Walibi en zijn islamitische bezoekers.
Moderator: Moderators
Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.
Ik heb (bijna) niets tegen gebedshuizen, kerken, tempels en moskeeën. Ze mogen daar bidden zoals ze willen.
Wat ik geen gezicht vind is als ik in de stad, warenhuis, school, pretpark om een bepaalde tijd opeens tegen omhoog gerichte konten kijk. Ik weet dan niet goed waar ik moet kijken, want ik vind het nog steeds geen gezicht. Een ander vindt het wellicht interessant of zelfs mooi. Mag allemaal van mij. Ik vind dat het in hun eigen privé of groepssfeer (lees kerken e.d.) thuis hoort.
Als een organisatie dan een aparte ruimte voor deze mensen creëert zijn ze in ieder geval van de straat.
Er zijn meerdere locaties met een gebeds- c.q. stilteruimte. Ziekenhuizen, grote scholen, vliegvelden.
Een andere vraag is of je voor elk geloof een eigen ruimte maakt of één die gedeeld wordt.
Bij het laatste zit je weer met het probleem, zoals voorgekomen is op een school, dat de ruimte islamitisch werd ingericht door de moslims. Een kruis voor de christenen, een Mariabeeld voor de katholieken wordt dan weer niet getolereerd. Het verwijderen van alles, incl. de islamitische parafernalia is weer islamofoob.
Heerlijk toch, zulke problemen in 'crisistijd'?
Wat ik geen gezicht vind is als ik in de stad, warenhuis, school, pretpark om een bepaalde tijd opeens tegen omhoog gerichte konten kijk. Ik weet dan niet goed waar ik moet kijken, want ik vind het nog steeds geen gezicht. Een ander vindt het wellicht interessant of zelfs mooi. Mag allemaal van mij. Ik vind dat het in hun eigen privé of groepssfeer (lees kerken e.d.) thuis hoort.
Als een organisatie dan een aparte ruimte voor deze mensen creëert zijn ze in ieder geval van de straat.
Er zijn meerdere locaties met een gebeds- c.q. stilteruimte. Ziekenhuizen, grote scholen, vliegvelden.
Een andere vraag is of je voor elk geloof een eigen ruimte maakt of één die gedeeld wordt.
Bij het laatste zit je weer met het probleem, zoals voorgekomen is op een school, dat de ruimte islamitisch werd ingericht door de moslims. Een kruis voor de christenen, een Mariabeeld voor de katholieken wordt dan weer niet getolereerd. Het verwijderen van alles, incl. de islamitische parafernalia is weer islamofoob.
Heerlijk toch, zulke problemen in 'crisistijd'?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- vegan-revolution
- Superposter
Nou is de vraag:
Moet de staat nou voor de kosten van die gebedshuizen opdraaien, zodat mensen die dat niet plezierig vinden niet meer tegen een reeks konten aan hoeven kijken, of moeten degenen die willen bidden daar zèlf voor opdraaien?
Moet de staat nou voor de kosten van die gebedshuizen opdraaien, zodat mensen die dat niet plezierig vinden niet meer tegen een reeks konten aan hoeven kijken, of moeten degenen die willen bidden daar zèlf voor opdraaien?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dat weet je toch vegan revolution, kerken ed worden door de geloofsgemeenschappen over het algemeen zelf betaald, "stilte centra" soms door de gemeentelijke overheid of in samenwerking met bedrijven of projectontwikkelaars - vastgoed jongens).
verder is het bij wet verboden om met je matje op de openbare weg te bidden, doe je dat in een park is dat geen probleem. Het wordt anders als er een heleboel mensen op een matje in het park gaan liggen bidden, daar is namelijk de moskee voor. Verder zou ik me niet zo storen aan biddende mensen, maar me meer zorgen maken over het feit dat boerka,s niet op straat mogen. Zie je er een fotografeer, datum erbij en hup klacht indienen bij gemeente etc. Dan ben je (denk ik) positiever bezig dan te mopperen op biddende moslims.
Ook lijkt het me verstandig om onderscheid te maken tussen gelovigen die zich gematigd noemen en die extremer zijn in hun geloof, dit speelt, naast de katholieke kerk, voornamelijk in de islam, binnen de katholieke kerk is extreem te noemen, verbod op abortus, op homosexuele contacten en euthanasie.
verder is het bij wet verboden om met je matje op de openbare weg te bidden, doe je dat in een park is dat geen probleem. Het wordt anders als er een heleboel mensen op een matje in het park gaan liggen bidden, daar is namelijk de moskee voor. Verder zou ik me niet zo storen aan biddende mensen, maar me meer zorgen maken over het feit dat boerka,s niet op straat mogen. Zie je er een fotografeer, datum erbij en hup klacht indienen bij gemeente etc. Dan ben je (denk ik) positiever bezig dan te mopperen op biddende moslims.
Ook lijkt het me verstandig om onderscheid te maken tussen gelovigen die zich gematigd noemen en die extremer zijn in hun geloof, dit speelt, naast de katholieke kerk, voornamelijk in de islam, binnen de katholieke kerk is extreem te noemen, verbod op abortus, op homosexuele contacten en euthanasie.
