Je schreef op je blog:
Dit lijkt mij een tamelijk onmogelijke opgave. Miljarden mensen menen zeker te weten dat God bestaat en ze weten precies wat Hij wilt, denkt en voelt. Ze weten precies wat Hij van ons mensen verlangt. Ze weten precies hoe zijn karakter is en wat dit voor hun leven betekent.Ik wil onderzoeken of God bestaat. Bestaat hij niet dan ben ik aan mezelf overgeleverd en zal ik er het beste van maken. Bestaat hij wel, dan heb ik verder onderzoek te doen naar wie hij dan is en wat dit betekent voor mijn leven.
Alleen.... Al deze miljarden mensen beschrijven allemaal een andere figuur, met andere gedachten, wensen en gevoelens. De vraag "Welke God is dan de enige echte juiste?" is mijns inziens niet te beantwoorden. Als er al een God is, dan is het voor ons als mens niet mogelijk om daar op eenvoudige wijze kennis mee te maken.
Je bent nu een zoekende gelovige. Als je blijft zoeken en blijft nadenken en je wilt gelovig blijven dan is deïst volgens mij het hoogst haalbare.
Inmiddels weet ik dat agnost, zoals ik mezelf zou omschrijven een holle term is. Nauwkeuriger is atheïstisch agnost. Ik weet niet of er een god is, maar ik denk en geloof het niet, omdat alles wat ik heb geleerd en ervaren daar op wijst.