De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door appelfflap »

Ryan schreef: De "staatsgreep" in de Oekraïne door organisaties die betaald werden door de Verenigde Staten,
is dat dan ook geen annexatie?
je zet staatsgreep opzettelijk tussen aanhalingstekens? Bewijst dat je zelf inziet dat het dus geen annexatie is.

Zelfs al heb je gelijk, het is niet omdat land A annexeert dat land b dit automatisch ook zou mogen of het in dat geval plots legitiem zou zijn.

nogmaals
van welke kant moet ik deze annexatie bekijken zodat ze plots logisch, normaal of acceptabel is/zou zijn.
en kom me niet met de Russische minderheid. Historisch gezien kent elke ex-sovjetstaat 10 à 20% Russen onder haar bevolking en de Russen in de Krim zijn geen statenloos volk zoals de Koerden, Roma of Catalanen
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Cluny schreef:
Ryan schreef:
De "staatsgreep" in de Oekraïne door organisaties die betaald werden door de Verenigde Staten,
Het antwoord op de vraag is: Nee, dat is geen annexatie.
De Krim, dat is wel een annexatie.
Jammer, lees eens waar dit forum voor staat... Vrij Denken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

appelfflap schreef:
Ryan schreef: De "staatsgreep" in de Oekraïne door organisaties die betaald werden door de Verenigde Staten,
je zet staatsgreep opzettelijk tussen aanhalingstekens? Bewijst dat je zelf inziet dat het dus geen annexatie is.

Zelfs al heb je gelijk, het is niet omdat land A annexeert dat land b dit automatisch ook zou mogen of het in dat geval plots legitiem zou zijn.

nogmaals
van welke kant moet ik deze annexatie bekijken zodat ze plots logisch, normaal of acceptabel is/zou zijn.
en kom me niet met de Russische minderheid. Historisch gezien kent elke ex-sovjetstaat 10 à 20% Russen onder haar bevolking en de Russen in de Krim zijn geen statenloos volk zoals de Koerden, Roma of Catalanen
Ik ben er niet op uit om gelijk te krijgen, ik heb alleen maar gevraagd om een en ander nog eens heel kritisch te over denken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Albert Einstein
appelfflap
Banned

Ryan schreef:Jammer, lees eens waar dit forum voor staat... Vrij Denken.
weet je wel wat dat betekent en inhoud?
mensen beschuldigen dat ze niet nadenken, enkel omdat ze jouw standpunt niet delen is eigenlijk onverstandig.

kom met argumenten, veel interessanter
waarom is de annexatie door de russen en de verdere annexatiepolitiek (bvb bezetting Oost Oekraïne) aanvaardbaar, goed te keuren en/of acceptabel?
dat die russisch gezinde opstandelingen een halve kazerne aan oorlogsmateriaal bezitten zal wel niet aan de Vs EU of Nato liggen hé :)
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

Ter informatie...

Het Nederlandse bedrijfsleven doet erg goede zaken met Rusland.
Kassa! Lijkt me een goed argument om de betrekkingen goed te houden.. Toch?

Alhoewel.. In de regering zitten figuren die hun familiebelangen blijkbaar in de VS hebben.
Een voorbeeld.. Een broer van JP Balkenende (minister president) was een industrieel die belangen had in de Amerikaanse olie industrie.
Een broer van de ex President Sarkozy van Frankrijk zat ook in die zaken..

Europa heeft er baat bij, om een stabiele Europese markt na te streven, waar Rusland natuurlijk ook deel van uit maakt. Alleen is het wel jammer, dat Groot Brittannië en ook de Verenigde Staten constant bezig zijn om Europa te destabiliseren. In gewoon Nederlands... Om rotzooi te trappen.

Het gaat om geld, en macht, en natuurlijk ook om grondstoffen.
Als je in een land chaos creëert, kan je goedkoop zo'n land leeghalen.

Het gaat doodgewoon om piraten, die het bestuur van de VS kunnen manipuleren.
Ik kan het niet simpeler zeggen.

Albert Einstein
Ryan
Banned

Bericht door Ryan »

appelfflap schreef:
Ryan schreef:Jammer, lees eens waar dit forum voor staat... Vrij Denken.
weet je wel wat dat betekent en inhoud?
mensen beschuldigen dat ze niet nadenken, enkel omdat ze jouw standpunt niet delen is eigenlijk onverstandig.

kom met argumenten, veel interessanter
waarom is de annexatie door de russen en de verdere annexatiepolitiek (bvb bezetting Oost Oekraïne) aanvaardbaar, goed te keuren en/of acceptabel?
dat die russisch gezinde opstandelingen een halve kazerne aan oorlogsmateriaal bezitten zal wel niet aan de Vs EU of Nato liggen hé :)
Je wil me niet horen.
Je zoekt de confrontatie op met mij.
Dat is wel duidelijk.

Ik vraag gewoon om het een en ander nog eens goed te overdenken, zonder een politieke voorkeur uit te spreken.

Albert Einstein
appelfflap
Banned

Ryan schreef:
Ik vraag gewoon om het een en ander nog eens goed te overdenken, zonder een politieke voorkeur uit te spreken.
WAT moet ik overdenken, mijn afkeuring vd annexatie?
ok, op basis van welke argumenten zou ik dit moeten doen
is toch niet zo'n moeilijke vraag?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ryan schreef:
EvP schreef:Ik denk dat er sprake is van wederzijdse propaganda. Ook al leven we niet in een totalitair regime, reken maar dat er hier anders geschreven en gesproken wordt over de kwestie dan in Rusland gezinde landen die misschien wel een even grote persvrijheid hebben.
Ben ik mee eens. Ik wilde het een en ander relativeren.
Mijn indruk is dat de Nederlandse media nogal eenzijdig reageren.
Journalisten doen "copy en paste" met berichten van Reuters en ANP, zonder zich veel te bekommeren om de echte achtergronden, lijkt het mij.
Eigenlijk kan je stellen dat de journalistieke kwaliteit belabberd is.
Belabberd kan de westerse journalistiek misschien zijn, maar dat is altijd nog een stuk beter dan deel uit te maken van opgelegde propaganda. Rusland laat de propagandamachine op volle kracht draaien. Die politiek is zelfs zo gewiekst dat men in Finland op dit moment opgeschrikt is door een nieuws-website die buitenlanders in het Engels zogenaamd informatie geeft over Finland en haar relaties met Rusland. ( http://www.finnbay.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) De website geeft via artikelen die altijd anoniem zijn pro-poetin informatie, oa. dat Finland aan de zijde van Rusland staat. De website geeft Esplanadi 35 te Helsinki aan als adres van het hoofdkantoor, terwijl dat adres helemaal niet bestaat. De hoofdredacteur is ene Onur Yalcintas, een rus.
Men kwam erachter doordat het amerikaanse NBC een nieuwsbericht over Finland meldde dat helemaal niet waar was. De amerikanen hadden die website als bron gebruikt.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Ryan, wij hebben graag dat je je stellingen onderbouwd.
En met onderbouwen worden geen kreten als 'google maar naar ***' of wat onderbuik gevoelens bedoeld.
Graag dus een deugdelijke onderbouwing van jouw idee dat het opgezet spel is.
Lees anders de regels nog eens door, met name regel E5
Op die manier houden we een duidelijk, leesbaar en waardevol forum.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ryan schreef:
Cluny schreef:
Ryan schreef:
De "staatsgreep" in de Oekraïne door organisaties die betaald werden door de Verenigde Staten,
Het antwoord op de vraag is: Nee, dat is geen annexatie.
De Krim, dat is wel een annexatie.
Jammer, lees eens waar dit forum voor staat... Vrij Denken.
Uit deze reactie kan ik niet opmaken of je mijn informatie nu wel of niet begrepen hebt.
Ik zal hetzelfde in wat andere woorden brengen.
Rusland is druk bezig met annexeren in voormalige Sowjet-Unie landen. Bijvoorbeeld De Krim.
Amerika is daar niet mee bezig.
Kan je wat met deze informatie?
Ryan schreef:
Zou het wellicht zo kunnen zijn dat wat jij naar voren brengt ter overdenking allang al daadwerkelijk door jouw discussietegenstanders is overdacht.
Dat is dus voor jou om te overdenken.
Je doet m.i. namelijk de foutieve aanname dat jij een stap verder bent dan de rest.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
EvP
Forum fan

Bericht door EvP »

Rereformed schreef:
Ryan schreef:
EvP schreef:Ik denk dat er sprake is van wederzijdse propaganda. Ook al leven we niet in een totalitair regime, reken maar dat er hier anders geschreven en gesproken wordt over de kwestie dan in Rusland gezinde landen die misschien wel een even grote persvrijheid hebben.
Ben ik mee eens. Ik wilde het een en ander relativeren.
Mijn indruk is dat de Nederlandse media nogal eenzijdig reageren.
Journalisten doen "copy en paste" met berichten van Reuters en ANP, zonder zich veel te bekommeren om de echte achtergronden, lijkt het mij.
Eigenlijk kan je stellen dat de journalistieke kwaliteit belabberd is.
Belabberd kan de westerse journalistiek misschien zijn, maar dat is altijd nog een stuk beter dan deel uit te maken van opgelegde propaganda. Rusland laat de propagandamachine op volle kracht draaien. Die politiek is zelfs zo gewiekst dat men in Finland op dit moment opgeschrikt is door een nieuws-website die buitenlanders in het Engels zogenaamd informatie geeft over Finland en haar relaties met Rusland. ( http://www.finnbay.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) De website geeft via artikelen die altijd anoniem zijn pro-poetin informatie, oa. dat Finland aan de zijde van Rusland staat. De website geeft Esplanadi 35 te Helsinki aan als adres van het hoofdkantoor, terwijl dat adres helemaal niet bestaat. De hoofdredacteur is ene Onur Yalcintas, een rus.
Men kwam erachter doordat het amerikaanse NBC een nieuwsbericht over Finland meldde dat helemaal niet waar was. De amerikanen hadden die website als bron gebruikt.
Hoe zijn we daar zeker van dat dat geen westers stukje ''antipropaganda'' is? Dat het simpelweg een trucje is om Rusland in een bepaald licht te zetten?
Zomaar een redenatie, maar ik denk dat we bitter weinig kunnen weten over wat er wel of niet waar is aan de situatie, daarin ben ik het gedeeltelijk eens met Ryan als je het zo wilt zien...

