10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: 10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus

Bericht door lost and not found yet! »

Sorry voor mijn naiviteit, maar heb het gevonden! Gewoon op de link klikken, hoe makkelijk kan het zijn? :oops:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Atheïsten een zendingsdrift verwijten is echt het pot-ketel argument waar veel Christenen zich schuldig aan maken.
Het is wel leuk om mee te discussiëren, maar veel nieuwe argumenten zijn er niet.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

JohanT schreef:Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Atheïsten een zendingsdrift verwijten is echt het pot-ketel argument waar veel Christenen zich schuldig aan maken.
Het is wel leuk om mee te discussiëren, maar veel nieuwe argumenten zijn er niet.
John is duidelijk niet van deze wereld. Karin is haar simplistische zelf, en Michel is interessant en redelijk goed geinformeerd. maar steeds meer off-topic. (hij vindt het artikel blijkbaar ook niks!)
In elk geval eens iets anders dan hier, en vooralsnog redelijk vriendelijk (of zou er stiekum iets weggemodereerd worden?).
Ik wens u alle goeds
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

JohanT schreef:Het valt me op hoe snel sommigen zijn aangetast in hun geloof als er atheisten meepraten...
Dat klopt. Het is drogredenen weerleggen. De aandacht verslapt al snel.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

PietV. schreef:
Dat klopt. Het is drogredenen weerleggen. De aandacht verslapt al snel.
Ik heb geprobeerd een brug te slaan naar zuiver denken, in plaats van een wedstrijdje wie denkt het ruimst. Maar je ziet door de drogredenen het betoog niet meer daar, helaas.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De poll even ingevuld :)

Wel jammer dan met name John die atheisme als geloof ziet zich niet hier komt roeren. Het nadeel van discussies op fora zonder regels ten aanzien van onderbouwing is dat men in in het wilde weg zaken kan beweren. Heb dit al bij de hand gehad op andere fora wat dat aangaat is dit een forum een voorbeeld :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

doctorwho schreef:De poll even ingevuld :)

Wel jammer dan met name John die atheisme al geloof ziet zich niet hier komt roeren. Het nadeel van discussies op fora zonder regels ten aanzien van onderbouwing is dat men in in het wilde weg zaken kan beweren. Heb dit al bij de hand gehad op andere fora wat dat aangaat is dit een forum een voorbeeld :wink:
Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus. Vervalt in ad nauseum herhalingen van zijn eigen gelijk . Verspilde moeite, is niets jammer aan, gewoon negeren en laten zijn .
Trouwens ook te laf om echt in discussie te gaan, grossiert ook in drogredenen. Kijk op de homepage van atheisme.eu.nl op het blog en je begrijpt gelijk wat ik bedoel.

En het klopt precies met jouw onderschrift, hij is tot niets te bekeren want zelfs zijn geloof is een opeenstapeling van lulkoek . Heeft zijn eigen versie verzonnen en is niet christen maar christelijk , whatever dat ook mag betekenen.
Je mag het altijd proberen, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Krautsjo schreef: Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus
Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Die John is echt een hopeloos geval, (collectief) negeren is mijn reactie op zo'n type.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

PietV. schreef:
Krautsjo schreef: Niet aan beginnen ik ken John al een aantal jaren van atheisme.eu.nl en hij is het lichtende voorbeeld van iemand die aan cognitieve dissonatiereductie doet en zeer actief. Hij beweert vroeger atheïst te zijn geweest en weet er dus alles van, tenminste dat is zijn enige troef , valt niet mee te praten dus
Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.
Dat was ook wat ik precies bedoelde :D . Hij beweert alleen maar dat hij dat geweest is, maar het blijkt uit niets en hij beweert ook een wetenschappelijke opleiding gevolgd heeft, economie en ook dat blijkt uit niets .
Als je zin hebt om te dollen moet je er aandacht aan besteden en anders niet .
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Krautsjo schreef:atheisme.eu.nl .
Ik keek net even op hun forum en klikte op 'Actieve onderwerpen" kreeg ik: Er zijn geen zoekresultaten. :?

Niet erg druk daar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef:
Ik keek net even op hun forum en klikte op 'Actieve onderwerpen" kreeg ik: Er zijn geen zoekresultaten. :?

Niet erg druk daar.
Els houdt zich er eigenlijk niet veel meer mee bezig.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ze zijn allemaal hier naar toe verhuisd, stelletje verraders :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Krautsjo schreef:Ze zijn allemaal hier naar toe verhuisd, stelletje verraders :D
Hier zijn de consumpties gratis :)
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Blackadder schreef:Die John is echt een hopeloos geval, (collectief) negeren is mijn reactie op zo'n type.
Ach, het is ook gewoon een vorm van ontspanning voor mij om er tegenin te gaan :). Helaas wordt het met elk antwoord vreemder, en begin ik er ook langzamerhand genoeg van te krijgen. De logica ontgaat me compleet bij de antwoorden. Er worden zaken bij gehaald die in geen enkele context ermee te maken hebben, ook niet na uitleg.
PietV. schreef: Er zijn wel meer mensen die beweren dat ze ooit atheïst zijn geweest. Maar deze John weet weinig van atheïsme. Hij ziet het als een geloof. Dan weet ik niet of je ooit atheïst bent geweest. Als je je hele leven gelovige bent geweest.
Pas erop he? no true scotsman fallacy waar je je aan schuldig maakt ;) . Pas erop dat ze je daar niet op pakken, dat zou namelijk heel slecht zijn van de atheïst. Deze onwaarheden verspreiden, foei!
Plaats reactie