Vitiligo schreef:Dit is wel een interessant artikel waar je een en ander uit kan herleiden:
Inderdaad een interessant artikel, maar voor mij, vanuit mijn voormalige professie, geen nieuwe inzichten. Er wordt helaas totaal niet gerept over de andere opvoedingssituatie, in dit geval ouders van hetzelfde geslacht, en er valt derhalve daaromtrent niets uit te herleiden. Ik denk dat de vergelijking tussen een opvoedingssituatie vanuit een traditioneel gezin en die van andere gezinssamenstellingen volledig mank gaat. In een een gezin waarin de ouders van hetzelfde geslacht zijn, is er echt geen sprake van twee vaders of twee moeders. De rollen zijn anders (meestal niet vergelijkbaar met traditionele gezinnen). Ik zou graag aangetoond zien welke schadelijke effecten er voor kinderen uit dergelijke gezinnen zijn. Ik heb er tot nog toe geen gezien. In een aantal gevallen heb ik wel gemerkt dat kinderen soms gepest worden, maar haast altijd zijn kinderen uit dergelijke gezinnen zich terdege bewust van de "buitengewone" gezinssituatie waarin ze leven en weten daardoor zich vaak beter te weren tegen pesters dan kinderen uit "normale" gezinssituaties.
Niet uit het oog moet worden verloren, dat ouders in traditionele gezinnen het "normaal" vinden dat er kinderen in hun gezin geboren worden. In de gelijk-geslacht-gezinnen is het nemen van kinderen vaak een veel bewuster en overwogen keuze, aangezien het nogal eens problemen kan opleveren, gezien de houding van een deel van de samenleving t.a.v. homoseksualiteit, huwelijken van mensen van gelijk geslacht, en... het opvoeden van kinderen door die mensen, nog afgezien van de juridische drempels die er genomen moeten worden.
Het raakt wel wat off-topic trouwens. Misschien een ander topic openen? Ik ga dat niet doen, al weet ik wel een passende titel/stelling: "Het moet verboden worden dat homoparen kinderen krijgen/opvoeden". Je zult begrijpen dat ik een dergelijke stelling nooit zal verdedigen.
Groet
kiks