De 3e wereldoorlog.
Moderator: Moderators
Re: De 3e wereldoorlog.
Persoonlijk denk ik dat je dit soort video's niet te serieus moet nemen. Als je de site ook bekijkt, zie je dat er meerdere video's zijn met dit thema. Verder zijn er geen bronnen waaruit duidelijk te halen valt waar deze video's op zijn gebaseerd en wie ze hebben gemaakt. Iedereen kan dit soort video's anoniem maken en vragen om een donatie.
Het grote probleem bij dit soort video's is ook dat het op het eerste gezicht ook wel plausibel klinkt en dat het een scenario is wat eventueel ook zou kunnen gaan gebeuren. Maar het is en blijft speculatief. En de bewijsvoering in de vorm van creatief knip- en plakwerk met uitspraken van bekende en invloedrijke Amerikanen vind ik ook niet overtuigend te noemen. Dit scenario is een mogelijke theorie. Volgens mij zijn er wel meer van dit soort sites met dit soort video's die proberen je wakker te maken en oproepen tot een revolutie. Tot op heden is nog niet veel gebeurd.
Het grote probleem bij dit soort video's is ook dat het op het eerste gezicht ook wel plausibel klinkt en dat het een scenario is wat eventueel ook zou kunnen gaan gebeuren. Maar het is en blijft speculatief. En de bewijsvoering in de vorm van creatief knip- en plakwerk met uitspraken van bekende en invloedrijke Amerikanen vind ik ook niet overtuigend te noemen. Dit scenario is een mogelijke theorie. Volgens mij zijn er wel meer van dit soort sites met dit soort video's die proberen je wakker te maken en oproepen tot een revolutie. Tot op heden is nog niet veel gebeurd.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik moet denken aan imponeergedrag en kettinghonden.
Dieren die iets te verdedigen hebben, proberen een indringer of rivaal allereerst te verdringen door imponeergedrag. Als dat niet lukt, komt een eventuele schijnaanval. Als ook die geen succes heeft, moet er een beslissing worden genomen: Vechten of vluchten.
Een Kettinghond heeft uiteraard geen vluchtoptie, Daarom is zijn enige alternatief: Vechten.
Een rampzalig oorlog zal daarom juist dan uitbreken, als een van beide partijen niet meer vluchten kan.
Het is zaak om dat aspect in de gaten te houden.
Dieren die iets te verdedigen hebben, proberen een indringer of rivaal allereerst te verdringen door imponeergedrag. Als dat niet lukt, komt een eventuele schijnaanval. Als ook die geen succes heeft, moet er een beslissing worden genomen: Vechten of vluchten.
Een Kettinghond heeft uiteraard geen vluchtoptie, Daarom is zijn enige alternatief: Vechten.
Een rampzalig oorlog zal daarom juist dan uitbreken, als een van beide partijen niet meer vluchten kan.
Ik wens u alle goeds
Geheel mee eens, een kritische blik naar dit soort video's lijkt me gezond. Wat feiten op een rij, gemixt met speculaties en je hebt een aannemelijk scenario. De manier om de 3e wereldoorlog af te wenden, is een revolutie. Dit is ook het thema in andere video's van deze club: er moet een revolutie komen.Cas schreef:Persoonlijk denk ik dat je dit soort video's niet te serieus moet nemen. Als je de site ook bekijkt, zie je dat er meerdere video's zijn met dit thema. Verder zijn er geen bronnen waaruit duidelijk te halen valt waar deze video's op zijn gebaseerd en wie ze hebben gemaakt. Iedereen kan dit soort video's anoniem maken en vragen om een donatie.
Nu zal een revolutie om Amerikaans grondgebied ongetwijfeld minimaal een burgeroorlog inluiden, maar waarschijnlijk meer dan dat. Dus dit lijkt me niet de manier om de oorlog af te wenden.
Dat neemt niet weg dat er serieuze risico's zijn. Irak, Afghanistan, Syrie zijn conflicten die eindeloos lijken te slepen en worden groter als steeds meer landen zich ermee gaan bemoeien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Niet realistisch.Peter van Velzen schreef:Zullenwe afspreken dat wij elkaar niet naar het leven zullen staan?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ja, een oude wijsheid uit de krijgskunst is, geef je vijand een kans op een eervolle aftocht.Peter van Velzen schreef:Ik moet denken aan imponeergedrag en kettinghonden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Vanuit mijn kant heel realistisch!Dat beloof ik schreef:Niet realistisch.Peter van Velzen schreef:Zullenwe afspreken dat wij elkaar niet naar het leven zullen staan?
Ik wens u alle goeds
Mooi, het einde van de decadentie...... 
Wat is mooi?Chronos schreef:Mooi, het einde van de decadentie......
Is het einde van de "decadentie" doden waard?
En waar ligt de "decadantie-grens"?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Dat er een derde wereldoorlog komt.Jagang schreef:Wat is mooi?Chronos schreef:Mooi, het einde van de decadentie......
Mensen worden uitgedund.
Meestal de verkeerde.
Maar C'est la vie...
Ja, veranderingen eisen nu eenmaal levens.Is het einde van de "decadentie" doden waard?
Dat wij hier zijn hebben wij te danken aan de levens van anderen.
Wij parasiteren als het ware op hun levens. Zowel de goede als de kwade.
Niet dan?
Als de meerderheid het besef heeft wat de prijs van vrijheid is en wat men ervoor over moet hebben.En waar ligt de "decadentie-grens"?
En zelf sta je uiteraard vooraan om geofferd te worden.Chronos schreef: Dat er een derde wereldoorlog komt.
Mensen worden uitgedund.
Meestal de verkeerde.
Maar C'est la vie...
Sommige veranderingen misschien.Ja, veranderingen eisen nu eenmaal levens.