Eigenlijk moeten ze een soort halvemaan op hun kleding dragen, en de joden een davidster en de christenen een kruis. Dan kan je makkelijker een foto maken en aangeven. Hoe durven ze te bidden.elsje schreef:dat weet je toch vegan revolution, kerken ed worden door de geloofsgemeenschappen over het algemeen zelf betaald, "stilte centra" soms door de gemeentelijke overheid of in samenwerking met bedrijven of projectontwikkelaars - vastgoed jongens).
Hoeveel biddende mensen heb je eigenlijk in je hele leven gezien? Struikel je vaak over ze ?
Welkom, en de draconische maatregelen die je noemt, ik verwacht dat je zelf religieus bent?
Dienstmededeling,
Deze link geeft in het kort het gedrag van het forum weer voor newbies.
FreeThinker op Facebook
Dienstmededeling,
FreeThinker op Facebook
Dank u wel.Jim schreef:Welkom, en de draconische maatregelen die je noemt, ik verwacht dat je zelf religieus bent?
Dienstmededeling,
FreeThinker op Facebook
Nieuwkomers die er gelijk tegenaan gaan, zouden eigenlijk eerst deze pagina goed moeten bestuderen voordat ze hun kruit verschieten met losse drogredenflodders die op niemand indruk maken.
http://www.kritischdenken.info/KD_files ... tingen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kritischdenken.info/KD_files ... tingen.php" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Gebedsruimten. Wat een gedoe zeg. Een stukje gras is toch genoeg? Onderweg naar verre landen zie je de gelovigen gewoon op een stukje gras, in het openbaar, op een kleedje met een kompas om het Oosten te weten, op de parkeerplaatsen langs de snelwegen met de kont in de hoogte.
Geen fraai gezicht hoe mijn hond, een echte kruizenruiker, zich gedroeg tijdens het uitlaten.
Geen fraai gezicht hoe mijn hond, een echte kruizenruiker, zich gedroeg tijdens het uitlaten.
Met hard fietsen heb je altijd wind tegen.
Willen ze een gebedsruimte is het niet genoeg, bidden ze in een rustig hoekje is het ook niet goed. Mogen ze wel ademhalen vraag ik me af. Zo free wordt er nou ook niet gedacht merki ik hiero. Ja free voor zichzelf.
Voor het idee, vrijdenken is iets anders dan rücksichloos wauwelen.
- Mahalingam
- Ervaren pen
Zoals beschreven is het gedrag van je hond hinderlijk tijdens hun gymnastische oefeningen maar maakt dat hun, wat ze 'gebed' noemen, niet 'ongeldig' in de ogen van een entiteit die ze Allah noemen.Getses schreef:Gebedsruimten. Wat een gedoe zeg. Een stukje gras is toch genoeg? Onderweg naar verre landen zie je de gelovigen gewoon op een stukje gras, in het openbaar, op een kleedje met een kompas om het Oosten te weten, op de parkeerplaatsen langs de snelwegen met de kont in de hoogte.
Wil je dat wel bereiken dan moet je met een zwarte hond voor ze gaan heen en weer lopen.
Ja dat is Mohammedanen logica want ergens in hun hadith staat dan het zien van een zwarte hond tijdens het gebed een 'reset' nodig maakt . Dus opnieuw beginnen wegens ongeldigheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Kan je dit bewijzen met die zwarte hond of zit je onzin uitte kramen om grappig te wezen?Mahalingam schreef:Zoals beschreven is het gedrag van je hond hinderlijk tijdens hun gymnastische oefeningen maar maakt dat hun, wat ze 'gebed' noemen, niet 'ongeldig' in de ogen van een entiteit die ze Allah noemen.Getses schreef:Gebedsruimten. Wat een gedoe zeg. Een stukje gras is toch genoeg? Onderweg naar verre landen zie je de gelovigen gewoon op een stukje gras, in het openbaar, op een kleedje met een kompas om het Oosten te weten, op de parkeerplaatsen langs de snelwegen met de kont in de hoogte.
Wil je dat wel bereiken dan moet je met een zwarte hond voor ze gaan heen en weer lopen.
Ja dat is Mohammedanen logica want ergens in hun hadith staat dan het zien van een zwarte hond tijdens het gebed een 'reset' nodig maakt . Dus opnieuw beginnen wegens ongeldigheid.
En kick je bij dit soort ideen? Geeft dat je voldoening? ben je dan een gellukig mens net zoals een puber die kwajongens streken uithaalt gossie wat schattig.
Echt mensen met stijl zeg de freethinkers.... Wat een niveau.....
Ach, vooralsnog heb ik al je berichten nog gewoon goedgekeurd.
Dat kan ook anders........
Dat kan ook anders........

Hm, tja, wat een drukte om een paar biddende mensen. In een tijd van crisis is dat wel waar je je druk om kunt maken, biddende mensen.
Laat iedereen vrij in deze zou ik zeggen. Het is inderdaad nogal kinderlijk zoals hier over biddende mensen wordt gepraat, wat kwajongens gewauwel en puur xenofoob discriminererend gelul uitbraken....
Laat iedereen vrij in deze zou ik zeggen. Het is inderdaad nogal kinderlijk zoals hier over biddende mensen wordt gepraat, wat kwajongens gewauwel en puur xenofoob discriminererend gelul uitbraken....
Laatst gewijzigd door karin op 04 jan 2013 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.