Ik begrijp deze reactie niet. Kun je dit eens verduidelijken ????Jagang schreef:Het zal wel een onderdeel van de "verbluffende (inconsistente) realiteit" van Qualia zijn, maar hoe wil je precies kritisch lezen wanneer je de rationaliteit ten grave draagt?Job schreef:Als atheïsten, zoals op dit forum vooral,de discussie zoeken, gebeurt dat meestal vanuit de veronderstelling dat een gelovige opvattingen op na houdt die te bewijzen en te weerleggen zijn.
......................
Daarom zijn rationele argumenten die proberen gelovigen het atheïstisch licht te doen zien bij voorbaat kansloos.
......................
Ik ben ook kritisch wat er om mij heen gebeurt en lees de bijbel kritisch.
Ik had het namelijk over geloven als vertrouwen !
Dit laat jij weg in mijn reactie op de vorige pagina.
Dat je vertrouwen niet kunt meten, lijkt mij evident. Vertrouwen is een ervaring.
Dat het iets is wat ontstaat in het verkeer tussen mensen onderling.
Dat is iets geheel anders dan dat ik geen rekening zou houden met de rationaliteit.
Hoe kom je hierbij. Is mij een raadsel. Waar onken ik, of hou ik geen rekening met 'rationaliteit '????jagang schreef:Als kritisch denken volgens jou niet gekoppeld is aan rationaliteit, waaraan dan wel?
Het lijkt wel op een stuiptrekking van atheïsen om te denken wanneer een gelovige uitlegt wat gelovig zijn kan betekenen, dat hij/zij automatisch het rationeel denken vaarwel zegt !!!
Dat zou pas irrationeel zijn.
Dus, nogmaals, ik begrijp deze reactie niet zo goed. Een gelovige spreekt altijd voor zichzelf. Dat doe jij toch ook ?? Of spreek jij namens een hele groep atheïsten ?? Denken die dan allemaal precies hetzelfde ?? Is het bij jullie zo'n eenheidsworst ??jagang schreef:En op de kansloosheid van rationele argumenten valt nog wel eea af te dingen.
Er zijn hier genoeg afvalligen die dat kunnen bevestigen, dus wellicht spreek je beter voor jezelf.
Job