Religieuze massamoord

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Religieuze massamoord

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef: Heb ik hiermee alles gezegd?
Waarschijnlijk niet.
Mogelijk is het zelfs te complex om helemaal te ontrafelen, maar dat een serie onfrisse boeken dé oorzaak is van het wel en wee rondom islam vandaag de dag, is me veel te simplistisch.
Ik denk dat we in dat geval allemaal al moslim waren geweest.
In geval van de verbreiding van IS speelt angst denk ik een grote rol zowel onder de IS boeven als onder de onderworpenen. Zodra ze zich als Jehova-getuigen manifesteren en in plaats van een onthoofding een foldertje geven zullen er aanmerkelijk minder aanhangers komen. Grof geweld is steeds een effectieve wijze voor geloofs-verbreiding geweest.
Ik denk dat zelf mijn katten nog halal-muizen gaan eten als IS voor de deur staat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

@MysticNetherlands
En opnieuw vind je het nodig om de aandacht op jou te vestigen terwijl het hier gaat over religieuze massamoord/ Speciaal voor jou, in de naam van god …

slachtpartijen op de snelweg

https://www.youtube.com/watch?v=RTosGni1BwA

executie

https://www.youtube.com/watch?v=W3JwBQFSsMw

gespietste hoofden

https://www.youtube.com/watch?v=m0xUP7EUMQ0

Dit wordt allemaal gedaan door diepgelovige mensen, ... in naam van de almachtige naar kamelen geurende baarddrager. Let vooral op hun gezang en hun voortdurend loven van hun god. Als ik die beelden zie kan ik maar aan één ding denken, psychopaten. Ben jij nog mee?

@Jagang en Gerard-m
Ik denk dat het beiden is. Zwakke figuren zijn makkelijk te overhalen door gepredik (en zeker als er een mijnheer met een ak47 bij de deur van de moskee staat) Deze worden dan gebruikt als usefull idiots, in dit geval om angst te verspreiden (terwijl ze gebrainwasht zijn door hun religieuze leiders en waarschijnlijk ook nog eens zo achterlijk zijn dat ze werkelijk geloven dat ze dit doen voor hun god). Dat is 1, maar daarachter zitten natuurlijk malafide individuen die deals sluiten met de wapenindustrie, of de olielobby. En dat is in deze gebeurt mede door de gezagsdragers van democratische landen. (Ik spreek dan over Netuayanu en Kerry)Dat is dan 2. Maar nu zitten we met een put zonder bodem, een put van angst, wraak, haat en wreedheden. Kan je dit als bevolking van een regio terug te boven komen? Ik denk dan aan de Balkanoorlog, waar na al die jaren nu nog steeds het vuurtje smeult tussen de verschillende bevolkingsgroepen onderling.

Mvg, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

LordDragon schreef:
slachtpartijen op de snelweg

https://www.youtube.com/watch?v=RTosGni1BwA

executie

https://www.youtube.com/watch?v=W3JwBQFSsMw

gespietste hoofden

https://www.youtube.com/watch?v=m0xUP7EUMQ0

Dit wordt allemaal gedaan door diepgelovige mensen, ... in naam van de almachtige naar kamelen geurende baarddrager. Let vooral op hun gezang en hun voortdurend loven van hun god. Als ik die beelden zie kan ik maar aan één ding denken, psychopaten. Ben jij nog mee?
Afgrijselijke beelden. Gelukkig (!)...en dat uit mijn mond...zegt dat niet perse iets over de heilige boeken. En dit is gelijk ook de zwakte van die "heilige" boeken. Je kunt er wel die kant mee op! Er IS goddelijke rechtvaardiging voor de ISIS (Inhumane Satanistische Immorele Stupide) acties. Maar gelukkig kun je er ook de andere kant mee rechtvaardigen. het is maar te hopen dat de balans naar de juiste kant doorslaat.
En daarom roep ik iedere keer zo hard, die die andere kant (de gematigden) zich eens hard moeten maken tegen deze vervuilers van de vrede.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
LordDragon
Bevlogen

grof he, maar over het andere, het boek : uit harry potter kan je ook iets leren. Het is misschien dat wat jagang bedoelt, ieder persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen interpretatie van een boek. Als daar religieus misbruik van gemaakt wordt is dat niet zo evident natuurlijk, maar er schuilt wel waarheid in.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

LordDragon schreef:grof he, maar over het andere, het boek : uit harry potter kan je ook iets leren. Het is misschien dat wat jagang bedoelt, ieder persoon is verantwoordelijk voor zijn eigen interpretatie van een boek. Als daar religieus misbruik van gemaakt wordt is dat niet zo evident natuurlijk, maar er schuilt wel waarheid in.

