Oekraïne 1 Januari 2016. Kiezen voor Rusland of Europa?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Oekraïne 1 Januari 2016. Kiezen voor Rusland of Europa?

Bericht door lanier »

e kan ook als volwassene gewoon ruiterlijk toegeven dat je 2 keer in korte tijd door slecht opzoekwerk je je niet te weinig hebt vergist en dan gewoon doorgaan zonder dat kinderachtige klachtengedoe. Maar goed, ik zal er verder geen woorden meer over vuil maken en gewoon afwachten wat het mod-team van deze kwestie vindt.
Nee er is helemaal geen sprake van een vergissing.
Is die lijst van 2015 soms een statische lijst? Staat OekraÍne op plek 130 en blijven ze daar staan?
Even een lijstje van de afgelopen jaren:
2015 - 130
2014 - 142
2013 - 144
2012 - 144
Dus het afgelopen jaar is de situatie verbeterd, maar het is helemaal niet gezegd dat dit ook zo blijft. Dus een getal noemen van 'rond de 142' is helemaal zo gek nog niet. Dat snap jij waarschijnlijk niet omdat je dit soort data niet interpreteert, maar alleen één getal leest.

In het tweede geval was het percentage juist (11%) maar was ik één woord vergeten.

Inderdaad maar verder;
Hoe staat het met je lijstje van voor en tegen argumenten voor het associatiegedrag?
Even opfrissen:
De optelling van de voordelen van dit verdrag tussen Oekraïne en het EU-Europa valt gunstiger uit dan de optelling van de nadelen.
En:
Zowel Oekraïne als de meeste landen van Europa denken dat kans op hervatting van de Russische veroveringsoorlog in het buurland Oekraïne groot is.
Ook hiervan wil ik weten welke landen dit zeggen en wie dit zeggen.

Nog een mooi stuk van Maarten van Rossem:
http://www.maartenonline.nl/nl/nieuws/2 ... ijven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:
Cluny schreef:Een opmerkelijke vrouw.
En een opmerkelijk verhaal uit het oorlogsgebied Oekraïne-Rusland.
Oekraïense G.I. Jane hongert zich dood in Russische cel.
De bijbehorende opdracht: Is het verhaal van de Russen waar of gelogen?
Even terugkomend op dit verhaal.
EU-ministers manen Rusland pilote vrij te laten.
De veertien ministers waren in Brussel voor een vergadering met de EU-ministers van buitenlandse zaken toen ze tot de zeldzame solidariteitsactie met Savtsjenko besloten. Ook de Franse ambassadeur sloot zich bij hen aan.
Het verhaal is dus nog veel opmerkelijker geworden!
Vandaag was Nadia Savtsjenko de Oekraïense helicopterpiloot weer in het nieuws.
Als hoofdpersoon in een Russische showproces.
NRC: Oekraïense pilote hoort vonnis in Rusland
Ik heb alvorens mijn vorige bijdrage over deze Oekraïense heldin naar hier te kopiëren gecontroleerd of de linken nog werken.
Ik hoop op een "redelijke" afloop van dit typisch stukje ruslandtheater zoals die met grote regelmaat al 100 jaar wordt vertoond.
Een groep Oekraïense regeringsfunctionarissen die maandag probeerde naar de stad te reizen waar de rechtszaak wordt gehouden, werd volgens persbureau Reuters bij de grens tegengehouden. President Petro Porosjenko zei eerder alles te doen wat in zijn macht ligt om Savtsjenko vrij te krijgen. Sindsdien gonzen er geruchten over een mogelijke gevangenenruil tussen Kiev en Moskou.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En zo ziet het dagelijks leven eruit in de door Rusland op Oekraïne veroverde gebieden. Op dit moment en naar verwachting ook de komende jaren. Tenminste als de veroveringsoorlog van Rusland niet hervat wordt.
Volgens Fleur de Weerd die daar een kijkje nam.
Volgens mij is de bevolking daar 50 jaar in de tijd terug geworpen. Naar de oude stalinistische Sovjettijden.
Hier komt mijn conclusie vandaan.
Donetsk bereidt zich voor op een bevroren toekomst
Zo is er een eigen geheime dienst, een werkende belastingdienst, rijden de bussen en zijn de schappen aardig gevuld. Met Russische producten. Oekraïense supermarkten en tankstations zijn overgenomen door de staat. In de nieuwe emblemen die over de bedrijfsnamen zijn geplakt is de vlag van de republiek verwerkt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Is dit associatieverdrag nu goed voor Europa of Oekraïne?

Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet goed is voor Oekraïne:
http://nos.nl/artikel/2096238-oekraiens ... raine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
* Slechts een handvol grote bedrijven zal ervan profiteren
* Oekraïne heeft geen geld en middelen om te kunnen voldoen aan de hoge Europese standaard
* Vele Oekraïense bedrijven zullen failliet gaan
* De handel levert minder op dan de handel met Rusland
* Hoogopgeleid personeel zal wegtrekken naar Europa
* Het land wordt een goedkoop productieplatform voor Europese bedrijven

Wat zijn we begaan met het Oekraïense volk! We wensen hun het allerbeste, maar nog meer gaat het blijkbaar om ons eigen economisch belang. Zoals altijd is iets pas interessant als er iets te halen valt.

Nog even wat punten op een rij:
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/29/all ... referendum" onclick="window.open(this.href);return false;

Voornamelijk het onderzoek, uitgevoerd door een Oekraiënse kenniscentrum in Kiev, is een sterk argument om tegen het associatieverdrag te gaan stemmen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef:valt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/29/all ... referendum" onclick="window.open(this.href);return false;

Na lezing neig ik nog steeds naar een Ja stem.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wat is dan het doorslaggevend argument?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Heeft er iemand informatie over hoe de dames van Femen hierover denken, die heb ik namelijk hoog zitten.
Heb al op hun site gekeken maar daar staat niks op.
Cluny; het kan in dat geval een 'ja' worden... ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fish schreef:
lanier schreef:valt.

Na lezing neig ik nog steeds naar een Ja stem.
Om het artikeltje van de NRC in zijn geheel te lezen moet ik 34 keer Page Down doen op mijn PC. En in het NRC-artikel tel ik maar liefst 78 linken die na aanklikken naar nog veel meer bladzijden met Oekraïne-referendum-info leiden. Ik vind het best knap om dat karwei in maar 3 uur te klaren.
Ik ga zelf niet stemmen. Gelukkig maar denk ik dan bij mezelf.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef:Wat is dan het doorslaggevend argument?
Er is niet één argument maar na het lezen van punt 8 'Wat is er waar van deze argumenten' is de algemene indruk, ik moet ja stemmen. Ik heb nog steeds iets van we kunnen ze laten barsten en voor eigen gewin kiezen of ze de helpende hand toesteken ook al impliceert dat dat we nog jaren met corruptie daar te maken hebben. Die cultuur veranderen heeft wel een generatie nodig.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Cluny schreef:
Ik ga zelf niet stemmen.
Waarom niet? Als topicstarter ga je niet stemmen? Ik wel. Maar ik stem tegen. Ik vind dat een land wat een handtekening onder dit contract zet vrij moet zijn van corruptie. Wie garandeerd dat als de meerderheid ja zegt, er geen corruptie in de Oekraine meer plaatsvind? Laat ze eerst aan Europese begrippen voldoen voordat ik ja zeg. Oekraine is en blijft voor mij nog steeds een derde wereldland.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Cluny schreef:Om een beginnetje te maken.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... d-2740040W" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze link is ondertussen manco
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ja, helaas. Je krijgt de excuses van Elsevier. Gelukkig zijn er nog 2 quotes in het openingstopic bewaard gebleven.
Jan van Lennip
Diehard

Cluny schreef:Ja, helaas. Je krijgt de excuses van Elsevier.
Heb je een alternatief?
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Er is een mooie stemwijzer gemaakt om te helpen je keuze te maken ;-)

http://verdragwijzer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Jan van Lennip
Diehard

Waarom? schreef:Er is een mooie stemwijzer gemaakt om te helpen je keuze te maken ;-)

http://verdragwijzer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je. Ga m gelijk een keertje invullen.
Plaats reactie