Eigenlijk vind je het jammer dat niet iedereen hier direct in Jezus en de bijbel gaat geloven als jij erover begint. En kritische vragen over jouw geloof mogen niet gesteld worden. Of zie ik dat verkeerd?TheArchitect schreef: Ik vind wel jammer dat als er over geloof of niet gesproken wordt, dat er dan van een gelovige verwacht
word dat hij kennis van atheisme, andere religies en zelfs kennis over zijn eigen religie moet weten als je spreekt.
Maar als het gaat om ongelovigen, die hoeven niets te weten en kunnen zeggen wat ze denken dat waar is.
Jezus zegt: Wie zoekt, die zal vinden, wie vraagt hem zal antwoord gegeven worden, wie klopt voor hem zal altijd geopend worden.
Ik hoef niet naar de bijbel te kijken om te geloven dat het Koninkrijk van God in mij en om mij heen is.TheArchitect schreef: Zuig ik dit nu uit mn duim? Nee, want ik merk van sommige vragen dat er niet naar bijbel gekeken is.
Als iemand vraagt wat is Koninkrijk van God terwijl die persoon tegen geloof is dan kan ik maar een ding zeggen, open Nieuwe Testament en lees het. Als je zegt nee, dan bewijst het feit dat je niet een zoekende bent en dus eigenlijk geen recht hebt om kritiek te geven.
Blind aannemen en niet verder denken nietwaar? Dan zit je hier denk ik niet op het juiste forum. Dan heb je een forum van ja-en-amenknikkers nodig en geen vrijdenkers.TheArchitect schreef: Ik spreek vanuit Bijbel, voornamelijk Jezus Christus. Ik weet wat andere geloven zeggen, maar zal niet daarvoor opkomen tenzij er specifieke vragen zijn waar ik antwoord op kan geven.
Laat een ding duigelijk zijn, ik zie hier dat velen niet zoekende zijn maar tegenstanders zijn.
Waarheid hoef je per definitie niet te verdedigen. Mijn waarheid is Jezus Christus. Natuurlijk begrijp ik dat dit raar klinkt voor jullie oren, maar dit is wat ik geloof.
Zulke mensen zijn er inderdaad, iemand als jij. En als zo iemand het geloof promoot kan dat het geloof dramatisch belachelijk maken, als de rede in het betoog volledig afwezig blijkt te zijn.TheArchitect schreef: Wat is geloof zou je dan zeggen? Geloof is het horen, accepteren en daarop hopen. Blindweg geloven is echt moeilijk, maar zulke mensen zijn er. Als er maar 1 klein ding is dat het geloof promote dan versterkt dat het geloof dramatisch.
En als die robot niet van je houdt is dat net zo goed. Als je het tenminste over echte en zuivere liefde hebt. Want echte en zuivere liefde is onvoorwaardelijk en verlangt niets terug. Die liefde is om niet.TheArchitect schreef: dat er liefde zit in vrije keus.
Stel nou je maakt een robot. Dat robot dan zal precies en alleen dat doen wat jij hem geprogrameerd hebt om te doen.
Jij wilt dat het robot van je gaat houden, maar merkt dat er iets niet klopt. Het is een geprogrammeerde liefde.
Je weet dat er geen liefde is op dat manier, want je weet wat er gaat gebeuren. Nu wil ik niet zeggen dat er dingen zijn die God niet weet voordat ze gebeuren (als je begrijpt wat ik bedoel).
Dat weet ik niet, en als God alles weet dan heb ik zelf heel veel diepe vragen. Maar Jezus liet zien dat er wellicht dingen zijn die inderdaad aan de keus van mensen hangen. En die vragen hou ik nog bij me en zal ze stellen als Jezus terug is.
Maar, stel nou voor als je robot maakt en die robot vrije keus geeft, en die robot kiest uit zn vrije keus om van je te houden...
En is een vrije wil daarmee ook onvoorwaardelijk vrij. Er wordt niet getornd aan die vrije wil. Er zijn andersgezegd geen voorwaarden aan verbonden en evenmin wordt er over de vrije wil/keuze geoordeeld. Zou dat oordeel er wel zijn, dan zou de wil niet vrij zijn. Volg je me nog?
Je hoeft God of Jezus niet te aanbidden. Onvoorwaardelijke liefde en een onvoorwaardelijk vrije wil. Als er voorwaarden aan de liefde zijn, dan gaat het niet om echte liefde, dan heb je te maken met een slecht surrogaat.TheArchitect schreef: @Samante Ik denk dat je vanuit menselijke perspecief ernaar kijkt, Jezus zegt God is geest, en dus moet je hem in geest aanbidden. Er zijn trouwens wel antwoorden te vinden in de nieuwe testament daarover.
Jij gaat er van uit dat als mensen oprecht zoeken en zij hun antwoord niet vinden in de bijbel of in Jezus, dat ze dan verdwaald zijn. En dan nog, wat zou het uitmaken of iemand wel of niet gelooft of misschien een ander geloof heeft?TheArchitect schreef: MENSEN. Het is raar om te zeggen auto rijden is onmogelijk als je het niet kan. Als je antwoorden wilt, als je iets wilt vinden, ga het dan zoeken. Open nieuwe testament lees wat Jezus zegt en wie hij is, dan maak een juiste oordeel. Wees niet de persoon die heel zijn leven niet eens probeert om auto te rijden.
Maar als je niet wilt zoeken en niet vraagt om antwoord te krijgen, weerhoudt anderen dat dan niet om dat te doen. Als je geen auto kan/wilt rijden betekent het niet dat anderen het ook niet kunnen/willen.
Hebr 6: