Islam in Afrika.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Islam in Afrika.

Bericht door Fish »

siger schreef:
Fish schreef: Nog maar kort geleden:
http://nos.nl/artikel/401790-spanje-ver ... qaida.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit met militaire middelen te voorkomen zijn Fish?
Beetje stroman argument Siger.

Stel dat in Brussel en in Antwerpen honderden doden vallen door een terreurdaad, en men vind uit dat de daders en de aanstichters zich in Mali bevinden?
Wat dan? Jammer maar helaas hadden we maar beter op moeten letten?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik vrees van wel.
terrorisme is een werkelijkheid waarmee we (voorlopig) zullen moeten leren leven.
Al sinds 9/11, overigens.

Terroristen werken niet namens een overheid, dus zou het nogal merkwaardig zijn om een land binnen te vallen dat geen aanval verordonneerd heeft.

Wat heeft de interventie in Afghanistan de wereld gebracht?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Fish schreef:
siger schreef:
Fish schreef: Nog maar kort geleden:
http://nos.nl/artikel/401790-spanje-ver ... qaida.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dit met militaire middelen te voorkomen zijn Fish?
Beetje stroman argument Siger.
Leg eens uit waarom?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jagang schreef:Wat heeft de interventie in Afghanistan de wereld gebracht?
Diep respect voor mensen die zwelgen in massahysterische geweldsdaden vanwege een Koran die per ongeluk in de verbrandingsoven terecht kwam.

Zolang de islamitische Afghaanse bevolking niet ècht geïnteresseerd is in de bestrijding van het islamisme is elk avontuur in Afghanistan dweilen met de kraan open.

Maar ja, het is niet de islam die men attaqueert, want dat is zo'n "geweldig geloof" waarvoor je geacht wordt "bijzonder veel respect" op te brengen. Met zo'n mentaliteit is elke interventie gedoemd te mislukken.

Alweer 3 jaar geleden, maar nog steeds actueel:

Goede Duitsers

De analogie is duidelijk.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Wat is jouw idee van een geslaagde interventie?
Hoe zou dat er ongeveer uit zien?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Een interventie kan geslaagd genoemd worden als daarmee meer toekomstige ellende wordt voorkomen dan er met die interventie aan ellende gecreëerd wordt. Het lastige is dat vooraf vaak moeilijk in te schatten is hoe die balans zal zijn.

Mijn inschatting is in ieder geval wel dat een in toenemende mate geïslamiseerde wereld een bron zal zijn voor veel toekomstige ellende voor heel veel mensen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Hoe zou "jouw" interventie er uit zien?
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Jagang schreef:Hoe zou "jouw" interventie er uit zien?
Het moet in ieder geval gericht zijn op het dwarsbomen van hen die openlijk mensenrechtenschendingen (op grote schaal) voorstaan. Propaganda, spionage, en soms om erger geweld te voorkomen en als het niet anders kan: gebruik van geweld.
KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk »

vegan-revolution schreef:
Het moet in ieder geval gericht zijn op het dwarsbomen van hen die openlijk mensenrechtenschendingen (op grote schaal) voorstaan. Propaganda, spionage, en soms om erger geweld te voorkomen en als het niet anders kan: gebruik van geweld.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.
- Nietzsche

En dat de handtekening:
"Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest"

De ironie!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

siger schreef:Leg eens uit waarom?
Je interpreteert mijn standpunt zodanig dat dit gemakkelijk te weerleggen is en suggereert daarmee dat dat het werkelijke standpunt is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

KluukKluuk schreef:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.
- Nietzsche

En dat de handtekening:
"Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest"

De ironie!
Dit irriteert me dan wel weer.
Is sharia of democratie je om het even?
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Het is wel zeker dat extremisme ontstaat en bloeit door militarisme en economische ontwrichting.

Ik zie het zo, dat elke samenleving zijn gekken heeft, maar dat die gekken slechts een kritische massa aan aanhang winnen als er voldoende uitzichtloze mensen zijn in de bevolking. En dan gaat het zeker sneller in tribale omstandigheden waar mensen weinig te verliezen hebben en geweld zo al cultureel groter belang heeft. En het effect is ook groter als modern gesofistikeerd oorlogstuig ter beschikking staat.

Hitler had waarschijnlijk nooit massa's kunnen mobiliseren als het Verdrag van Versailles wat redelijker was geweest. De Taliban is ontstaan onder Russische bombardementen.
vegan-revolution
Superposter

siger schreef:Het is wel zeker dat extremisme ontstaat en bloeit door militarisme en economische ontwrichting.

Ik zie het zo, dat elke samenleving zijn gekken heeft, maar dat die gekken slechts een kritische massa aan aanhang winnen als er voldoende uitzichtloze mensen zijn in de bevolking.
Hoeveel uitzichtloze mensen wonen er verhoudingsgewijs in Saoedi-Arabië ?
siger

Bericht door siger »

siger schreef:Het is wel zeker dat extremisme ontstaat en bloeit door militarisme en economische ontwrichting.

Ik zie het zo, dat elke samenleving zijn gekken heeft, maar dat die gekken slechts een kritische massa aan aanhang winnen als er voldoende uitzichtloze mensen zijn in de bevolking.
Hoeveel uitzichtloze mensen wonen er verhoudingsgewijs in Saoedi-Arabië ?
Ik geef maar een grof schema hoor, elke plaats heeft zijn eigen geschiedenis.
vegan-revolution
Superposter

Ik geef alleen maar even aan dat er méér oorzaken voor een gedijende tirannie aan te wijzen zijn en dat dogmatisch stellen dat alléén armoede daaraan ten grondslag ligt blijkbaar kortzichtig, dogmatisch en onjuist is.

Neem bijvoorbeeld een straatarm land als Madagascar, daar heerst toch ook niet een soort Hitler?
Plaats reactie