BTW alternatieve geneeswijzen omhoog

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: BTW alternatieve geneeswijzen omhoog

Bericht door heeck »

HenkM schreef:1) Ik zeg dus niet dat er geen kwakzalvers zijn. Helaas maar al te veel.
2) Maar, ik weet uit eigen ervaring dat er wel degelijk "alternatieve" hulp aanwezig is, heb het zien werken en zelfs bij mij werkte het. De goudinjectie werkte ook, maar is vele vele malen duurder.
3) En dan weet ik van nog wel wat voorbeelden, maar ik besef dat die in het moeras van onbenul zullen verdwijnen.

4) Ook acupunctuur. Dat iemand de werking ervan zelfs maar durft te betwisten raakt kant noch wal.
Dat werkt pas enkele duizenden jaren. Wat nu wetenschappelijk bewijs? Dit is nu een (school)voorbeeld waar wetenschap gemanipuleerd wordt.
En ja .... het werkt niet bij iedereen (afhankelijk van zenuwstelsel, en soort van operatie) en hier en daar inferieur bij onze eigen medische stand. Hier en daar ...
5)Voor het overgrote deel superieur en wel degelijk werkend (zoals duizenden jaren praktijk aantoont)
HenkM,

Als je wat preciezer omschrijft waar je het over hebt, dan hoeven we niet zo met je mee door te draven in het drijfzand van wat alternatieve geneeswijzen heet.

ad 1) Ook onder behandelaars met beschermde arts-titel.
Zie de juridische afbakening:
http://www.kwakzalverij.nl/261/Wat_is_kwakzalverij_" onclick="window.open(this.href);return false;
ad 2) Joost mag weten waar je op doelt, want het kan lopen van steunzolen tot rechtop leren zitten of jaeger ondergoed aantrekken.
ad 3) Mijn onbenul op alternatief gebied is de afgelopen decennia pittig gekrompen. Vóórondersteld onbenul mag je dus niet tegenhouden.
ad 4) De grenzen van wat met naaldprikken kan worden bereikt zijn welbekend.
ad 4a) Wat de verschillende ontstaans- en werkingsprincipes betreft is er geen enkele aansluiting met de huidige kennis van het functioneren van "de mens" en diens ziektes en kwalen.
ad 5) Botte grootspraak, die door geen betrouwbare feitelijkheid wordt ondersteund.

Behandelwijzen die bijdragen aan het welbevinden bij het lijden aan ziektes en kwalen noem ik geen alternatieve geneeswijzen. En ook geen integratieve.

Begin gerust een apart topic .. . . . .
Behoudens mooi zomerweer zie ik je daar wel weer.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Re: BTW alternatieve geneeswijzen omhoog

Bericht door heeck »

HenkM,

Jim heeft een apart pseudowetenschap & kwakzalverij geopend:
http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=64" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kunnen we verder.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie