Als het goed is zie je 3 cirkels.Jagang schreef:Gevonden, maar het figuur snap ik niet echt.Dat beloof ik schreef:Jagang,
Gefeliciteerd.
Je hebt Covey's cirkel van invloed ontdekt !
Nu wilde ik er nog graag een plaatje bij zetten, maar ik krijg de boodschap "De bijlagequota is bereikt"
De binnenste cirkel, daarin sta je zelf. Die cirkel is je invloedssfeer, cirkel van invloed.
Alles wat je daarin doet, heeft invloed op je omgeving. De energie die je er in steekt heeft effect.
Je beslist zelf of je naar de kerk gaat of niet.
Daar omheen ligt de cirkel van betrokkenheid.
Je bent er bij betrokken maar hebt er nauwelijks invloed op.
Je kunt wel tegen plaatselijke pastoor zeggen dat je het maar vreemd vind dat hij lid is van een pedoclub, maar hij zal zich daar waarschijnlijk niet door laten leiden. De energie die je daar in steekt, zal veel minder effect hebben.
De buitenste cirkel, daar heb je geen invloed op.
Je kunt je heel druk maken over wat voor eikel de nieuwe paus is. De energie die je er in steekt is verloren energie, want het heeft geen effect.
Jij hebt je gerealiseerd dat je veel energie in het laatste hebt gestoken en dat het niets oplevert:
.Sinds ik de laatste tijd wat uitzoom, kan ik me bijna geen futieler tijdverdrijf bedenken.
Je hebt veel discussie gevoerd over internationaal onrecht, wellicht sommige andere mensen die er ook over praten van mening doen veranderen, maar aan het onrecht zelf is geen steek veranderd.