Verkiezingsuitslag 2012
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingsuitslag 2012
Men heeft gestemd op Paars sentiment. Men vergeet gemakshalve dat Paars 2 onder de euro een nationale ramp ontketende.
Balkenende en Bos was ook zo'n 'moetjes'-kabinet die met vredesduif Rouvoet niet lang stand hield. Rutte en Samson zullen met vredesduif Pechtold idem de rit van vier jaar niet uitzitten.
De partijen verschillen teveel van eigen cruciale standpunten. (hypotheekrenteaftrek, ontslagrecht, zorg, Europa, etc.) Breekpunten die onderhandelingspunten worden hebben meestal geen lang politiek leven. De euforie die de kiezer vandaag voelt zal morgen omslaan in bittere verontwaardiging indien partijen hun breekpunten gaan verkwanselen.
Dit betekent zetelverlies en dat was toen voor de PVV het punt om het Catshuisakkoord op te blazen. Dit trucje voert men al tien jaar uit in Nederland. De verkiezingen zijn niet over vier jaar: die zijn al daags na deze verkiezing alweer begonnen.
Balkenende en Bos was ook zo'n 'moetjes'-kabinet die met vredesduif Rouvoet niet lang stand hield. Rutte en Samson zullen met vredesduif Pechtold idem de rit van vier jaar niet uitzitten.
De partijen verschillen teveel van eigen cruciale standpunten. (hypotheekrenteaftrek, ontslagrecht, zorg, Europa, etc.) Breekpunten die onderhandelingspunten worden hebben meestal geen lang politiek leven. De euforie die de kiezer vandaag voelt zal morgen omslaan in bittere verontwaardiging indien partijen hun breekpunten gaan verkwanselen.
Dit betekent zetelverlies en dat was toen voor de PVV het punt om het Catshuisakkoord op te blazen. Dit trucje voert men al tien jaar uit in Nederland. De verkiezingen zijn niet over vier jaar: die zijn al daags na deze verkiezing alweer begonnen.
.De euforie die de kiezer vandaag voelt zal morgen omslaan in bittere verontwaardiging indien partijen hun breekpunten gaan verkwanselen
Gek genoeg hoop ik juist dat er (snel) compromissen gesloten gaan worden. Als kiezer heb ik geen breekpunten. Niets is zo dodelijk voor de economie als onzekerheid. Het kan wel ! Dat blijkt uit het lente akkoord...
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Er is een groot verschil, Bos was niet betrouwbaar. Rutte en Samson zijn beiden betrouwbaar. Wel zijn ze beiden eigenwijs. Als Rutte niet zo eigenwijs was met zijn 3%, bestond dat kabinet nog. Hopelijk heeft hij ervan geleerd.Klikzoi schreef: Balkenende en Bos was ook zo'n 'moetjes'-kabinet die met vredesduif Rouvoet niet lang stand hield.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Dat is me dan even ontgaan. Vertel eens, braken de dijken? Werd de persvrijheid afgeschaft? Ontplofte er een kerncentrale? Werd het Nederlands elftal kansloos uitgeschakeld?Klikzoi schreef:Men vergeet gemakshalve dat Paars 2 onder de euro een nationale ramp ontketende.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Jinny
Rutte en betrouwbaar?
Ik koop nog geen tweedehands auto van hem........
Ik koop nog geen tweedehands auto van hem........
- Doppelgänger
- Bevlogen
Gezien het gemak waarmee Rutte zijn liberale principes overboord gooide zodra hij steun nodig had van de PVV en de SGP, lijkt 'betrouwbaar' me inderdaad een nogal ongelukkige kwalificatie.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Betrouwbaar in de zin dat je in redelijkheid met de man kunt overleggen, dat geldt ook voor Samson. De ogen van Bos schoten alle kanten uit, net zoals zijn denkbeelden. Die bedroog in feite zichzelf en lachte er dan om.Doppelganger schreef:Gezien het gemak waarmee Rutte zijn liberale principes overboord gooide zodra hij steun nodig had van de PVV en de SGP, lijkt 'betrouwbaar' me inderdaad een nogal ongelukkige kwalificatie.
Leugentjes om bestwil zit in de genen van alle politici.
-
Jinny
Bijna, leugenachtigheid is een van de main karaktertrekken van politici.
Geen uitgezonderd.
Geen uitgezonderd.
+Doppelganger schreef:Gezien het gemak waarmee Rutte zijn liberale principes overboord gooide zodra hij steun nodig had van de PVV en de SGP, lijkt 'betrouwbaar' me inderdaad een nogal ongelukkige kwalificatie.
