Mijn antwoord was bedoeld op de vraag welke artikelen nu precies zijn geschrapt, niet om een inhoudelijke discussie over die artikelen te beginnen; dat zou geen nut hebben want ze worden toch gedelete.
Je vraagt hoe ik me dat (de jurisprudentie) concreet voorstel.
Ik heb daar uiteraard geen concrete voorstelling van, ik denk dat gelovigen gaan proberen juridische uitspraken te ontlokken in die richting.
Voor de rest vind ik jou conclusies wat vreemd.
Dat is het wel. De wetstekst is iets anders: 'voor godsdienstige gevoelens krenkend' maar ik bedoel daar hetzelfde mee. Als ik een wetsartikel uitleg probeer ik het altijd een beetje vertalen naar normaal gangbare spreektaal.De norm van de wet is niet of er gelovigen zijn die iets storend vinden.
Een pastoor is altijd in de 'waarneming van zijn bediening'.Klopt ook niet. Het artikel zegt uitdrukkelijk "in de geoorloofde waarneming van zijn bediening".
Een beetje onderbouwing, bv waarom je vind dat iets niet klopt, zou best mogen.En ook dat klopt dus niet.
Dat geeft dan de indruk dat je een discussie wil voeren, in plaats van alleen je mening te geven.
Ik geloof best dat je met goede bedoelingen commentaar geeft. Gelukkig heb ik niet zo'n moeite met veel wetsteksten, ze zijn iets zijn waar ik al decennia lang het grootste deel van mijn beroepsmatig leven mee bezig ben.Ik geloof best dat het lastig is juridische teksten te lezen, en ze ook nog eens te verstaan in de context van jurisprudentie, maar de voorbeelden die je geeft laten wel zien dat je essentiële onderdelen van artikelen gewoon negeert.