Maar waar zou een nucleaire winter goed voor zijn?
Vrijheid en decadentie hebben niets met elkaar te maken.Als de meerderheid het besef heeft wat de prijs van vrijheid is en wat men ervoor over moet hebben.En waar ligt de "decadentie-grens"?
Een dictatuur kan decadent zijn, en een democratie ook.
Decadentie hangt veel meer samen met welvaart dan met vrijheid.
Daarnaast kan je niet sterven voor je vrijheid.
Als je sterft, ben je dood.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Peter van Velzen
- Site Admin
Je kunt daarentegen wel sterven omdat je niet bereid bent in onvrijheid te leven.Jagang schreef: Daarnaast kan je niet sterven voor je vrijheid.
Maar inderdaad daarmee kun je slechts een enkele vrijheid verwerven en daarna geen meer.
Wel kun je sterven in een poging de vrijheid van anderen te bewerkstelligen, maar die poging lukt meestal beter als je in leven blijft. Dat betekent dat je slechts het risico op de dood kunt aanvaarden in je streven naar vrijheid, maar de dood zelf maakt niemand vrij. Ik weet niet of ik de moed zou hebben om zo'n risico te nemen, maar sommigen vertonen haar.
Ik wens u alle goeds
Mijn gedachten gaan toch meer richting van slachtoffers maken.Jagang schreef:
En zelf sta je uiteraard vooraan om geofferd te worden.![]()
Maar moet het persé een kernoorlog zijn?Maar waar zou een nucleaire winter goed voor zijn?
Biologisch of conventionele oorlog is toch ook mogelijk?
Door de welvaart verlies men zijn vrijheid.Vrijheid en decadentie hebben niets met elkaar te maken.
Een dictatuur kan decadent zijn, en een democratie ook.
Decadentie hangt veel meer samen met welvaart dan met vrijheid.
kijk naar de Romeinen...zodra zij huurlingen gingen inzetten is het gedaan met hun welvaart, vrijheid en rijk.
Wie heeft het over sterven.....?Daarnaast kan je niet sterven voor je vrijheid.
Men moet doden......
De slachtoffers waren toch meestal de "verkeerden"?Chronos schreef:Mijn gedachten gaan toch meer richting van slachtoffers maken.Jagang schreef:
En zelf sta je uiteraard vooraan om geofferd te worden.![]()
![]()
Ja, je hebt gelijk.Door de welvaart verlies men zijn vrijheid.
Je kan beter zo arm zijn als een kerkrat, en niets te vreten hebben.
Eerst stel je dat welvaart vrijheidsbelemmerend werkt, en nu stel je weer dat men vrijheid en welvaart samen verliest.kijk naar de Romeinen...zodra zij huurlingen gingen inzetten is het gedaan met hun welvaart, vrijheid en rijk.
Wat ben je toch ook een holle provocateur.
Men kan niet doden zonder sterven.Wie heeft het over sterven.....?
Men moet doden......
Henry Ford
Henry Ford
Weer fout.Jagang schreef: De slachtoffers waren toch meestal de "verkeerden"?
De slachtoffers zijn meestal degenen die niets deden oftewel die denken dat als ze niets doen er niets zal gebeuren.
Ik dacht meer aan het begrip: neutraliteit.
Waar is je vrijheid als men al zijn tijd en energie moet steken om geld te verdienen om alleen een dak en eten te hebben?Ja, je hebt gelijk.Door de welvaart verlies men zijn vrijheid.
Je kan beter zo arm zijn als een kerkrat, en niets te vreten hebben.
Het ene hoeft de ander niet uit te sluiten. Alles heeft bepaalde consequenties en die overlappen elkaar.Eerst stel je dat welvaart vrijheidsbelemmerend werkt, en nu stel je weer dat men vrijheid en welvaart samen verliest.kijk naar de Romeinen...zodra zij huurlingen gingen inzetten is het gedaan met hun welvaart, vrijheid en rijk.
Dat mag je stellen.Wat ben je toch ook een holle provocateur.
Maar waar is dat op gebaseerd?
Zolang het een ander is.................Men kan niet doden zonder sterven.
Ik wijs je op je eigen uitspraak:Chronos schreef:Weer fout.Jagang schreef: De slachtoffers waren toch meestal de "verkeerden"?
De slachtoffers zijn meestal degenen die niets deden oftewel die denken dat als ze niets doen er niets zal gebeuren.
Ik dacht meer aan het begrip: neutraliteit.
Dat er een derde wereldoorlog komt.
Mensen worden uitgedund.
Meestal de verkeerde.
Maar C'est la vie...
Moet jij daar al je tijd en energie in steken dan?Waar is je vrijheid als men al zijn tijd en energie moet steken om geld te verdienen om alleen een dak en eten te hebben?
Ik houd over.
Volgens mij heb je het over armoede.
Alleen overlapten jouw uitspraken elkaar niet, maar ze spraken elkaar hier tegen.Het ene hoeft de ander niet uit te sluiten. Alles heeft bepaalde consequenties en die overlappen elkaar.
Eerst stel je dat welvaart en vrijheid niet samengaan, en daarna zeg je dat beiden tegelijk verloren kunnen worden.
Dat kan niet allebei tegelijk waar zijn.
Op je immorele uitspraken, in combinatie met de interne inconsistentie daarvan.Dat mag je stellen.Wat ben je toch ook een holle provocateur.
Maar waar is dat op gebaseerd?
Het heeft er alle schijn van dat het slechts is bedoeld om reactie's uit te lokken.
En tot nu toe ben ik ook nog zo stom geweest ze te geven, maar daar gaat bij deze trend snel verandering in komen.
We zijn allemaal een ander.Zolang het een ander is.................
Henry Ford
Henry Ford