Politici zijn even glibberig als een paling in een emmer met snot. Het zijn gewoon handige verkopers van een programma dat nadat het gekocht is, in de prullenmand verdwijnt.
-
Jinny
Plaatje is veel te groot, klik maar aan
http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1347573600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1347573600" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is voor een groot gedeelte onzin Cactus, veel politici starten vanuit een overtuiging.Cactus schreef:+Doppelganger schreef:Gezien het gemak waarmee Rutte zijn liberale principes overboord gooide zodra hij steun nodig had van de PVV en de SGP, lijkt 'betrouwbaar' me inderdaad een nogal ongelukkige kwalificatie.
Politici zijn even glibberig als een paling in een emmer met snot. Het zijn gewoon handige verkopers van een programma dat nadat het gekocht is, in de prullenmand verdwijnt.
Wat jij ziet is gewoon de uitkomst van ons politieke systeem. Er moet onderhandeld worden, het is geven en nemen.
Al sje politici wil afrekenen op hun partijprogramma moet je naar een één partij systeem.
De grootste bij de verkiezingen gaat het land regeren, dan kun je ze aan hun beloften houden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jim schreef:Plaatje is veel te groot, klik maar aan
Ik doe al jaren mee met het Eenvandaag Opinie Panel en deze zomer had ik mij ook opgegeven bij peil.nl van Maurice de Hond.
Ik daarna heb braaf de pols ingevuld, een en ander naar eer en geweten.
Krijg ik vier dagen geleden deze mail.
Ik heb de volgende mail terug gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven bij Peil.nl
------------------------------------------------------------
Geacht lid van Peil.nl,
Om te garanderen dat de resultaten van onze peilingen een goede
afspiegeling zijn van de mening van de Nederlanders hebben we een
uitgebreide serie validiteitstest in onze onderzoeken.
Indien deelnemers niet voldoen aan de validiteitstests tellen ze
niet mee bij onze onderzoeken.
U heeft zich deze zomer gemeld voor deelname aan ons panel.
Vanuit onze validiteitstest stellen we vast dat er een heel grote
kans is dat u geen serieuze deelnemer bent aan ons onderzoek, maar
bezig bent ons systeem te testen of te verzieken.
Het is misschien goed voor u te weten dat we -ook toen u vragenlijsten
hebt ingevuld- u niet hebben meegeteld in ons onderzoek.
Wij zijn van plan om u binnen een week volledig uit ons bestand te
verwijderen, behoudens als u een mail naar ons toestuurt waaruit blijkt
dat u wel een serieuze deelnemer bent.
Mocht dat laatste het geval zijn dan verontschuldigen wij ons voor de
strekking van de e-mail, maar we zijn ervan overtuigd dat u dan, net zoals
alle andere oprechte deelnemers, zal waarderen dat we op deze manier de
kwaliteit van ons systeem garanderen.
Met vriendelijke groet,
Maurice de Hond
Er moet, alsnog, wel een heel vriendelijk en verontschuldigend antwoord komen anders ben ik weg nbij die club.Maurice de Hond,
Misschien kunt U aangeven waar en wanneer ik Uw peiling zou verzieken,
aangezien ik daar geen enkel gevoel bij heb.
Ik vind het ook nogal een grove aantijging die in deze mail door niets
onderschreven wordt, ik voel mij dan ook zeer onheus bejegend.
De aanhef: Geacht lid komt dan ook nogal sarcastisch over.
Met vriendelijke groet - want van geen kwaad bewust,
Willem ..............
Al jaren een gewaardeerd lid van het EenVandaag Opiniepanel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Men heeft drastische maatregelen genomen om fraude te voorkomen, op zich zeker niet verkeerd.
Helaas is het in jouw geval misgegaan.
Helaas is het in jouw geval misgegaan.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Dit bericht van De Hond zegt niets over de ontvangers van het bericht, maar veel over de manier waarop hij mensen automatisch meent te kunnen benaderen. Er zal wel een 'filter' teveel in z'n systeem zitten, waardoor jij ook in de groep 'niet serieuze deelnemers' bent terechtgekomen.
En het kan zelfs zo zijn, dat iedere nieuwe deelnemer na enkele maanden dit bericht krijgt en gekeken wordt naar wie de moeite neemt om erop te reageren.
Misschien kunnen we daar een onderzoekje naar gaan doen...
En het kan zelfs zo zijn, dat iedere nieuwe deelnemer na enkele maanden dit bericht krijgt en gekeken wordt naar wie de moeite neemt om erop te reageren.
Misschien kunnen we daar een onderzoekje naar gaan doen...
Ni dieu, ni maître.