Els Borst

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Els Borst

Bericht door HenkM »

biemer schreef:
lost and not found yet! schreef:Maar het gaat dominee van Andel vooral om de uitspraak van minister Borst toen de euthanasiewet erdoor was! Ze zei toen: Het is volbracht! Dezelfde woorden sprak Jezus aan het kruis toen hij doodging voor de zonden van alle christene die oprecht en waarlijk in hem geloven! :D En dat zit christenen over het algemeen erg hoog!
Daar heeft Borst uitgebreid haar excuses voor aangeboden... (las ik)
Erg jammer.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Opvallend dat bijna alle christenen die ik ken en heb gesproken hiervan afstand nemen. Zoiets zeg je niet.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MoreTime schreef:Opvallend dat bijna alle christenen die ik ken en heb gesproken hiervan afstand nemen. Zoiets zeg je niet.
De uitspraak had een Amerikaanse T.V evangelist gesierd, maar gelukkig kent dit land een wat gematigder gods-aanhang.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

biemer schreef:
lost and not found yet! schreef:Maar het gaat dominee van Andel vooral om de uitspraak van minister Borst toen de euthanasiewet erdoor was! Ze zei toen: Het is volbracht! Dezelfde woorden sprak Jezus aan het kruis toen hij doodging voor de zonden van alle christene die oprecht en waarlijk in hem geloven! :D En dat zit christenen over het algemeen erg hoog!
Daar heeft Borst uitgebreid haar excuses voor aangeboden... (las ik)
Waarom zou ze? e auteursrechten zijn ongetwijfeld al verjaard.
En het was nog toepasselijk ook, want volgens de gelovigen was de dood van Jezus ook vrijweillige Euthanasie.
Ik wens u alle goeds
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Peter van Velzen schreef:...
En het was nog toepasselijk ook, want volgens de gelovigen was de dood van Jezus ook vrijweillige Euthanasie.
Hm, zo heb ik het nog nooit bekeken, maar er zit wel wat in denk ik :-k
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Ds. van Andel wordt straks nog erelid van de Westboro Baptist Church. Dit soort uitspraken kan Phelps nog wat van leren.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Henry II schreef:Ds. van Andel wordt straks nog erelid van de Westboro Baptist Church. Dit soort uitspraken kan Phelps nog wat van leren.
zoiets werd toch ook geuit na 9/11 ? Straf voor ...... noem maar op.

Het zijn gewoon imbecielen. Met excuus aan de werkelijk minder bedeelde medemens.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Henry II schreef:Ds. van Andel wordt straks nog erelid van de Westboro Baptist Church. Dit soort uitspraken kan Phelps nog wat van leren.
Het is volbracht:

Fred Phelps Dead: Westboro Baptist Church Founder Dies At 84

Ook een straf van God?

Laten we hopen dat er massaal geprotesteerd wordt bij zijn begrafenis. 'God hates Fred Phelps'.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik lach me een bult inderdaad als zijn begrafenis grondig verstoord gaat worden, als alle begrafenissen de zijn aanhang verkloot heeft...
Doppelgänger
Bevlogen

Ik zag elders een veel beter idee: duizend homo's en lesbo's die hem bij zijn begrafenis een liefdevolle boodschap meegeven.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Jin schreef:Ik lach me een bult inderdaad als zijn begrafenis grondig verstoord gaat worden, als alle begrafenissen de zijn aanhang verkloot heeft...
Ik ben er vrij zeker van dat hij het geweldig zou hebben gevonden als dat zou gebeuren. Any publicity is good publicity.

Ik heb al van meerdere mensen (in de atheistische maar ook de lgbt gemeenschap) gelezen dat ze het liefst zien dat er niets gedaan wordt, want als er wel wordt geprotesteerd (of wat ook het toepasselijke Nederlandse woord voor "picketing" is), dan geef je die groep hun zin, want dan kunnen ze het gebruiken als bewijs dat ze "onderdrukt" worden.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Bram Kaandorp schreef:
Jin schreef:Ik lach me een bult inderdaad als zijn begrafenis grondig verstoord gaat worden, als alle begrafenissen de zijn aanhang verkloot heeft...
Ik ben er vrij zeker van dat hij het geweldig zou hebben gevonden als dat zou gebeuren. Any publicity is good publicity.

Ik heb al van meerdere mensen (in de atheistische maar ook de lgbt gemeenschap) gelezen dat ze het liefst zien dat er niets gedaan wordt, want als er wel wordt geprotesteerd (of wat ook het toepasselijke Nederlandse woord voor "picketing" is), dan geef je die groep hun zin, want dan kunnen ze het gebruiken als bewijs dat ze "onderdrukt" worden.
Het is één ding om je te verlagen tot hun niveau, laag-bij-de-grond niveau dus, maar het is volgens mij meer raak als zijn dood geheel genegeerd wordt. Hij was immers van geen belang.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Precies, maar we kunnen natuurlijk wel voor de grap vragen of de Mormonen hem a.u.b. posthuum willen dopen. Alleen om hem een beetje te plagen dan.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Piet Voordijk

Bericht door Piet Voordijk »

Test: even kijken of deze door de ballotagecommissie komt.

Je kunt moeilijk volhouden niet wist dat de zin: "het is volbracht" , een beladen zin is. Beladen in die zin dat het eigenlijk geen willekeurige zin te noemen is uit het evangelie maar eentje die in verband wordt gebracht met de dood van Christus, nu eenmaal een gevoelig onderwerp, zeker als je zelf voor euthanasie bent.
Ik denk wel eens wat voor een boodschap zou het wel niet geweest zijn als Hij geholpen werd in zijn doodsmomenten, waarschijnlijk een nog betere boodschap maar dan wel gezien het tijdsgewricht.
Doppelgänger
Bevlogen

Gezien het wat?
Plaats reactie