MVG, LD.
Alleen kan een heilig boek van een algoede god niet op deze wijze te interpreteren zijn. Wat is er dan nog heilig (of goed) aan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
LordDragon
Bevlogen

er is geen heilig boek van een algoede god, er is enkel social engeneering om mensen te onderdrukken en in het gareel te houden.

mvg, LD
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef: In geval van de verbreiding van IS speelt angst denk ik een grote rol zowel onder de IS boeven als onder de onderworpenen. Zodra ze zich als Jehova-getuigen manifesteren en in plaats van een onthoofding een foldertje geven zullen er aanmerkelijk minder aanhangers komen. Grof geweld is steeds een effectieve wijze voor geloofs-verbreiding geweest.
Ik denk dat zelf mijn katten nog halal-muizen gaan eten als IS voor de deur staat.
Dat vat ik ook onder het kopje "peer pressure".
Angst is daarvan slechts de overtreffende trap.

Maar zoals eerder gemeld denk ik dat ISIS harder van stapel loopt dan goed is voor die organisatie.
Ik denk dat Irak een stuk dunner bevolkt is als ISIS klaar is.
Ik verwacht op langere termijn dan ook niet dat ze veel vrienden zullen overhouden, zelfs in Islamitische landen.

Weet iemand overigens al waar het geld voor ISIS vandaan komt?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jagang schreef:Maar zoals eerder gemeld denk ik dat ISIS harder van stapel loopt dan goed is voor die organisatie.
Ik denk dat Irak een stuk dunner bevolkt is als ISIS klaar is.
Ik verwacht op langere termijn dan ook niet dat ze veel vrienden zullen overhouden, zelfs in Islamitische landen.
De maffia heeft ook veel vijanden, maar bestaat ook nog steeds. Op de één of andere manier blijkt een geweldsverheerlijkingsdoctrine zich toch door de eeuwen heen hardnekkig in een groep te kunnen handhaven of zelfs te kunnen uitbreiden. Mohammed predikte volgens islamitische geschriften ook een geweldsverheerlijkingsdoctrine en dat maakt de islam even gevaarlijk als de maffia of mogelijk nog gevaarlijker wegens het godsdienstfanatische karakter ervan. Niet iedereen binnen de invloedssfeer van de maffia zal even gewelddadig zijn, maar dat maakt de maffia niet onschuldig. Iets soortgelijks zal gelden voor de islamitische invloedssfeer.

De kern zit hem mijns inziens dus in de (fanatische) verheerlijking van georganiseerde geweldpleging. De uitwerking of levensvatbaarheid hiervan wordt mijns inziens nogal eens gebagatelliseerd of onderschat.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 14 aug 2014 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:De maffia heeft ook veel vijanden, maar bestaat ook nog steeds. Op de één of andere manier blijkt een geweldsverheerlijkingsdoctrine zich toch door de eeuwen heen hardnekkig in een groep te kunnen handhaven of zelfs te kunnen uitbreiden. Mohammed predikte volgens islamitische geschriften ook een geweldsverheerlijkingsdoctrine en dat maakt de islam even gevaarlijk als de maffia of mogelijk nog gevaarlijker wegens het godsdienstfanatische karakter ervan. Niet iedereen binnen de invloedssfeer van de maffia zal even gewelddadig zijn, maar dat maakt de maffia niet onschuldig. Iets soortgelijks zal gelden voor de islamitische invloedssfeer.
Ja, absoluut, vooral als er geld in wordt gepompt.
Het zou me niets verbazen als het uiteindelijk weer aan oliedollars kan worden gelinkt.
Ik ben nog steeds erg benieuwd.

