een leuke persoonlijkheid en erg prettig in omgang. Eigenlijk met nog een neef samen de personen waar ik steun kan vinden in mijn strijd tegen het geloof.

Ik ben wel eens een beetje jaloers op alle kennis die hij heeft. 8-[
Dat is nog eens een goede omschrijving, ik vind het fijn dat je bij ons en hier op het forum steun kunt vinden, uiteindelijk kom je wel waar je wil zijn.

Die kennis heb ik over vele jaren vergaard en ik zou er niet al te jaloers op zijn. De meeste mensen vinden het maar saai allemaal en ik had het zelf vast niet opgezocht als het niet nodig was. Kritisch leren denken was voor mij belangrijker dan al die weetjes. :)
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.

♬ Greydon Square - Squared
Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B »

Van harte welkom! :)
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/
Plaats reactie