Blog van freedomxx
Moderator: Moderators
Re: Blog van freedomxx
Korte beschrijving wat er allemaal te lezen is op mijn blog.
Mijn blog is een uitlaatklep voor mij als het gaat om mijn twijfels aan de islam. Maar mijn doel is ook dat moslims en moslima's ook hun steun kunnen vinden in mijn blog. Ik wil een soort groep creëren waar jonge moslima's (het liefst, maar moslims zijn ook welkom!) hun verhaal kwijt kunnen. Ik ben ook geïnteresseerd in andermans verhalen
Waar schrijf ik over?
Eigenlijk over alles.. Over mijn dagelijkse leven en hoeveel de islam te maken heeft in mijn leven, maar ook over allerhande onderwerpen onder het allochtonengemeenschap zoals sociale controle etc. Ook beschrijf ik mijn zoektocht in het geloof. Het komt eigenlijk op neer dat mijn blog een uitlaatklep is waar ik mijn meningen kwijt kan als het gaat om het geloof en over alles schrijf. Inmiddels zijn er meer dan 60 artikelen over vele onderwerpen gepost.
Mijn blog is wel geheel anoniem dus niemand weet wie ik ben of waar ik woon. Enige wat ik heb verteld, is dat ik bijna 19 jarige meisje ben. Ik post nu bijna 1,5 jaar artikelen op mijn blog.
Mijn blog is een uitlaatklep voor mij als het gaat om mijn twijfels aan de islam. Maar mijn doel is ook dat moslims en moslima's ook hun steun kunnen vinden in mijn blog. Ik wil een soort groep creëren waar jonge moslima's (het liefst, maar moslims zijn ook welkom!) hun verhaal kwijt kunnen. Ik ben ook geïnteresseerd in andermans verhalen
Waar schrijf ik over?
Eigenlijk over alles.. Over mijn dagelijkse leven en hoeveel de islam te maken heeft in mijn leven, maar ook over allerhande onderwerpen onder het allochtonengemeenschap zoals sociale controle etc. Ook beschrijf ik mijn zoektocht in het geloof. Het komt eigenlijk op neer dat mijn blog een uitlaatklep is waar ik mijn meningen kwijt kan als het gaat om het geloof en over alles schrijf. Inmiddels zijn er meer dan 60 artikelen over vele onderwerpen gepost.
Mijn blog is wel geheel anoniem dus niemand weet wie ik ben of waar ik woon. Enige wat ik heb verteld, is dat ik bijna 19 jarige meisje ben. Ik post nu bijna 1,5 jaar artikelen op mijn blog.
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me best moeilijk, jouw situatie.
Fijn dat je hier ook weer wat gevonden hebt om te lezen.
Op het forum van gedachten wisselen is natuurlijk voor iedereen prettig, maar als je er onderwerpen zijn, waarbij je dat zelfs niet durft is dit toch ook een plek om mensen te ontmoeten en ev. te kiezen voor pb.
Maar ook door lezen van berichten in het forum voor afvalligen leer je veel van mensen, die uit hun milieu gegroeid zijn en dat ook als heel hard ervaren.
Ieder geval staat eigenlijk op zich.
Fijn dat je hier ook weer wat gevonden hebt om te lezen.
Op het forum van gedachten wisselen is natuurlijk voor iedereen prettig, maar als je er onderwerpen zijn, waarbij je dat zelfs niet durft is dit toch ook een plek om mensen te ontmoeten en ev. te kiezen voor pb.
Maar ook door lezen van berichten in het forum voor afvalligen leer je veel van mensen, die uit hun milieu gegroeid zijn en dat ook als heel hard ervaren.
Ieder geval staat eigenlijk op zich.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Het is ook lastig om te denken dat jouw gedachten eigenlijk fout is, maar je kan niet anders want jouw gedachten is hetgeen wat jij denkt. Het klinkt raar. Zo ben ik meerdere lotgenoten tegengekomen en heb daar een artikel overgeschreven. Het is anders dan anders. Zeker heel interessant!Maria schreef: Op het forum van gedachten wisselen is natuurlijk voor iedereen prettig, maar als je er onderwerpen zijn, waarbij je dat zelfs niet durft is dit toch ook een plek om mensen te ontmoeten en ev. te kiezen voor pb.
Quote ingekort. Maria
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op je blog http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl ... madan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo herkenbaar voor mij iedereen, die op jong volwassen leeftijd zijn eigen weg wil gaan en dat niet kan zolang hij thuis woont en zich te houden heeft aan de regels van thuis.
Ik koos een school voor mijn studie, die verder weg lag dan de dichtstbijzijnde, omdat ik dan op kamers kon in het tweede jaar.
Ik zei, dat die school veel beter bekend stond.
Kun je ook zeggen wat je studeert?
Als je dat te moeilijk vindt, misschien de soort studierichting?
http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan wordt je nooit wijzer, als je niet onderzoekt.
Weten ze jouw blog wel te vinden?
Of andere mogelijkheden op andere websites?
Misschien kun je op je blog een aantal linken zetten naar websites, waar jij iets aan hebt of hebt?
Dat maakt het misschien gemakkelijker voor hen.

Zo hard studeren om op een goede manier je ouderlijke huis te kunnen verlaten.freedomxx schreef: Ik ben van plan om het huis uit te gaan zodra ik klaar ben met mijn eerste studie. Ik wil op kamers in een andere stad en het liefst niet met het idee om het contact met mijn ouders te verbreken
Zo herkenbaar voor mij iedereen, die op jong volwassen leeftijd zijn eigen weg wil gaan en dat niet kan zolang hij thuis woont en zich te houden heeft aan de regels van thuis.
Ik koos een school voor mijn studie, die verder weg lag dan de dichtstbijzijnde, omdat ik dan op kamers kon in het tweede jaar.
Ik zei, dat die school veel beter bekend stond.
Gefeliciteerd met het resultaat van je harde werken.Even los van dit allemaal. Het gaat goed met mij. Ik heb mijn eerste jaar gehaald en ben goed overgegaan.
Kun je ook zeggen wat je studeert?
http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl ... -niet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo sterk??1 ding is zeker... Er moeten meer twijfelaars zijn! Ze durven niet opzoek naar lotgenoten op internet, omdat ze denken dat het erg is dat ze zo'n gedachte hebben. Zo'n fase had ik ook.. Ik durfde zelf echt totaal niet opzoek naar zo'n informatie
Maar dan wordt je nooit wijzer, als je niet onderzoekt.
Misschien kun je op je blog een aantal linken zetten naar websites, waar jij iets aan hebt of hebt?
Ja, zoiets wil ik ook zeggen. Maar eerst mijn studie afmaken en dan bewijzen dat ik prima voor mezelf kan zorgen haha!Ik zei, dat die school veel beter bekend stond.
Mijn studierichting is media en economie. Ik kan niet precies zeggen welke studie..Kun je ook zeggen wat je studeert?
Ik heb inmiddels al wat twijfelaars gesproken en zij durfden niet opzoek naar informatie. Nu nog steeds niet.Zo sterk??
Maar dan wordt je nooit wijzer, als je niet onderzoekt.![]()
Ik heb mijn blogartikel gewijzigd en heb de forums erbij gevoegd waar ik vaak op zit. Dank u wel!
Ik heb het gezien.
Goede actie.
Wie dit leest klikt heel gemakkelijk even aan.
Dan zien ze, dat ze niet de enigen zijn met problemen met milieu, familie en vriendenkring, ook al is het niet altijd van dezelfde religie.
Misschien helpt het hen over de streep.
Tenslotte zien ze hier ook jou getuigenis en kunnen ze reageren.
Goede actie.
Wie dit leest klikt heel gemakkelijk even aan.
Dan zien ze, dat ze niet de enigen zijn met problemen met milieu, familie en vriendenkring, ook al is het niet altijd van dezelfde religie.
Misschien helpt het hen over de streep.
Tenslotte zien ze hier ook jou getuigenis en kunnen ze reageren.
welkom freedomxx
Ik begrijp uit je blogs en stukjes die je hier schrijft dat de controle in jouw gemeenschap een stuk groter is op wat je wel of niet mag geloven. Je cultuur observerende kan ik dat wel begrijpen. Familie is sociaal gezien erg belangrijk en als dat betekent dat je je familie grotendeels kwijtraakt of je controleert als je je geloof loslaat , dan is dat nog moeilijker.
Maar uiteindelijk gaat het om jou en jouw vrijheid van denken...je zal nooit gelukkig worden als je in de kast blijf zitten en je je eigen mening voor je moet houden. Dat is een van de dingen wat goed in de westerse maatschappij is. Dat je vrij mag zijn in wat je gelooft en denkt.
succes en sterkte op je weg naar vrijheid
Ik begrijp uit je blogs en stukjes die je hier schrijft dat de controle in jouw gemeenschap een stuk groter is op wat je wel of niet mag geloven. Je cultuur observerende kan ik dat wel begrijpen. Familie is sociaal gezien erg belangrijk en als dat betekent dat je je familie grotendeels kwijtraakt of je controleert als je je geloof loslaat , dan is dat nog moeilijker.
Maar uiteindelijk gaat het om jou en jouw vrijheid van denken...je zal nooit gelukkig worden als je in de kast blijf zitten en je je eigen mening voor je moet houden. Dat is een van de dingen wat goed in de westerse maatschappij is. Dat je vrij mag zijn in wat je gelooft en denkt.
succes en sterkte op je weg naar vrijheid
Martim Cymbron -