Kind in traditioneel gezin of....

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Vit
Banned

Re: Hoe ik van atheïst een christen werd.

Bericht door Vit »

kiks schreef:
Vitiligo schreef:Dat kan, ik ben al een dagje langer bij de baas.
:) Ik ook.
Als je nu ziet dat kinderen elkaar mishandelen, snap ik helemaal niets van, ik denk dan wat voor opvoeding heb je genoten/ondergaan.
De wereld verandert in een cascadische versnelling. Het is niet onverstandig te proberen te blijven begrijpen en zo "bij de tijd" te blijven.

Groet

kiks
Is wel zo, maar zoals ik het zie zou het moeten wezen voor een leefbare samenleving, in mijn ogen dan.

Groet, Vit
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Vitiligo schreef:
Fundi schreef:Mijn mening over adoptie door homo/lesbie stellen is niet gebaseerd op mijn geloofsovertuiging, maar is gewoon mijn menselijke opvatting over gezin en opvoeding.
Mee eens in deze, een kind heeft een vader en moeder nodig voor de opvoeding. Een moeder om het kind liefde bij te brengen en de vader het praktische.
Niet mee eens, een kind heeft een liefdevol gezin nodig. De samenstelling is niet van belang. Maar ook dat is kwestie van mening, niemand heeft de waarheid in pacht op dit onderwerp, zeker de bijbel niet.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Henry II schreef:
Vitiligo schreef:
Fundi schreef:Mijn mening over adoptie door homo/lesbie stellen is niet gebaseerd op mijn geloofsovertuiging, maar is gewoon mijn menselijke opvatting over gezin en opvoeding.
Mee eens in deze, een kind heeft een vader en moeder nodig voor de opvoeding. Een moeder om het kind liefde bij te brengen en de vader het praktische.
Niet mee eens, een kind heeft een liefdevol gezin nodig.
Sowieso en er hoeft zelfs niet perse getrouwd te worden, verder blijf ik bij mijn standpunt.

Als het dan toch moet liever bij twee vrouwen waarbij het kind een van hen is dan mannen.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

kiks schreef:Jammer dat in het artikel nergens gerept wordt over gezinnen die bestaan uit twee ouders van hetzelfde geslacht. Ik zou de resultaten van de opvoeding van kinderen uit dergelijke gezinnen wel eens willen zien. Nu moet ik het doen met de gezinnen die zo samengesteld zijn uit mijn eigen omgeving. Bij geen van die gezinnen is trouwens een overheidsinstantie betrokken als jeugdzorg of RvdK, zoals in nogal veel traditionele gezinnen. Misschien kan iemand daar cijfertjes over opduikelen? Ik kan ze iig niet meteen vinden, en ik kan me niet voorstellen dat het daar nooit eens mis gaat. Misschien is dat wel omdat er over het hebben kinderen in die gezinnen veel bewuster is nagedacht dan in traditionele gezinnen? Zo maar een gedachte. :)

Groet

kiks
Dit is wel een interessant artikel waar je een en ander uit kan herleiden:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/pe ... eding.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Vitiligo schreef:Dit is wel een interessant artikel waar je een en ander uit kan herleiden:
Inderdaad een interessant artikel, maar voor mij, vanuit mijn voormalige professie, geen nieuwe inzichten. Er wordt helaas totaal niet gerept over de andere opvoedingssituatie, in dit geval ouders van hetzelfde geslacht, en er valt derhalve daaromtrent niets uit te herleiden. Ik denk dat de vergelijking tussen een opvoedingssituatie vanuit een traditioneel gezin en die van andere gezinssamenstellingen volledig mank gaat. In een een gezin waarin de ouders van hetzelfde geslacht zijn, is er echt geen sprake van twee vaders of twee moeders. De rollen zijn anders (meestal niet vergelijkbaar met traditionele gezinnen). Ik zou graag aangetoond zien welke schadelijke effecten er voor kinderen uit dergelijke gezinnen zijn. Ik heb er tot nog toe geen gezien. In een aantal gevallen heb ik wel gemerkt dat kinderen soms gepest worden, maar haast altijd zijn kinderen uit dergelijke gezinnen zich terdege bewust van de "buitengewone" gezinssituatie waarin ze leven en weten daardoor zich vaak beter te weren tegen pesters dan kinderen uit "normale" gezinssituaties.
Niet uit het oog moet worden verloren, dat ouders in traditionele gezinnen het "normaal" vinden dat er kinderen in hun gezin geboren worden. In de gelijk-geslacht-gezinnen is het nemen van kinderen vaak een veel bewuster en overwogen keuze, aangezien het nogal eens problemen kan opleveren, gezien de houding van een deel van de samenleving t.a.v. homoseksualiteit, huwelijken van mensen van gelijk geslacht, en... het opvoeden van kinderen door die mensen, nog afgezien van de juridische drempels die er genomen moeten worden.
Het raakt wel wat off-topic trouwens. Misschien een ander topic openen? Ik ga dat niet doen, al weet ik wel een passende titel/stelling: "Het moet verboden worden dat homoparen kinderen krijgen/opvoeden". Je zult begrijpen dat ik een dergelijke stelling nooit zal verdedigen. :wink:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Vitiligo schreef:Als het dan toch moet liever bij twee vrouwen waarbij het kind een van hen is dan mannen.
Zou je dat kunnen uitleggen?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bram Kaandorp schreef:Zou je dat kunnen uitleggen?
Bij vrouwen vervult vaak een van de twee een mannetjes rol, bij mannen vind ik een kind nogal listig maar nou spreek ik met een onderbuik gevoel uit ervaring, mannen hebben iets meer om een kind te beschadigen.

