Ebola: gaan we binnenkort mensen ruimen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Re: Ebola: gaan we binnenkort mensen ruimen?

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef:En om een virus te extraheren om er een bom van te maken...ik weet niet of ze zo slim zjin.
Ebola is zo besmettelijk dat de zelfmoordterrorist zichzelf tot virus'bom' kan promoveren, gewoon door zichzelf willens en wetens te besmetten met Ebola door fysiek contact te leggen met iemand die besmet is
.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Zoals DiMensie al aangaf zo moeilijk is het niet om in het westen voor chaos te zorgen.

Zorg voor genoeg zelfmoordernaars (geen tekort aan als ik hoor hoeveel er zich opblazen) zorg dat ze besmet raken en zorg ervoor dat ze, voordat ze verschijnselen van de ziekte hebben, in grote steden in het westen aankomen. Het sputum via de airco, en/of openbaar vervoer verspreiden lijkt me ook niet zo moeilijk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Fish schreef:Zoals DiMensie al aangaf zo moeilijk is het niet om in het westen voor chaos te zorgen.

Zorg voor genoeg zelfmoordernaars (geen tekort aan als ik hoor hoeveel er zich opblazen) zorg dat ze besmet raken en zorg ervoor dat ze, voordat ze verschijnselen van de ziekte hebben, in grote steden in het westen aankomen. Het sputum via de airco, en/of openbaar vervoer verspreiden lijkt me ook niet zo moeilijk.
Ook Fish is bij deze geslaagd voor zijn diploma zelfmoordterrorist!
:bom:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Het is een serieuze zaak hoor!
Ook in Nederland zal de overheid straf optreden als isolatie de enige mogelijkheid is om een outbreak te voorkomen en de Nederlandse overheid beschikt over veel betere middelen daartoe dan de Nigeriaanse overheid. Denk maar eens na over de gevolgen als Schiphol geïsoleerd zou moeten worden om een outbreak te voorkomen
.
Personeel KLM doodsbang voor ebola-vlucht
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

DiMensie schreef:.
Het is een serieuze zaak hoor!
Ook in Nederland zal de overheid straf optreden als isolatie de enige mogelijkheid is om een outbreak te voorkomen en de Nederlandse overheid beschikt over veel betere middelen daartoe dan de Nigeriaanse overheid. Denk maar eens na over de gevolgen als Schiphol geïsoleerd zou moeten worden om een outbreak te voorkomen
.
Personeel KLM doodsbang voor ebola-vlucht
.
En of het een serieuze zaak is!
Maar ik heb me nooit aan de gedachte kunnen onttrekken dat de kroon op Gods schepping ten onder gaat aan het kleinste (genetische) organisme dat er is (ook Gods schepping uiteraard)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NRC schreef:
12 september 2014, 07:19
‘Twee Nederlandse artsen mogelijk besmet met ebola’
door Frank Huiskamp

Twee Nederlandse tropenartsen zijn mogelijk besmet geraakt met het ebolavirus. Ze werken in het Lion Heart Medical Centre in Yele in Sierra Leone, een ziekenhuis gebouwd met voornamelijk Nederlands geld. Bij de artsen zijn vooralsnog geen symptomen ontdekt, maar het kan ook enkele weken duren voordat die er zijn.

Volgens De Telegraaf heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken het nieuws bevestigd. De artsen, een man en een vrouw, zouden drie patiënten hebben behandeld die later het dodelijke virus bleken te hebben. Ze deden dat zonder beschermende kleding.

De Nederlanders komen volgens de directrice van de Lion Heart Foundation dit weekend terug naar Nederland, op last van de Nederlandse overheid. Hier teruggekomen worden ze vermoedelijk in quarantaine geplaatst.
***knip***

Bron
Dit begrijp ik dus helemaal niet: waarom dat virus naar Nederland slepen? Isoleer het daar!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

DiMensie schreef:

Dit begrijp ik dus helemaal niet: waarom dat virus naar Nederland slepen? Isoleer het daar!
Ik denk dat hier hun overlevingskansen hoger zijn en zolang de ziekte nog niet manifest is zijn ze niet besmettelijk.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
DiMensie