Verder betoog ik nergens dat ISIS onschuldig is, integendeel.
Het lijkt de meest gewelddadige Islamitische beweging aller tijden te zijn.
Ik betoog alleen dat ze zich daarmee ook in hun eigen voet schieten.
(Ik zou overigens nog liever zaken doen met de maffia, maar dit terzijde.)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:Verder betoog ik nergens dat ISIS onschuldig is, integendeel.
Het lijkt de meest gewelddadige Islamitische beweging allertijden te zijn.
Ik betoog alleen dat ze zich daarmee ook in hun eigen voet schieten.
(Ik zou overigens nog liever zaken doen met de maffia, maar dit terzijde.)
Als een relatief gewelddadige maffiagroepering (zoiets als ISIS) uit de gratie raakt, blijven we helaas nog steeds wel met andere maffiagroeperingen zitten. De bestrijding van de maffia vergt meer dan alleen maar haar meest gewelddadige exponenten te bestrijden, welke exponenten trouwens wel inherent zijn aan het maffia-systeem. De wortel van dergelijke exponenten ligt dus in het systeem zelf. Het systeem uitroeien lijkt daarmee effectiever dan het uitroeien van de exponenten (die onvermijdelijk steeds weer de kop opsteken zolang het systeem blijft bestaan).
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:Als een relatief gewelddadige maffiagroepering (zoiets als ISIS) uit de gratie raakt, blijven we helaas nog steeds wel met andere maffiagroeperingen zitten. De bestrijding van de maffia vergt meer dan alleen maar haar meest gewelddadige exponenten te bestrijden, welke exponenten trouwens wel inherent zijn aan het maffia-systeem. De wortel van dergelijke exponenten ligt dus in het systeem zelf. Het systeem uitroeien lijkt daarmee effectiever dan het uitroeien van de exponenten (die onvermijdelijk steeds weer de kop opsteken zolang het systeem blijft bestaan).
Dat is natuurlijk leuk om over te theoretiseren, maar islam gaat natuurlijk nooit "uitgeroeid" worden.
Net zo min als de maffia, overigens.
Ik denk wel dat internationaal opererende groepen een zware slag zou worden toegebracht als hun inkomstenbronnen, vooral gelegen in fossiele brandstoffen, zouden opdrogen.
Al was het maar omdat machtsmisbruik alvast inherent is aan exorbitante rijkdom.
Zonder die rijkdom, vallen belangrijke centrale figuren achter het internationale netwerk weg.

Het is onmogelijk om alleen een gedachtengoed uit te roeien, en verwerpelijk om hele groepen mensen uit te willen roeien.
(Ik weet niet precies welke van beiden of welke combi je in gedachten had..)
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Vegan, ik heb de post ge-edit.
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:Dat is natuurlijk leuk om over te theoretiseren, maar islam gaat natuurlijk nooit "uitgeroeid" worden.
Net zo min als de maffia, overigens.
Inderdaad. Uitroeien is onrealistisch, maar als het gaat om terugdringen moet er veel mogelijk zijn. Wat we de laatste decennia meemaken is een toenemende wereldwijde islamitische geweldsspiraal en van het effectief terugdringen daarvan is geen sprake. Blijkbaar doen we wereldwijd met ons allen dus iets grondig fout als het gaat om onze tot nu toe toegepaste strategieën die gericht zijn op het effectief terugdringen van die geweldsspiraal.
Jagang schreef:Het is onmogelijk om alleen een gedachtengoed uit te roeien,
Eens.
Jagang schreef:en verwerpelijk om hele groepen mensen uit te willen roeien.
Het heeft uiteraard de voorkeur om mensen die een geweldsverheerlijkingscultus volgen geweldloos op andere gedachten te brengen. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij leden van ISIS (en soortgelijke groeperingen) in de harde praktijk kan gaan werken.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 14 aug 2014 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:Blijkbaar doen we wereldwijd met ons allen dus iets grondig fout als het gaat om onze tot nu toe toegepaste strategieën die gericht zijn op het effectief terugdringen van die geweldsspiraal.
Zeker..
We blijven maar olie verstoken waarmee we ons eigen internationale terrorisme financieren.
Ik vrees dat afkicken van de olie de remedie is die het meeste effect zal hebben, omdat de geldschieters met schier-onuitputtelijke middelen uit de golfstaten dan alvast wegvallen.
En dat zijn centrale personen in het wereldwijde netwerk van door hen gesubsidiëerde moskeeën.

Het is een beetje als met alcohol: Alcohol kan een prettige roes geven, maar op termijn gaat je lever er aan.
Zo ook met olie: Degenen die dat als (semi)-monopolisten verkopen, worden rijk, en die rijkdom ga je voelen in de vorm van het uitoefenen van macht.
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:We blijven maar olie verstoken waarmee we ons eigen internationale terrorisme financieren.
Ik vrees dat afkicken van de olie de remedie is die het meeste effect zal hebben, omdat de geldschieters met schier-onuitputtelijke middelen uit de golfstaten dan alvast wegvallen.
En dat zijn centrale personen in het wereldwijde netwerk van door hen gesubsidiëerde moskeeën.
Een kernfusie-doorbraak zou het fundament onder de financiering van internationaal islamitisch fanatisme kunnen wegslaan. Maar zolang die doorbraak uitblijft kan het streven naar het op steeds grotere schaal invoeren van bestaande alternatieven voor olie ook veel doen.

Ik denk niet dat olierijke moslimlanden die mogelijkheid niet zien aankomen. Vandaar waarschijnlijk de haast die gemaakt wordt om islamitische cellen op te bouwen in invloedrijke westerse landen, zodat dan van daaruit een alternatieve machtsbasis kan worden opgebouwd.
Plaats reactie