Anneke Dote:

Jaren geleden kwam ik bij een homostel (vrienden van mijn ex) waar een jongen van zo'n 12 jaar logeerde, op een gegeven moment gaf deze aan naar bed te gaan waarop een van de twee mannen zei hem eerst te zullen douchen, mijn spontane reactie (ben ik weer) was kan hij dat zelf niet? Later kregen we een brief van die twee, dat ze het niet meer op prijs stelden dat we nog op bezoek kwamen, ik ben wel zo vrij geweest de plaatselijke politie op de hoogte te stellen, bij mij moet je niet aan kinderen komen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Vitiligo schreef:
Anneke Dote:

Jaren geleden kwam ik bij een homostel (vrienden van mijn ex) waar een jongen van zo'n 12 jaar logeerde, op een gegeven moment gaf deze aan naar bed te gaan waarop een van de twee mannen zei hem eerst te zullen douchen, mijn spontane reactie (ben ik weer) was kan hij dat zelf niet? Later kregen we een brief van die twee, dat ze het niet meer op prijs stelden dat we nog op bezoek kwamen, ik ben wel zo vrij geweest de plaatselijke politie op de hoogte te stellen, bij mij moet je niet aan kinderen komen.
dus als een man tegen een kind zegt dat hij moet douchen moetenwe tegenwoordig de politie bellen?
de paranoia is een beetje uit de hand aan het lopen me dunkt.

eigenlijk grappig moest het niet gemeend zijn
Vit
Banned

Bericht door Vit »

appelfflap schreef: dus als een man tegen een kind zegt dat hij moet douchen moeten we tegenwoordig de politie bellen?
de paranoia is een beetje uit de hand aan het lopen me dunkt.

eigenlijk grappig moest het niet gemeend zijn
Ik weet dat het lastig is, maar even goed lezen, je kunt het.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Fundi schreef:Ik veroordeel het homohuwelijk niet. Het gaat me om het kerkelijk homohuwelijk.
En dat is omdat de verbindtenis tussen man en vrouw ook een geestelijke betekenis heeft.

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn. (Gen. 2:24)

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn. Dit geheimenis is groot, doch ik spreek met het oog op Christus en op de gemeente.(Efeze 5:31)

Dit is niet maar "traditie navolgen".
Dat is exact de traditie navolgen. Je had ook een andere traditie uit het OT kunnen kiezen, die waarin koning Salomo 1000 vrouwen had en dit heel gewoon werd gevonden. Je citaat uit Genesis gaat mank omdat het duidelijk moge zijn dat in die tijd een vrouw letterlijk bezit van haar man was. Even later bleek het heel geaccepteerd te zijn om meerdere vrouwen te 'nemen' waardoor jouw een-op-een ideaal als geestelijk verbintenis tussen twee mensen niet gaat werken. Hoevaak moest die ene aartsvader ook weer 7 jaren werken voor Laban (uit mijn hoofd) totdat hij eindelijk die ene vrouw mocht huwen? Je hebt het over gearrangeerde huwelijken, waarbij geen enkele wederzijdse liefde bestond. Het kerkelijk huwelijk als bezegeling voor een geestelijk huwelijk tussen twee mensen is een hyper-romantisch onrealistisch beeld. In feite is het kerkelijk huwelijk altijd een manier geweest om bezit te regelen en overerving.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Vitiligo schreef:
Bram Kaandorp schreef:Zou je dat kunnen uitleggen?
Bij vrouwen vervult vaak een van de twee een mannetjes rol, bij mannen vind ik een kind nogal listig maar nou spreek ik met een onderbuik gevoel uit ervaring, mannen hebben iets meer om een kind te beschadigen.

Anneke Dote:

En heb je ook echt bewijs?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bram Kaandorp schreef:En heb je ook echt bewijs?
Domme vraag misschien, maar waarvan?
Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Kind in traditioneel gezin of....

Bericht door Dat beloof ik »

Misbruik van het kind door het homostel.
Paard bij de naam noemen, wel zo duidelijk.
Ook al was er geen bewijs, een oprecht vermoeden is een goede reden om zoiets te melden.
En het verhaal zoals dat hier staat is dat ook.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Zelfs al zou het waar zijn, dan heb je nog een probleem. Namelijk is de steekproef groot genoeg?
Zou er een significante relatie zijn tussen het homostel en de misbruik. Wat als de relatie tussen stiefouders en misbruik groter is, gaan we dan verbieden dat iemand stiefouder wordt? In gezinnen met 2 kinderen is meer misbruik als met meerdere kinderen. (http://media.leidenuniv.nl/legacy/rappo ... screen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;). Dus gezinnen met 2 kinderen moeten gezinsuitbreiding plannen?
Eén ding is zeker. Screening bij homostellen is altijd groter dan screening bi gewone stellen, want die is er helemaal niet en daar gaat zoveel mis,, dat zo'n screening wellicht nog wel te verdedigen is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Bonjour schreef: In gezinnen met 2 kinderen is meer misbruik als met meerdere kinderen. (http://media.leidenuniv.nl/legacy/rappo ... screen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;). Dus gezinnen met 2 kinderen moeten gezinsuitbreiding plannen?
"Normale" gezinnen zijn er dan ook wat meer dan homogezinnen mét kinderen.

In dit geval logeerde de jongen er, het was in ieder geval niet echt normaal dat deze gedoucht werd, althans dat vond ik er van en de politievrouw bij wie ik het meldde ook niet trouwens. Volgens mijn ex hadden deze twee wel vaker kinderen (jongens) te logeren (boerderij).
Gesloten