Bericht door DiMensie »

doctorwho schreef:
DiMensie schreef:Dit begrijp ik dus helemaal niet: waarom dat virus naar Nederland slepen?
Isoleer het daar!
Ik denk dat hier hun overlevingskansen hoger zijn
Waarom denk je dat?
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schreef:
Eenmaal besmet is er een grote kans op overlijden. In Afrika overlijdt meer dan de helft van de patiënten. Het is onbekend of dit beïnvloed wordt door minder goede medische voorzieningen. Er is geen vaccin of goede behandeling tegen ebola beschikbaar. De behandeling bestaat hoofdzakelijk uit het bestrijden van de complicaties.

Bron
doctorwho schreef:en zolang de ziekte nog niet manifest is zijn ze niet besmettelijk.
Gaat anders wel erg rap hoor:
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schreef:
De tijd tussen het oplopen van het ebolavirus en ziek worden is gemiddeld een week.
Een patiënt is besmettelijk als er klachten ontstaan zoals koorts, hoofdpijn en spierpijn.

Bron
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

DiMensie schreef:Dit begrijp ik dus helemaal niet: waarom dat virus naar Nederland slepen? Isoleer het daar!
Ik wilde bijna zeggen, met de AD ziekenhuis top 100 in het vooruitzicht: "Dat ik een mooie publiciteits-stunt" maar dat zeg ik liever toch maar niet, omdat dat een ander topic zou zijn.
Einstein/Mick
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Kan de uitbraak nog gestopt worden?
Ebola could hit 15 countries across Africa: Study of how disease has spread in past finds 22million people may be at risk of infection

In a world first, Oxford scientists have created a new map of places most at risk of an Ebola outbreak
Show, regions likely to be home to animals harbouring virus more widespread than previously feared,

The virus is thought to be carried by bats or other wild animals, particularly in West Africa

Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... z3D6dgdZBC" onclick="window.open(this.href);return false;
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DiMensie

Bericht door DiMensie »

.
Dit vind ik zeer verontrustend: "Zijn ze niet ziek, dan gaan ze naar huis":
NOS schreef:
"Ebola-epidemie NL onmogelijk"
vrijdag 12 sep 2014, 17:24 (Update: 12-09-14, 21:01)

"Met de goede gezondheidsinfrastructuur zoals we die in Nederland hebben, is een ebola-epidemie zoals in Afrikaanse landen eigenlijk onmogelijk", zegt Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM.

Zondag komen twee Nederlandse artsen aan in Nederland die mogelijk zijn besmet met ebola. De tropenartsen waren werkzaam in Sierra Leone en kwamen daar in aanraking met patiënten die later ebola bleken te hebben. De artsen hebben nog geen symptomen van de ziekte.

LUMC
"Als de twee artsen zondag in Nederland aankomen, wordt eerst onderzocht of ze ziek zijn of niet. Zijn ze ziek, dan moeten ze geïsoleerd worden en dat zal in het ziekenhuis gebeuren. Daar wordt gekeken of er sprake is van ebola. Zijn ze niet ziek, dan gaan ze naar huis", zegt Van Dissel tegen de NOS.
***knip***

Bron
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien wordt het nu de hoogste tjid de Hoofdverdachte ter verantwoording te roepen:

http://www.news.com.au/travel/travel-up ... 7032944635" onclick="window.open(this.href);return false;
...instead of mentioning the science behind the treatment that most likely saved his life, he took a spiritual turn.
His speech soon sounded like a sermon.
Einstein/Mick
DiMensie

Bericht door DiMensie »

dikkemick schreef:Misschien wordt het nu de hoogste tjid de Hoofdverdachte ter verantwoording te roepen
Lijkt me onzinnig aangezien die Hoofdverdachte niet bestaat.

Waarom haalt de Nederlandse overheid 2 besmette mensen naar Nederland en laat die vervolgens niet isoleren? Wel tof dat die twee hun eigen verantwoordelijkheid hebben genomen en vrijwillig in een soort van quarantaine zijn gegaan, maar ook bij hun kan de paniek toeslaan, zeker nadat 1 van de 2 overlijdt, want de keuze om in alle eenzaamheid en isolatie de Ebola stervensdood tegemoed te zien vergt erg veel moed, zeker als je die ellende van dicht bij hebt mogen aanschouwen. En als de paniek toeslaat terwijl de ijlkoorts je overmant, wat voor gekke dingen doe je dan, denk je dan nog aan het voorkomen van verspreiding of wil je dan met de dood voor ogen juist omringd worden door nabestaanden?