Zoals ik al iets uitgebreider zei in een voorgaande reactie: Hoe moeilijk is het nu om vanuit een wereldwijde organisatie een referendum te houden in de omstreden gebieden?
Mijn antwoorden zijn hoe ik het nu zie, dus mogelijk achteraf onwaar.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoe zijn we daar zeker van dat dat geen westers stukje ''antipropaganda'' is? Dat het simpelweg een trucje is om Rusland in een bepaald licht te zetten?
Zomaar een redenatie, maar ik denk dat we bitter weinig kunnen weten over wat er wel of niet waar is aan de situatie, daarin ben ik het gedeeltelijk eens met Ryan als je het zo wilt zien...
De één is nu eenmaal meer getalenteerd in het herkennen van leugenpropaganda dan de ander.
Freethinker is een uitstekend koren kaf medium dat meestal snel duidelijk maakt bij wie dat talent ontbreekt.
Laatst gewijzigd door Cluny op 10 apr 2014 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
appelfflap
Banned

EvP schreef:Hoe moeilijk is het nu om vanuit een wereldwijde organisatie een referendum te houden in de omstreden gebieden?
omdat zo iets onzin is.
De soevereiniteit voor dit soort beslissingen ligt nu eenmaal bij de gehele bevolking en niet lokaal bij wijken, straten, buurten of gemeenten.

Wil je een eerlijk referendum dan moeten de Russen vertrekken, zowel het leger als ook paramilitaire organisaties die nu in Oekraïne ronddwalen om de boel te destabiliseren. Dat is al een 1e stap want met 30 000 Russische soldaten in mijn nek zal ik mij in mijn keuzevrijheid aangetast voelen.
Wil je een eerlijk referendum dan hebben ook de inwoners van Kiev inspraakrecht.

Soit, als je argumenteert dat er zoiets als een lokale territoriale soevereiniteit is (wijken, straten, gemeenten) dan moet je alleszins accepteren en aanvaarden dat migrantenwijken morgen hun referendum houden en dus overmorgen Turks/marokkaans grondgebied kunnen zijn (met alle implicaties vandien).

we kunnen mijn stad, Antwerpen, toch niet gaan verdelen onder China, Turkije, Marokko, Congo, israel,... omdat in die wijken radicalen evtl referenda zouden willen houden zoals de Russen in de Krim gedaan hebben?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

EvP schreef:Hoe zijn we daar zeker van dat dat geen westers stukje ''antipropaganda'' is? Dat het simpelweg een trucje is om Rusland in een bepaald licht te zetten?
Je hebt blijkbaar mijn bijdrage niet gelezen, noch je verdiept in de zaak.
Zomaar een redenatie,
Inderdaad. Wanneer je je nergens in verdiept kan alles waar zijn.
maar ik denk dat we bitter weinig kunnen weten over wat er wel of niet waar is aan de situatie, daarin ben ik het gedeeltelijk eens met Ryan als je het zo wilt zien...
Op welke zaken doel je waar je volgens jou maar 'bitter weinig' over kunt weten?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

EvP schreef:Zoals ik al iets uitgebreider zei in een voorgaande reactie: Hoe moeilijk is het nu om vanuit een wereldwijde organisatie een referendum te houden in de omstreden gebieden?
In de Krim is de meerderheid Russisch.

In Oost-Oekraïne zijn de Russen echter in de minderheid. Hoe moeilijk kan het zijn om op Wiki even te kijken wat de percentages zijn?
Luhansk: 54% of the population are Ukrainians and 42% are Russians. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Luhansk_Oblast" onclick="window.open(this.href);return false; )
Donetsk: Ukrainians 56.9% and Russians 38.2%, ( http://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_Oblast" onclick="window.open(this.href);return false; )

Men moet wel heel naief zijn om niet te zien dat Poetin in de laatste periode van zijn regering het oude russische imperium weer zo veel mogelijk wil herstellen. Oost-Oekraïne wordt bij Rusland ingelijfd, en de rest van het land wordt via oliechantage en een verbod op het ontwikkelen van een relatie met de EU een vazalstaat van Rusland. De russen weten dat het westen niets zal doen.
Born OK the first time
Plaats reactie