De Paus roept weer iets

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: De Paus roept weer iets

Bericht door HenkM »

PietV. schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... lijk.dhtml

Hij kan het niet laten. Zijn religieuze wanen draaien maar door.
Je zult maar een waanzinnige als staatshoofd hebben.

Maar ja ... daar hebben meer landen last van. Hoewel ik nu vaticaanstad te veel eer geef.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkH
Forum fan

Bericht door HenkH »

" "Mensen ontkennen dat ze een aard hebben die ze is gegeven door hun eigen lichaam. Ze besluiten dat het geen gift is, maar dat ze hun aard zelf kunnen bepalen", zei de paus." (bron: Teletekst)

Wat ik me afvraag, is: Welk deel van de 1,2 miljard Rooms-Katholieken, waarvan hij de geestelijk leider zou zijn, trekt zich nog iets aan van de onzin, die deze 'vertegenwoordiger van god op aarde' spuit?
Hij zou zich beter kunnen beperken tot mededelingen over welke dieren wel en niet in de kerststal thuishoren... en er op z´n minst de blauwbilgorgel aan toevoegen... :roll:

En ter voorkoming, dat hij ´te serieus´ wordt genomen, zou hij in het openbaar altijd een rood clownsneusje moeten dragen...
Ni dieu, ni maître.
Jinny

Bericht door Jinny »

Paus is een domme sukkel.
Homofilie is een algemeen verschijnsel in het dierenrijk waartoe wij ook behoren.
Maar mensen die op basis van een imaginair vrindje dit soort uitspraken doen neem ik niet serieus.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

HenkH schreef:
En ter voorkoming, dat hij ´te serieus´ wordt genomen, zou hij in het openbaar altijd een rood clownsneusje moeten dragen...
doet ie toch?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

HenkH schreef:" "Mensen ontkennen dat ze een aard hebben die ze is gegeven door hun eigen lichaam. Ze besluiten dat het geen gift is, maar dat ze hun aard zelf kunnen bepalen", zei de paus." (bron: Teletekst)

Wat ik me afvraag, is: Welk deel van de 1,2 miljard Rooms-Katholieken, waarvan hij de geestelijk leider zou zijn, trekt zich nog iets aan van de onzin, die deze 'vertegenwoordiger van god op aarde' spuit?
Hij zou zich beter kunnen beperken tot mededelingen over welke dieren wel en niet in de kerststal thuishoren... en er op z´n minst de blauwbilgorgel aan toevoegen... :roll:

Er was enige tijd geleden een tamelijk serieus onderzoek naar homoseksualiteit binnen priesters. De percentages waren tamelijk hoog. Hoger dan wat je gemiddeld genomen kan verwachten. Op dit moment kom ik het niet direct tegen. Maar de paus zou hier eens over na moeten denken. Dat hij veel personeelsleden heeft die anders geaard zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Zolang homoseksuelen hun seksualiteit onderdrukken, zal de paus daar geen problemen mee hebben.

Dat is wat de andere homo's ook moeten doen, volgens de paus. Het is een ongezonde oproep en het is diep triest dat de paus zich hiermee bezig houdt. Er is zonder deze oproep al te veel onderdrukking in de wereld, waar je hem niet over hoort.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Momenteel schijnen zo'n tienduizend mensen per dag de site ontdopen.nl te bezoeken. Of ze zich allemaal laten uitschrijven denk ik niet maar toch wel vrij veel.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lanier schreef:Momenteel schijnen zo'n tienduizend mensen per dag de site ontdopen.nl te bezoeken. Of ze zich allemaal laten uitschrijven denk ik niet maar toch wel vrij veel.
Dat is inderdaad fors. Stond het getal op de site zelf?
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Nee, was hier http://nos.nl/op3/artikel/454893-het-lo ... -paus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lanier schreef:Nee, was hier http://nos.nl/op3/artikel/454893-het-lo ... -paus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het loopt inderdaad storm. Als dit doorzet dan is de afname niet een half miljoen in 8 jaar tijd. Maar komt de volgende half miljoen er in 4 jaar.
Presentator Winfried Baijens, tijdens Serious Request ook verlaggever voor ons, liet zich gisteren al uitschrijven. Ook riep hij in een tweet zijn volgers op hetzelfde te doen.

Het aantal katholieken in Nederland daalt al langer. In 2003 waren er nog ruim 4,5 miljoen geregistreerde katholieken, eind 2011 was dat aantal teruggelopen tot ruim 4 miljoen. Hoe moeilijk uitschrijven eigenlijk is, onderzochten we al eerder:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wat heeft die oude man? Heeft hij nu nog altijd geen vrede met zijn sexuele geneigdheid?

In elk geval is hij er blijkbaar achter dat je die niet zelf kunt kiezen.
Hij kan er maar beter vrede mee hebben . . . .

xxx
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Deze storm van opzeggingen volgt het patroon van wat in Finland onverwachts gebeurde twee jaar geleden na een themapraatavond op de TV over het onderwerp homofilie. 40.000 mensen die bij de lutherse kerk aangesloten waren lieten zich toen gedurende de twee weken daarop uitschrijven via de internetsite die de Finse Freethinkers ooit eens opzetten, vanwege de opmerkingen die christenen in het praatprogramma maakten: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =23&t=8317" onclick="window.open(this.href);return false;.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:Deze storm van opzeggingen volgt het patroon van wat in Finland onverwachts gebeurde twee jaar geleden na een themapraatavond op de TV over het onderwerp homofilie. 40.000 mensen die bij de lutherse kerk aangesloten waren lieten zich toen gedurende de twee weken daarop uitschrijven via de internetsite die de Finse Freethinkers ooit eens opzetten, vanwege de opmerkingen die christenen in het praatprogramma maakten: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =23&t=8317" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik heb het verhaal nog een keer doorgelezen. 35.000 opzeggingen, 10 miljoen aan inkomstenderving. Is de situatie hierna gestabiliseerd.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

In ieder geval één uitschrijving, een vriend van me, hoor ik daarnet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:In ieder geval één uitschrijving, een vriend van me, hoor ik daarnet.
Het is hard nodig. Zolang ze aanhangers hebben blijven ze doorgaan. Nu zit het hoofd van de Engelse kerk weer te jengelen in navolging van de Paus en een Franse zeloot. En wat doen de schapen. Verdwijnen ze uit de kudde of lopen ze mee. Want dat is het grote dilemma als de "grote leiders" hun toeter gebruiken.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie