Tijd en ruimte kunnen niet zonder elkaar bestaan; dat wil nog niet zeggen dat ze hetzelfde zijn.Ik stel toch ook dat tijd en ruimte dezelfde zijn? Waarom zeg jij nee??
Ik heb je post wel goed begrepen; het gaat erom dat je relatief meet vanaf een bepaald punt en dat uitgangspunt klopt niet. Je bevindingen moeten opgaan vanuit elk gezichtspunt, dus ook bijvoorbeeld vanaf de maan gezien.k denk dat je mijn post niet goed hebt begrepen. Een klok die tegen de draairichting van de aarde in beweegt legt minder km af als de klok die "stilstaat" op aarde. Hij bewoog immers tegen de rotatie van de aarde in..
Zoals ik al eerder zei: De lichtsnelheid is in alle richtingen en onafhankelijk van de snelheid van de reiziger gelijk. Tijd verstrijkt dus ook in alle richtingen en niet alleen in de richting van het foton.Bewegende klokken lopen toch langzamer, bij de lichtsnelheid zou hij stil blijven staan. Hoe kun je dan zeggen dat er voor een foton een seconde voorbij gaat?
Ik zou je toch willen aanraden om de Relativiteitstheorie te bestuderen ivm uitleg over ruimte, tijd, relatief bewegen en lichtsnelheid. Probeer dan nog maar eens je theorie te onderbouwen.