Het schijnt dat er een experimenteel medicijn voorhanden is wat het sterftecijfer significant terugdringt, maar niet alle gevallen kan genezen. Wat ik er van begrepen heb mag de Nederlandse overheid dit medicijn pas aanschaffen als er zich daadwerkelijk Ebola gevallen voordoen. Dat zou dan een goede reden zijn om die 2 besmette mensen naar Nederland te halen, maar niet om ze vervolgens te ontslaan op de isolatieafdeling en vrij rond te laten wandelen. :?
NU.nl schreef:Laatste update: 15 september 2014 13:50

Schippers maakt weg vrij voor medicijnen tegen ebola

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid heeft de weg vrij gemaakt voor het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) om medicijnen aan te kopen tegen ebola.

Ze heeft daartoe de ontheffing voor het RIVM gewijzigd voor het bezit van niet-toegelaten geneesmiddelen. Die wijziging gaat dinsdag in, zo heeft Schippers maandag bekendgemaakt.

De wijziging zat er al aan te komen, maar is nu versneld in procedure gebracht in verband met de uitbraak van ebola in West-Afrika en de terugkeer van twee Nederlandse artsen uit Sierra Leone die mogelijk besmet zijn.

De artsen Erdi Huizenga (39) en Nick Zwinkels (31) werkten daar in een lokaal ziekenhuis en kwamen in aanraking met patiënten die later overleden aan ebola. Het virus kan dodelijk zijn.

De artsen keerden zondagavond terug en blijven uit voorzorg in elk geval 24 uur ter observatie in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

Eerder zijn al westerse hulpverleners die besmet waren geraakt met ebola, behandeld met het experimentele medicijn ZMapp. Onder meer Amerikaanse en Britse hulpverleners zijn daardoor van de ziekte genezen.

Bezweken

Al meer dan 2.400 mensen zijn in West-Afrika bezweken aan het ebolavirus. Het aantal nieuwe gevallen van ebola stijgt veel sneller dan de gezondheidsautoriteiten aankunnen. Er zijn inmiddels al 4.784 patiënten bekend, van wie er dus ruim 2.400 zijn overleden.

Waarschijnlijk zijn er in het gebied nog veel meer besmettingen, maar die worden niet gemeld bij de autoriteiten.

Bron
Zes dingen die u moet weten over ebola

Experimenteel medicijn tegen ebola mag, maar helpt 't ook?
.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

DiMensie schreef:
doctorwho schreef:
DiMensie schreef:Dit begrijp ik dus helemaal niet: waarom dat virus naar Nederland slepen?
Isoleer het daar!
Ik denk dat hier hun overlevingskansen hoger zijn
Waarom denk je dat?
Omdat de medische voorzieningen hier over het algemeen beter zijn dan in Angola of Ghana.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
DiMensie

Bericht door DiMensie »

doctorwho schreef:
DiMensie schreef:
doctorwho schreef:Ik denk dat hier hun overlevingskansen hoger zijn
Waarom denk je dat?
Omdat de medische voorzieningen hier over het algemeen beter zijn dan in Angola of Ghana.
Hoezo medische voorzieningen? Ze zijn 'gewoon' (?) weggestuurd uit dat ziekenhuis waar ze in isolatie zaten. Welke medische voorzieningen heb je het dan over als ze 'gewoon' vrij rond lopen? Er is geen genezing voorhanden, enkel in experimenteel stadium wat eigenlijk nog niet eens op mensen getest mag worden.

Al zou het waar zijn dat hun overlevingskansen met 50% zouden stijgen doordat de medische voorzieningen hier beter zijn, maakt dat het aanvaardbaar dat de overheid daarmee bewust de Nederlandse bevolking blootsteld aan het Ebola virus, waardoor ook hier een verhoogd risico ontstaat op een Ebola uitbraak?
Plaats reactie