De kunst van het modereren.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

iznogoodh
Banned

Re: De kunst van het modereren.

Bericht door iznogoodh »

Bonjour schreef:Als we bv in "95 stellingen / 200 vragen aan een christen. " niet een beetje ruimte geven aan de gelovige om dogma's te hanteren en daar steeds een waarschuwing voor geven, kan dat topic beter dicht. Hetzelfde geldt voor "waarom genesis".

Of iemand een trol genoemd wordt, bepaal ik niet alleen, daarvoor hebben we een team dat ook nog wel input krijgt van andere leden.

Maar ik ben blij dat je wilt dat wij strenger worden.
Het gaat niet om dogma's. Het gaat om geen antwoorden geven als de vraag duidelijk is. De vraag wordt ontdoken.
Als tot drie maal toe het probleem wordt aangekaart van een fout in de Bijbel die stelt dat Adam en Eva slechts 6000 jaar geleden leefden en ... negeert dat probleem dat drie keer onder zijn neus wordt gewreven, alsof het probleem nooit werd genoemd, dan wordt het tijd dat je als moderator iets gaan doen en de vraag eens stelt: 'Zeg ..., lees jij eigenlijk wel wat anderen schrijven? Dat hoort wel zo op een forum."
Er was hier wel eens een moderator die eindelijk eens ingreep nadat zo een christen, die het steeds had over een wetenschappelijk rapport dat zijn stelling bevestigde, stelselmatig weigerde om er details over te geven. Die moderator kwam toen met de eis aan die christen dat hij nu godverdomme eindelijk eens met die details ging komen. Die er niet kwamen want de christen had ze natuurlijk niet.
Het was verbijsterend, zo kei- en keihard als hij gewend was te liegen en zo lang als hij hier openlijk mocht liegen.

Het minste dat een goed moderator doet is de querulant openlijk tot de orde te roepen en hem te vertellen tegen welke discussieregels hij zondigt.
Naam verwijderd - bonjour
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Nu ga jij op één avond voor de zoveelste keer over een waarschuwing heen. Volgende keer dat een naam zie heb je en topic-ban. De eerste keer dat die uitgegeven wordt, dus lees nog maar even door in de regels wat dat inhoud.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Bonjour schreef:Nu ga jij op één avond voor de zoveelste keer over een waarschuwing heen. Volgende keer dat een naam zie heb je en topic-ban. De eerste keer dat die uitgegeven wordt, dus lees nog maar even door in de regels wat dat inhoud.
Ik denk dat ik beter weet dan jij wat discussieregels zijn.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

iznogoodh schreef:
Bonjour schreef:Voor de rest denk ik dat we bewust sommige topics wat vrijer moeten laten dan andere, omdat je anders totaal geen discussie met een gelovige kan voeren. "Waarom Genesis" is zo'n topic.
Ik kan me voorstellen dat we bij een ander topic gelijk zeggen dat er geen dogma's gebruikt mogen worden.
Discussie? Je zet de deur open voor elke troll. En of het een troll wordt genoemd is geheel een kwestie van jouw persoonlijke smaak. Of die troll schade aanricht bij anderen, die discussieregels wensen te handhaven, is blijkbaar geen criterium. Moeten die anderen er maar tegen kunnen...
Is het ook niet een heel klein beetje "onze" fout? Een trol wordt dus door meerderen herkend en zou door stelselmatig door te vragen door de mand moeten vallen en vervolgens genegeerd moeten worden. Anders blijft het (wat mij betreft) 1-0 voor de trol.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

iznogoodh schreef:
Bonjour schreef:Nu ga jij op één avond voor de zoveelste keer over een waarschuwing heen. Volgende keer dat een naam zie heb je en topic-ban. De eerste keer dat die uitgegeven wordt, dus lees nog maar even door in de regels wat dat inhoud.

Ik denk dat ik beter weet dan jij wat discussieregels zijn.
Reactie op modingreep. Je toont je eigen ongelijk aan. Je hebt een topic ban
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

iznogoodh schreef:
Het minste dat een goed moderator doet is de querulant openlijk tot de orde te roepen en hem te vertellen tegen welke discussieregels hij zondigt.
Als iemand hardleers is passen we dit toe. Op dit forum lopen we niet achter elke deelnemer aan, daar ontbreekt de tijd voor en het wordt er niet leuker op. Soms is het interessant om te kijken hoe de zwakke plekken worden blootgelegd door discussiepartners en als iemand hier niet aan werkt en zich gaat verstoppen achter een optelsom aan drogredenen en rariteiten dan komen wij in beeld. Ook gelovigen en dat geldt dus ook voor ongelovigen kunnen leren en misschien steken ze nog iets op door de omgeving waar ze vertoeven. Er is een groep die niet gewend is om analyses te maken op rationele grondslag en tekortkomingen kun je in beeld brengen. Neemt niet weg dat trolgedrag ook bij ons opvalt en besproken wordt. De deelnemer ligt dan onder een vergrootglas en vroeg of laat wordt er ingegrepen. Misschien is het meest opzienbarende dat wij nu inzetten op een eerder tijdstip. En nieuwkomers krijgen dan net iets meer ruimte dan oudgedienden die hier maar een beetje rondhangen om elke discussie te verzieken. Daar zijn we nu zo langzamerhand op uitgekeken en voor deze groep hebben we bij de drukker een extra stel waarschuwingen bij laten maken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie