Mooi om dit na te lezen. Ik kan mooi weer wat van jouw argumenten gebruiken!
Welkom overigens!

Moderator: Moderators
Ik vind dit heel herkenbaar. Continu heb ik dit soort discussies met mijn vrienden, familie en mijn vrouw. Ik vind dit erg moeilijk. Wat is het lastigst vind zie je precies terug in het fragment dat unbelievable heeft geplaatst. Er wordt in eerste instantie druk rondgeslingerd met argumenten over geloven en dat er zoveel christenen zijn en dat die het toch niet allemaal fout kunnen hebben. En God is liefde en de mens is gemeen.unbelievable schreef:Wellicht heeft ze wel veel kennis van de bijbel, maar is dit sterk 'gefilterd'. Zoals je zelf al aangeeft, komen alleen de mooie, leuke argumenten/verzen naar voren.
Dooddoeners .....! en niet serieus nemen van jouw gedachten. Kierkegaard was wat dat betreft WEL eerlijk ( ja die filisoof waar gelovigen altijd mee komen aanslepen ZONDER wat hij zegt serieus te nemen)ingenieus schreef:Ik vind dit heel herkenbaar. Continu heb ik dit soort discussies met mijn vrienden, familie en mijn vrouw. Ik vind dit erg moeilijk. Wat is het lastigst vind zie je precies terug in het fragment dat unbelievable heeft geplaatst. Er wordt in eerste instantie druk rondgeslingerd met argumenten over geloven en dat er zoveel christenen zijn en dat die het toch niet allemaal fout kunnen hebben. En God is liefde en de mens is gemeen.unbelievable schreef:Wellicht heeft ze wel veel kennis van de bijbel, maar is dit sterk 'gefilterd'. Zoals je zelf al aangeeft, komen alleen de mooie, leuke argumenten/verzen naar voren.
Als je daar dan vervolgens wat argumenten tegenover zet krijg ik als snel terug... pffff je weet wel veel en ik weet even niet hoe te reageren. Je komt erg boos over. Je denkt wel erg menselijk. We kunnen God niet begrijpen....
Ook wordt er gezegd dat ik nog een of ander trauma moet verwerken en dat ik maar veel moet bidden. Gelukkig komt er nog achteraan dat men wel van mij houdt. En weg is de discussie, mijn argumenten weggevaagd met emotie. Teleurstellend vind ik dat.