10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
 - Bevlogen

Re: 10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus
Sorry voor mijn naiviteit, maar heb het gevonden! Gewoon op de link klikken, hoe makkelijk kan het zijn?  

We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!

Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Atheïsten een zendingsdrift verwijten is echt het pot-ketel argument waar veel Christenen zich schuldig aan maken.
Het is wel leuk om mee te discussiëren, maar veel nieuwe argumenten zijn er niet.

Atheïsten een zendingsdrift verwijten is echt het pot-ketel argument waar veel Christenen zich schuldig aan maken.
Het is wel leuk om mee te discussiëren, maar veel nieuwe argumenten zijn er niet.
- Peter van Velzen
 - Site Admin

John is duidelijk niet van deze wereld. Karin is haar simplistische zelf, en Michel is interessant en redelijk goed geinformeerd. maar steeds meer off-topic. (hij vindt het artikel blijkbaar ook niks!)JohanT schreef:Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
In elk geval eens iets anders dan hier, en vooralsnog redelijk vriendelijk (of zou er stiekum iets weggemodereerd worden?).
Ik wens u alle goeds

Dat klopt. Het is drogredenen weerleggen. De aandacht verslapt al snel.JohanT schreef:Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!

Ik heb geprobeerd een brug te slaan naar zuiver denken, in plaats van een wedstrijdje wie denkt het ruimst. Maar je ziet door de drogredenen het betoog niet meer daar, helaas.PietV. schreef:Dat klopt. Het is drogredenen weerleggen. De aandacht verslapt al snel.JohanT schreef:Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House 
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

Tiepvauden ondur voorbehauwt.
De poll even ingevuld 

Wel jammer dan met name John die atheisme als geloof ziet zich niet hier komt roeren. Het nadeel van discussies op fora zonder regels ten aanzien van onderbouwing is dat men in in het wilde weg zaken kan beweren. Heb dit al bij de hand gehad op andere fora wat dat aangaat is dit een forum een voorbeeld

Wel jammer dan met name John die atheisme als geloof ziet zich niet hier komt roeren. Het nadeel van discussies op fora zonder regels ten aanzien van onderbouwing is dat men in in het wilde weg zaken kan beweren. Heb dit al bij de hand gehad op andere fora wat dat aangaat is dit een forum een voorbeeld
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- 
				Krautsjo

Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus. Vervalt in ad nauseum herhalingen van zijn eigen gelijk . Verspilde moeite, is niets jammer aan, gewoon negeren en laten zijn .doctorwho schreef:De poll even ingevuld![]()
Wel jammer dan met name John die atheisme al geloof ziet zich niet hier komt roeren. Het nadeel van discussies op fora zonder regels ten aanzien van onderbouwing is dat men in in het wilde weg zaken kan beweren. Heb dit al bij de hand gehad op andere fora wat dat aangaat is dit een forum een voorbeeld
Trouwens ook te laf om echt in discussie te gaan, grossiert ook in drogredenen. Kijk op de homepage van atheisme.eu.nl op het blog en je begrijpt gelijk wat ik bedoel.
En het klopt precies met jouw onderschrift, hij is tot niets te bekeren want zelfs zijn geloof is een opeenstapeling van lulkoek . Heeft zijn eigen versie verzonnen en is niet christen maar christelijk , whatever dat ook mag betekenen.
Je mag het altijd proberen, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.Krautsjo schreef: Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus

- Blackadder
 - Ervaren pen

Die John is echt een hopeloos geval, (collectief) negeren is mijn reactie op zo'n type.

May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

- 
				Krautsjo

Dat was ook wat ik precies bedoeldePietV. schreef:Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.Krautsjo schreef: Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus
Als je zin hebt om te dollen moet je er aandacht aan besteden en anders niet .
Ik keek net even op hun forum en klikte op 'Actieve onderwerpen" kreeg ik: Er zijn geen zoekresultaten.Krautsjo schreef:atheisme.eu.nl .
Niet erg druk daar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Els houdt zich er eigenlijk niet veel meer mee bezig.Fish schreef:
Ik keek net even op hun forum en klikte op 'Actieve onderwerpen" kreeg ik: Er zijn geen zoekresultaten.![]()
Niet erg druk daar.

- 
				Krautsjo

Ze zijn allemaal hier naar toe verhuisd, stelletje verraders 

Hier zijn de consumpties gratisKrautsjo schreef:Ze zijn allemaal hier naar toe verhuisd, stelletje verraders

Ach, het is ook gewoon een vorm van ontspanning voor mij om er tegenin te gaanBlackadder schreef:Die John is echt een hopeloos geval, (collectief) negeren is mijn reactie op zo'n type.
Pas erop he? no true scotsman fallacy waar je je aan schuldig maaktPietV. schreef: Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.